Aktualności - Fabryka Tłumaczeń - Fabryka Tłumaczeń

Kiedy po raz pierwszy poruszyłem temat Chin w naszym formacie, a był to tak naprawdę pierwszy odcinek, nie sądziłem, że tak bardzo zagłębimy się ten temat. Przez ten czas udało mi się porozmawiać z kilkunastoma przedsiębiorcami, dla których rynek azjatycki jest mocnym rynkiem,i który pokazuje jak bardzo trzeba być przygotowanym do współpracy międzynarodowej. Decyzja o współpracy z Chinami może być bardzo opłacalna, ale wiele zależy od tego jak dobrze się do niej przygotujemy. I właśnie tego będzie dotyczył dzisiejszy odcinek.

Azjatycka filozofia – daj się poznać bliżej

Kiedy zaczynamy się zastanawiać jak rozpoczynać nową współpracę biznesową na nowych rynkach myślimy standardami, które funkcjonują w naszej głowie. Wynikają one z doświadczeń, które zdobyliśmy na rodzimym rynku. Chcemy je przełożyć również na inne relacje biznesowe poza naszym krajem. O ile możliwe do pewnego stopnia jest to w kulturze europejskiej, to zdecydowanie inaczej należy podejść do budowania swojej pozycji na rynku azjatyckim. Związane jest to przede wszystkim z bardzo prostego faktu. Jeśli relacja, na której nam zależy ma przynosić profity biznesowe musimy się dopasować do standardów, które obowiązują w miejscu rodzimego zamieszkania naszego partner biznesowego. Możemy również szerzej spojrzeć na taki proces i nauczyć się elementów komunikacji i pierwszych kroków, które nie przekreślą od samego początku naszego założenia.

Gość dzisiejszego odcinka postanowił podzielić się z nami swoją wiedzą w zakresie współpracy z Chinami od strony handlowej i logistycznej Aktualnie zajmuje się importem z tego kraju w Poczcie Polskiej, ale jest jednocześnie CEO Poland Hongkong Business Asociation, która pomaga Polakom w pierwszych krokach na rynkach czerwonego smoka. Przed Wami Bartosz Michalak.
Zapraszam!

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

Zadbaj o najlepszy plan i myśl inaczej

Myślę, że wiedza o tym kraju nie zostanie nigdy wyczerpana. Jak mogliście zauważyć mówiąc o Chinach i współpracy z nimi od razu trzeba postawić sprawę jasno. Mamy konkretny plan, świetna analizę rynku, sprawdzonego konsultanta biznesowego z chińskim oraz świadomość, tego że zaczynamy od jednego regionu. Chiny to najludniejsze Państwo i jeśli chcecie szerzej spojrzeć na ich potrzeby musicie być pewni jednego. Dla Chińczyków liczy się przede wszystkim świetna jakość produktów i dobre relacje biznesowe wliczając w to poznanie się również bardziej na gruncie prywatnym. Szukajcie więc takiej drogi, która pozwoli Wam się po pierwsze dobrze przygotować do ekspansji lub testów, a później starajcie się weryfikować swoje założenia. Chińczycy otwierają się na świat bardziej niż się spodziewaliście. Jeśli umiejętnie znajdziecie swoją niszę, zdobędziecie naprawdę cennego partnera biznesowego.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Świat technologii przenika wszystkie sfery życia. Jeśli zapytalibyście przeciętnego użytkownika internetu jak długo byłby w stanie funkcjonować bez niego z nieodczuwalnym dyskomfortem usłyszycie odpowiedź max. 24 godziny. Jak się okazuje nie jest tak prosto odłożyć na bok przyzwyczajenia. Po co o tym wspominam? eCommerce to główna siła napędowa biznesu mojego dzisiejszego gościa. Wie on doskonale, dlaczego ludzie chcą korzystać z sieci i jak sprawić by kupowali dzięki niej jeszcze więcej. Firma, którą zarządza znalazła się w rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznych w regionie EMEA “Deloitte Technology Fast 500 EMEA”.

eCommerce – sprzedaż 24/7 

Możecie sobie pomyśleć jak sektor IT wygląda rzeczywiście w 2019 roku. Od ponad dekady zadomowił się on na dobre we Wrocławiu, który przez niektórych określany jest polską Doliną Krzemową. Jak mogliście również zauważyć część z rozmówców, którzy pojawili się na łamach tego podcastu to właśnie przedsiębiorcy z Wrocławia i z sektora IT. Dzisiaj jednak wejdziemy trochę głębiej w aspekty budowania firmy od strony szerokiego horyzontu biznesowego z wąską specjalizacją – eCommerce. Jak się okazuje nie wszystkie firmy z obszaru IT odrobiły zadanie i są już obecne na rynkach zagranicznych. Tempo nadchodzących zmian w obszarze ecommerce zostało narzucone przez gigantów takich jak Amazon, Ebay, Alibaba czy nawet Allegro, a także przez dostęp do szybkiego internetu w smartfonie. Era smart zmieniła wszystko. Historia biznesu oraz tego jak od kuchni wygląda prowadzenie biznesu w kilkunastu krajach i na kilku kontynentach właśnie przed Wami. Zapraszam serdecznie do 46 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, ktorego gościem jest Tomasz Karwatka, CEO Divante.
Zapraszam!

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

Biznes budowany na jakości i wiedzy

Czy według Was sektor IT to jedyny przykład wymuszonej współpracy z klientami z innych krajów? Czasami okazuje się, że nie tylko ważne jest to czy budujemy innowacyjne rozwiązania, a jakość pracy w określonej wąskiej specjalizacji, która pozwala nam stać się naprawdę światowym ekspertem od danego zagadnienia. W mojej opinii podejście Tomasza do budowy firmy opartej na konsekwencji, umiejętnym odnajdywaniu potrzeb klientów i dopasowaniu do nich swoich usług oraz testowanie rozwiązań jak w przypadku azjatyckiej historii jest dowodem na to, że liczy się długofalowa strategia. Umiejętność oceny rynku, dystans do zachodniego punktu widzenia często może nam bowiem skrócić i zniekształcić właściwy obraz sytuacji.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Kraj znany z ponadprzeciętnych biathlonistów, Jeden z tych, który świadomie zrezygnował z bycia w Unii Europejskiej, posiadający fantastyczny krajobraz, ale również warunki na tyle specyficzne, że nie każdy chciałby tam wyemigrować. Jaki jest naprawdę, dlaczego nie słychać o im na arenie europejskiej polityki, kim są prawdziwi Norwegowie oraz czy prowadzenie biznesu z potomkami wikingów może przynieść satysfakcję?

Norwegia – kraj minimalizmu i…

W tym podcaście mogliście już kiedyś usłyszeć o jednym z krajów skandynawskich Szwecji. Nie zagłębialiśmy się jednak tam na tyle głęboko, by móc powiedzieć, że poznaliśmy naturę Skandynawii naprawdę dobrze. Dzisiaj będziecie mieli okazję przyjrzeć się bliżej Norwegii. Postanowiłem, że to będzie dobry kierunek, którego w Polsce mało kto porusza, ze względu na trudne naturalne warunki życia oraz specyficzną sytuację geopolityczną tego kraju. Wielu z nas kojarzy się Skandynawia z wyrafinowanym kinem, wikingowymi przygodami, sportami zimowymi, czy łososiem.
Na ile nasze przekonania są zgodne z tym jaka Norwegia jest naprawdę okaże się już za chwilę.
Do tego odcinka zaprosiłem Polkę, która jest szefową PAIH w Oslo i od ponad roku mieszka w tym kraju. Jej przygoda z tym krajem rozpoczęła się już jednak dużo wcześniej. Zawodowe okoliczności pozwoliły jej zrealizować marzenie z dzieciństwa i tak oto – jest. Moim i Waszym gościem jest Martelena Madej. Zapraszam!

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

Realacje najlepszą drogą do biznesu

Wiedzieliście, że Norwegia tak restrykcyjnie podchodzi o sprzedaży napojów procentowych? Myśleliście o rozszerzeniu swojej współpracy w ramach tworzenia nowych rynków zbytu produktów fmcg? Może okazać się to trudniejsze niż zakładaliście. A może myśleliście, że Norwegowie są bardzo wybredni, bo mają mały wybór w sklepach? Jak się okazuje szansą na podbicie ich serc jest bardzo dobry produkt, który przekona ich, do korzystania w sposób powtarzalny. jeszcze lepiej jeli zbuduje ię jego historię w języku norweskim, bo przecież angielski nie zawsze musi być najlepszym rozwiązaniem. W mojej pamięci zostanie niezależność Norwegii i jej przywiązanie do narodowości. Bardzo długo czekali na niepodległość i teraz doceniają to jak żyją. Drugie to długofalowe myślenie – elektro mobilność, mimo pokładów surowca jakim jest ropa. Warto wziąć przykład właśnie z tego rozwiązania i przenieść to na grunt Polski i rozwiązać alternatywny problem z węglem.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Chiny. Kraj, który kojarzy nam się z globalną produkcją wszystkiego. Niemalże w każdej kategorii produktów użytku codziennego znajdziemy oznaczenie MADE IN CHINA. Nic więc dziwnego, że dla przeciętnego Kowalskiego świadomość roli tego kraju kojarzy się nam z jednym. Dużo i tanio. Czy na tym jednak kończy się nasza wiedza o tym kraju? Jak się okazuje wielu przedsiębiorców jest zainteresowanych bliższą współpracą z Chińczykami jednak ich postawa i oczekiwania względem tego rynku jest bardzo często chybione. Dlaczego tak jest,jak dobrze podejść do budowania strategicznej współpracy z chińskim partnerem handlowym oraz czego unikać?

Chiny – zaplanuj eksport

Chińska Republika Ludowa to kraj, który jest w pewien sposób autonomiczny. Oznacza, to że niemalże wszystko, czego potrzebuje jest w stanie wyprodukować sam i tak właściwie mógłby być samowystarczalny. Polityka długoletniej współpracy z wieloma partnerami biznesowymi w zakresie tworzenia fabryk dla gigantycznych globalnych marek oraz budowanie średniej klasy społecznej tak wpłynęła na strukturę, tego kraju, że jest to najszybciej rozwijający się rynek z drugą gospodarką świata i potencjałem na światowego lidera. Nieczęsto zdarza się w historii gospodarek danego kraju w tak krótkim czasie dojść do takiej sytuacji. Okazuje się jednak, że rynek, który cały czas się rozwija z jednej strony nadaje już trendy niektórym światowym markom, wyprzedza czasem technologicznie kraje wysoko rozwinięte zachodniej cywilizacji jest nadal gotowy do tego, aby podejmować międzynarodową współpracę.

Historia mojego dzisiejszego gościa i jego pierwszego kontaktu z tym Państwem zaczyna się gdzieś na początku lat 90-tych, kiedy to w jego ręce wpadła kartka pocztowa z Chin napisana przez Polaka. Pozdrowienia były, ale w języku chińskim. To był przebłysk. O Chinach wiedziano tyle, że wszystko, co tanie możemy kupić na bazarze i zazwyczaj jest chińskie. Do dzisiaj w głowach dużej części społeczeństwa ten obraz pozostał. Przez ponad dwie dekady zmieniło się wiele, o czym na własne oczy przekonał się mój gość.
Od kilku lat mieszka w Szanghaju i pomaga polskim przedsiębiorcom wprowadzać na chiński rynek ich produkty. I o tym też będzie w dzisiejszym odcinku.
Poza tym dowiecie się również z niego

  1. Jaka jest generalna polityka Chin w kwestii współpracy handlowej? Czy wolą robić politykę ekspansywna na inne rynki, czy nadal być pierwszym producentem światowych gigantów?
  2. Jakie obszary wymagają z Twojej perspektywy wspierania importerów? Które branże są najbardziej chłonne?
  3. Z jakimi problemami borykają się Chińczycy? Czy można przyjąć generalną zasadę, że bardziej potrzebują dobrego serwisu, usług – jeśli tak, to jak wygląda kwestia usług b2b w Chinach? Czy język mandaryński to podstawa?
  4. Czego unikać w pierwszych krokach w rozmowie z Chińczykami? Jakie są największe zagrożenia, a co pomaga?
  5. Co jest jeszcze istotne jeśli zdecydujemy się już na kooperację biznesową z Chinami? O co warto zadbać? Jakimi kanałami najlepiej docierać do partnerów biznesowych?
  6. Czy jesteśmy w stanie zbudować silną markę w Chinach, czy to tylko kwestia budowania wizerunku globalnej marki?
  7. Książka, którą warto przeczytać? Osoba, którą warto obserwować? Film, który warto obejrzeć?

Zapraszam serdecznie do 42 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym rozmawiam z ekspertem od współpracy handlowej i eksportu do Chin Michałem Bielewiczem.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

4 podstawowe kroki

W dzisiejszej rozmowie, którą mieliście okazję usłyszeć aż kipiało od anegdot związanych ze współpracą biznesową z Chińczykami. Kraj ten już od kilku lat zaskakuje swoim podejściem do rozwoju nowych technologii i wizerunek taniego producenta, będąc tam na miejscu już zupełnie do niego nie przystaje. To światowy gigant gospodarczy, który ze względu na odmienną kulturę jego mieszkańców jest dość trudno nam go zaakceptować. To po pierwsze. Po drugie język, którym posługują się Chińczycy nie należy do najłatwiejszych i słysząc coraz częściej stwierdzenia, by się go uczyć przyprawia nas jeszcze o dreszcze. Pamiętajcie jednak, że do tego by rozpocząć współpracę z Chińczykami angielski wystarczy. Na tym jednak nie możemy zakończyć. Kolejną ważną rzeczą jest bardzo dobre merytoryczne przygotowanie i rejestracja marki już przed wyjazdem na targi. Po trzecie partner handlowy na miejscu. To osoba znający lokalny język i będąca naszą twarzą na miejscu. Po czwarte wiedza o tym jak współpracować i do czego się przygotować w poza biznesowych aspektach, które dla Chińczyków też są ważne.

Rozmowa z Michałem pokazuje również, że brak strategicznego podejścia do współpracy z Chinami, to największy błąd jaki popełniają przedsiębiorcy, nie tylko polscy. Chiny to kraj, który pozwala odnajdować niesamowite nisze i dostarczać bardzo drogie produkty. Warto dobrze poznać się z jego możliwościami i zacząć budować długofalowy plan współpracy, bo z pewnością za kilka lat będzie to pierwsza gospodarka świata.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

POSŁUCHAJ:

Każda firma ma swoją dynamikę. Jedne firmy rozwijają się w sposób organiczny, powolny i stabilny. Inne wiedzione nowymi technologiami i napędzane startupowym środowiskiem galopują w walce o nowych klientów, aby dostarczyć im najlepszych rozwiązań. Jeszcze inne w tradycyjny sposób przejmują nowe rynki i poprzez akwizycję zwiększają swój zasięg. Czy to wszystko? Bynajmniej nie w XXI wieku. Jeszcze nigdy tak wiele się nie działo w jednym czasie. Każda firma, która istnieje na rynku przynajmniej od 3 lat może opowiedzieć swoją historię zupełnie inaczej. Tak też zaczyna się dzisiejsza historia, o tym jak będąc Polakiem, zamieszkać na stałe w Wielkiej Brytanii, zacząć pracować w korporacji, by wreszcie otworzyć własną firmę i prowadzić ją w Wielkiej Brytanii, kolebce europejskiej kultury i szklanym mieście, upalnego Bliskiego Wschodu – Dubaju.

Wielka Brytania testem przed globalnym rynkiem

To jak wygląda Wasza firma i jak funkcjonujecie na rynku zależy w dużym stopniu od wielu czynników. Możemy śmiało powiedzieć, że jeśli działamy zachowawczo, wg. utartych schematów nasz biznes jest bezpieczny, przynajmniej chwilowo. Jednak ta prawidłowość w dzisiejszym, konkurencyjnym otoczeniu już nie jest taka pewna. Każda branża wypełniona jest po brzegi konkurencyjnymi ofertami, które docierają do klientów kilkanaście razy dziennie, nawet bez ich potrzeby. Jeśli chcemy mieć pewność, że przetrwamy warto zacząć szukać alternatywnych źródeł biznesu lub oprzeć się na współpracy z wykwalifikowanymi konsultantami biznesowymi, dla których wiedza o biznesie i chęć rozwoju innych firm jest pasją. Taka jest też dzisiejsza rozmowa pełna pasji i wiedzy prosto od praktyka biznesu, który na swoim koncie mimo młodego wieku, ma kilka firm, które współprowadzi. Jego główna koncentracja oparta jest na wspieraniu firm w obszarze HoReCa na dwóch rynkach – Wielkiej Brytanii oraz Dubaju, a z dzisiejszej rozmowy dowiecie się przede wszystkim:

  1. Kim jesteś i czym się zajmujesz zawodwo?
  2. Skąd pomysły na to by zajmować się wspieraniem innych firm? Jak to się wszytsko zaczęło?
  3. Jakie firmy z Waszego doświadczenia najchętniej otwierają zagraniczne oddziały? Mam tu na myśli branże, wielkość firmy ale jednocześnie pozycję jaką zajmuje w danym kraju?
  4. Specjalizujecie się wspieraniu rozwoju frm na rynku brytyjskim oraz na bliskim wschodzie, kunkretnie w Dubaju. Opowiedz proszę więcej o potrzebach jakie najczęściej mają Wasi klienci?
  5.  Jakie są największe ograniczenia, z którymi spotykają się Wasi klienci? Opowiedz proszę jak to wygląda na rynku brytyjskim,  a jak na arabskim?
  6. Co ma kluczowe znaczenie  w pierwszych 12-stu miesiącach  na nowym rynku?
  7. Jak długo klienci mogą liczyć na Wasze wsparcie i kiedy wg. Was jest najlepsze moment na to, by sami funkcjonowali na danym rynku?
  8. Czy brytyjska kultura i gospodarka tworzy ograniczenia dla międzynarodowych biznesów? Jak wpływa na to wszytsko niestabilna sytuacja związana z Brexitem?
  9. Co rekomendowałbyś w pierwszej kolejności wybierając jeden z tych krajów?

Zapraszam serdecznie do 41 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym rozmawiam z Sebastianem Gaikiem, właścicielem Avenue Hospitality, Avenue Entrepreneurs, oraz partnerem w Gecko Dynamics.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

Mentalność przedsiębiorcy

Rozmowa z Sebastianem pokazała mi kilka właściwych dla mentalności przedsiębiorców faktów. Jak sami słyszeliście, powtarzają się schematy postępowania, które perfekcyjnie pokazują, że osoby budujące biznes pracują we właściwy dla siebie sposób. Po pierwsze skoncentrowanie na celach, które zostają wynaczone na początku tworzenia biznesu, doskonałe umiejętności budowania relacji interpersonalnych, kolejno umiejętność weryfikowania osiąganych w czasie celów, umiejętność zrealizowania usługi na najwyższym poziomie, chęć rozwiązywania realnych problemów klientów, skupienie się na indywidualnym podejściu oraz swoim stylu pracy. Jeśli Wam zapadły w pamięć inne elementy z chęcią poznam Wasze spostrzeżenia.
To z czym warto byście pozostali to wiedza, o tym że biznes, który rozpoczniecie w Wielkiej Brytanii, z reguły mówię tu o tradycyjnych przedsiębiorstwach łatwiej będzie przenieść na inny kraj. Oznacza to, że prowadzenie firmy w kraju o większej kulturze, tradycji i porencjale biznesowym umocowuje bardziej markę firmy na globalnym rynku. Jeśli przejdziemy przez trudny, bardzo konkurencyjny rynek brytyjski ze swoim produktem bądź usługą, mamy bardzo duże prawdopodobieństwo, że uda nam się również tam gdzie jest ono o wiele mniejsze.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

POSŁUCHAJ:

Mówi się wśród przedsiębiorców, o tym, że aby zacząć działać na innym rynku musisz najpierw poznać rynek dogłębnie. Najlepiej sprawdzić jak pracuje nasza potencjalna konkurencja, zrobić benchmarking i zaproponować nowe, lepsze rozwiązanie. Wydaje się to być bardzo prostym zabiegiem. Jak pokazują fakty nie zawsze tak można i nigdy nie jest, aż tak łatwo. Jeszcze inaczej wygląda sytuacja, kiedy wchodzisz na rynek, którego nie ma. Po prostu budujesz go od zera. Wiesz jednak, że to nie brak potrzeb, spowodował taki stan rzeczy, a po prostu rynek wcześniej nie był gotowy na Twój produkt bądź usługę.

Afryka – kraj potencjału

Tak pokrótce zaczęła historia naszego dzisiejszego gościa, kiedy zdecydował  o tym, że chce rozpocząć prowadzenie swojego biznesu na czarnym lądzie. Po szeregu analiz, rozmów i zapoznaniu się z trendami postanowił wybrać jeden z krajów subsaharyjskich, którym okazała się Nigeria. Po wcześniejszych doświadczeniach na polskim rynku, spotkaniach z największymi inwestorami, tworzącymi jedne z rozpoznawalnych portali ecommerce’owych postanowił stworzyć portal a’la booking.com, który będzie działał tylko lokalnie w Afryce i będzie wyróżniał się mocnym dopasowaniem do grupy docelowej.

Tworzenie firmy w cywilizacji, która odbiega od europejskiej okazała się niemałym wyzwaniem i ze względu na mnogość problemów, które pojawiały się na początku  nasz gość wiedział, że jego wcześniejsze doświadczenia, były po to, by teraz zrealizować coś na miarę małej rewolucji technologicznej z apetytem na rynkowego lidera.

Z tej rozmowy dowiesz się m.in.:

  • skąd pomysł na afrykański kraj,
  • jakie były początki i pierwsze kroki na nigeryjskiej ziemi,
  • co było najważniejsze w budowaniu pierwszych relacji biznesowych,
  • jak udawało się pokonywać trudności technologiczne,
  • gdzie warto inwestować swój czas w zdobywanie wiedzy o rynku afrykańskim,
  • jaka jest specyfika spotkań biznesowych prowadzonych  w Nigerii,
  • jakie przeszkody utrudniały rozwijać firmę szybciej,
  • który z obszarów gospodarki nigeryjskiej jest najbardziej chłonny,
  • gdzie zdobywać sprawdzone informacje o kontrahentach,
  • inspiracje Marka – książka, film i osobowość?

Zapraszam serdecznie na premierowy 40 odcinek podcastu #InnaKulturaBiznesu, którego gościem jest seryjny przedsiębiorca i autor ostatnio wydanej książki “Goniąc czarne jednorożce” Marek Zmysłowski.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

Relacje ponad wszystko

Musicie przyznać, że historie, jakie miały miejsce w biznesowym życiorysie  mojego gościa mogą z jednej strony szokować, a z drugiej dawać niesamowite wrażenie uporu w dążeniu do celu. Trzeba powiedzieć wprost Afryka to nie jest kontynent dla ludzi o słabej woli. Trzeba mieć naprawdę grubą skórę oraz wiedzieć, czego się chce by rozpocząć tam swoje działania. Pierwsza lekcja, jaka pozostanie mi po tej rozmowie to przekonanie, że to nie rozwój technologiczny blokuje budowanie nowego rynku, a mentalne podejście ludzi, którzy mieliby zacząć korzystać z nowej drogi zakupowej. Nieznane zawsze niesie za sobą niewiadome. Po drugie, to czy  będziemy potrafili dobrze ocenić ryzyko i mieć wprawę do budowania swojej pozycji na rynku zależy w dużym stopniu od nas, ale są zawsze czynniki zewnętrzne, zazwyczaj w postaci ludzi , których i tak nigdy nie obejdziemy. Mam nadzieję, że ten odcinek przyniósł Wam sporą dawkę inspiracji oraz zarys wiedzy, jak rozpocząć odkrywanie nieznanego lądu. Może to być tuż za rogiem, może w innym mieście, a może na drugiej półkuli. Tak czy inaczej rozwijaj swój biznes!

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Kiedy ostatnio zastanawialiście, dlaczego niektóre osoby przyciągają do siebie bardziej od innych? Czy to jest kwestia specyficznych preferencji, nietuzinkowego zachowania, prawdziwej charyzmy, zewnętrznego uroku czy może tzw. czar? Przekonywujący okazuje się inny fakt, którego tutaj nie wymieniłem. Okazuje się, że czynnikiem, który wpływa na nas najbardziej jest mentalność lidera, czyli taki zespół cech osobowości i życiowej postawy, która wzbudza w nas największe zaufanie. To czego możecie być pewni to fakt, że w społeczeństwie amerykańskim taka postawa jest krzewiona bardzo wcześnie, czego efektem jest bardzo dobre przygotowanie w zawodowym i dorosłym życiu do podejmowania szybszych i bardziej trafnych decyzji sprzyjających większej części społeczeństwa.

Silny lider

Bardzo często słyszę o tym, że nie jest łatwo budować silne zespoły. Jest to trudne szczególnie wtedy kiedy, wśród pracowników, albo grupy osób, występują na tyle duże różnice, że nie jest możliwe samoczynne poukładanie się dobrych relacji, a w efekcie sprawna realizacja wyznaczonych celów biznesowych. Każda społeczność, która ma przed sobą do wykonania jakieś zadanie, musi działać wg. reguł, które albo są narzucone w organizacji, albo powinna podlegać osobie, która umiejętnie może kierować ich pracą operacyjną. Ta druga sytuacja wymaga wyznaczenia lub zatrudnienia osoby, której mocną stroną są zdolności przywódcze. Takim właśnie aspektom oraz naturze mocnych stron u każdego z nas zajmiemy się dzisiaj.

Do tego elementu dołączymy doświadczenia naszego gościa, Polki, która od kilku lat mieszka w Ohio i prowadzi stamtąd firmę, świadczącą usługi głównie dla Polaków.
Z tej rozmowy dowiesz się m.in.:

  • dlaczego powstała książka “Everest lidera”
  • kiedy ludzie świadomie wybierają rolę lidera w firmie
  • czy każda społeczność potrzebuje mocnego lidera, czy jest nim tylko szef
  • czego można nauczyć się od amerykańskich przedsiębiorców
  • czy pojęcie leadershipu jest jest takie samo pod różnymi szerokościami

Gościem dzisiejszego odcinka jest Anna Sarmacka – Smith, która pomoże zrozumieć nam czym są mocne strony oraz jak podejść do budowania kompetencji dobrego lidera. Zapraszam serdecznie!

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Buduj dobre zespoły

Kiedy tak rozmawialiśmy o podejściu do przedsiębiorczości i budowania zespołów w głowie wyświetlały mi się moje dotychczasowe doświadczenia. Jak często w Waszym przypadku trafiliście na dobrego lidera, którym był szef, dyrektor, kierownik, przełożony, trener, kolega z drużyny lub akcji charytatywnej. Musicie przyznać, że wcale tak często nie spotykamy inspirujących i dobrych liderów. Bardzo trudno spotkać ich tam gdzie kultura organizacji jest bardzo słaba, albo podejście do budowania długofalowego celu jest znikome. Jak podkreśla Ania, amerykańskie podejście i otwartość na szukanie rozwiązań do pojawiających się problemów jest bardzo ważną cechą mentalną, która bardzo pomaga budować trwałe zespoły oraz pozytywnie wpływa na społeczność, która posiada takiego lidera. Kluczowym z jednej strony wydaje się być właśnie to mentalne podejście, ale z drugiej strony to otwartość i chęć zjednywania oraz budowania silnych zasad dają gwarancję, że dobry lider spełni swoje zadanie perfekcyjnie.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

POSŁUCHAJ:

Świat nowych technologii jest już z nami codziennie. Używamy aplikacji mobilnych, płacimy kartą, kupujemy przez smartfony, zamawiamy przejazdy mobilnie, podłączamy swoje czynności życiowe do trackowania, posługujemy się asystentem głosowym, wreszcie płacimy wirtualną walutą, której nigdy nie dotkniemy i to bez udziału banków. Świat, który oglądaliśmy kiedyś na filmach dziś puka do naszych drzwi. To czy zechcemy z niego korzystać w dużej mierze zależy od nas. Dziś przyjrzymy się, jak pomaga w tym prawo oraz, co robi Państwo, które na nowe technologie ma specjalne programy rządowe, dzięki którym firmy z całej Europy chcą zakładać tam siedziby.

Państwo protechnologiczne.

Jak zdarza Wam się zapomnieć gotówki? A kiedy ostatnio zapisaliście coś na na kartce? Kiedy spędziliście dzień nie korzystając z wiadomości z sieci? W dzisiejszym świecie, to praktycznie niemożliwe. Oczywiście mówię, tu o wszystkich aktywnych zawodowo osobach.
Kiedy ostatnio zastanawiałem się kiedy wystawiłem papierową, odręczną FV, nie mogłem sobie tego przypomnieć. Nie wiem, na ile macie ambiwalentny stosunek do digitalizacji, ale chcę Wam opowiedzieć dzisiaj historię, mojego gościa, który w bardzo dużym stopniu zajmuje się wyłącznie wirtualną rzeczywistością i do tego jest prawnikiem. Jego zawodowe losy tak się potoczyły, że bardzo dużą część swojej pracy zawodowej ma związaną z blockchainem ,wirtualnymi walutami oraz pomocą firmom, które chcą szybko się rozwijać i wykorzystywać do tego najnowsze rozwiązania technologiczne, które są zgodne z prawem. Konsekwencją takiego postępowania jest chęć otwierania swoich oddziałów w Estonii kraju, którego polityka gospodarcza wspiera i reguluje rozwój takich firm.
W dzisiejszym odcinku porozmawiam z Arturem Kuczmowskim z Thompson&Stein, który opowie Wam m.in.:

  1. Czy droga zawodowa prawnika daje szeroki wachlarz możliwości?
  2. Coraz bardziej zauważamy profesjonalizację każdej dziedziny życia
  3. zawodowego i społecznego. Dlaczego podjąłeś decyzję o takiej specjalizacji?
  4. Dzisiejszy świat jest wielkim think tunkiem – wiedza dostępna w Internecie jest bardzo szeroka. Najważniejszym elementem wydaj się być doświadczenie. Jak to jest wyspecjalizować się w temacie ostatni bardzo modnym – blockchainie?
  5. Czy świat potrzebuje rewolucyjnych technologii dla wzrostu biznesów, czy dla wygody społeczeństwa? Jak starsi ludzie mogą się w tm wszystkim odnaleźć?
  6. W swojej działalności pomagacie ludziom wchodzić biznesowo na rynek estoński. Dlaczego akurat tam?
  7. Jak wygląda gospodarka Estonii z bliska. Co jest w trendzie, a z czym ludzi sobie tam nie radzą?
  8. Skąd tak duże otwarcie na świat technologii w Państwie, które poza kapitałem ludzkim, nie wyróżnia się znacząco na tle innych krajów Europejskich?
  9. Jakie podejście do biznesu mają Estończycy? Podaj ich mocne i słabe strony.
  10. Co możemy realnie zyskać zakładając swój biznes w Estonii?
  11. Jakie potrzeby mają aktualnie Estończycy i jak zyskać na współpracy z nimi?

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

Zadbaj o regulacje prawne.

Jeśli, ktokolwiek z Was po tym odcinku zaczął zastanawiać się, o co rzeczywiście chodzi z tym blockchainem i jakie ma zastosowanie, to osiągnęliśmy sukces. Chciałem Wam przybliżyć tę tematykę, gdyż jak mogliście się już przekonać w rozmowie z Arturem, technologia na jest z dużym potencjałem wykorzystywana na różne sposoby. Możliwości transakcji finansowych to jedno, a całe bezpieczeństwo systemów i pracy to drugie. Myślę, że warto jeszcze dostrzec inny pozytyw wynikający z tej rozmowy. Wiedza o tym jak rozwija się świat finansowy i jakie są możliwości prawne funkcjonowania firmy w innym kraju to drugie. Często z gośćmi poruszam aspekty kulturowe, a dzisiaj myślę, że dobrą praktyką było poruszenie kwestii regulacyjnych i prawnych funkcjonowania w innym kraju. Jeśli już szykujecie się, by szybciej wykorzystać nowe możliwości technologii, to Estonia będzie niewątpliwie dobrym wyborem.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

POSŁUCHAJ:

Australia. Japonia. Hongkong. To nie wszystko. To tylko kilka dalekowschodnich krajów, do których docierają kosmetyki organiczne marki stworzonej przez Ewelinę Kwit – Betlej. Budowanie marki w świecie tak konkurencyjnym jak branża beauty jest dzisiaj jeszcze możliwe. Nie trzeba mieć poteżnego zaplecza marketingowego, by klienci zaczęli Cię kochać. W dzisiejszym odcinku poznacie przepis na kreaowanie wyjątkowej marki, która coraz lepiej  sobie radzi na rynkach całego świata.

Organiczne kosmetyki.

To jest kolejny odcinek, gdzie mam przyjemność porozmawiać z osobą, która postanowiła po swoich doświadczeniach na etacie założyć własną firmę, ale nie stało się to tak z dnia na dzień. Mówiąc wprost, zanim stworzyła własną markę kosmetyczną, któregoś dnia przygotowała niesamowity prezent dla swoich znajomych i bliskich. Kosmetyk domowej roboty, został przetestowany przez najbliższe jej otoczeniu osoby. Jak się jednak później okazało, ku jej zaskoczeniu dostała bardzo dużo pozytywnych komentarzy zwrotnych z informacją i pytaniem skąd ty masz ten kosmetyk, gdzie ty go kupiłaś? Po tym jak w informacji zwrotnej usłyszała, o tym że jest to naprawdę bardzo dobry produkt oraz po długich rozmowach z mężem postanowiła stworzyć własną markę kosmetyczną. Okazuje się, żę  już po kilku latach działalności  marka zyskuje coraz większe grono fanek i ambasadorek i odosi coraz więcej sukcesów  w rankingach biznesowych. Pomyślałem sobie, że ta dzisiejsza rozmowa nie może być tylko skupiona na tej stronie biznesu, ale jednocześnie na tym, w jaki sposób to przedsiębiorstwo rozwijało się i  jak doszło do momentu, w którym zaczęło myśleć, że nie będzie działać  tylko lokalnie – w Polsce, ale będzie chciało sprzedawać swoje produkty na rynkach zagranicznych. Tak powstała koncepcja i myśl, żeby znaleźć dystrybutorów na kolejnych rynkach zagranicznych. Udaje się to z sukcesem, czego dowiecie się w szczegółach w tej rozmowie.

Zapraszam bardzo serdecznie, ponieważ ta rozmowa moim zdaniem jest nie tylko i wyłącznie dla kobiet. Mimo, że będziemy rozmawiać dużo o branży kosmetycznej, branży beauty. Bardzo duża część męskiej publiczności też może wyciągnąć dla siebie ciekawe wnioski. Zapraszam zatem do mojej rozmowy z twórcą marki Resibo – Eweliną Kwit-Betlej.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

Znajdź pasję i ciężko pracuj.

Muszę wam się przyznać, że bardzo cenię rozmowę z młodymi przedsiębiorcami, ponieważ patrząc na ich ryzyko, na ich odpowiedzialność, na ich ambicje i na ich zaparcie –  jeśli chodzi o budowanie swoich biznesów – i rezygnację ze stabilnych posad w firmie, potrafią tworzyć zupełnie nową jakość. Wydaje mi się, że też historia Eweliny pokazuje to, że jeżeli naprawdę mamy ogromną pasję i serce do tego, co robimy, to nie jest tak, jak w stwierdzeniu: “że jeżeli masz pasję, to nie pracujesz” pracujesz i pracujesz tak naprawdę bardzo ciężko, ale masz to poczucie, że produkty które oddajesz do swoich klientów, usługi, które realizujesz dla swoich klientów naprawdę są na najwyższym poziomie i dostarczasz tym osobom właśnie największą wartość, ponieważ robisz, to z pełnym zaangażowaniem. To jest pierwsza lekcja, która mam nadzieję, też Wam utkwi po tej rozmowie.

Druga lekcja do której zawsze Was zachęcam to przyjrzenie się tak naprawdę swojemu biznesowi i sprawdzenie, jak wasze produkty bądź wasze usługi byłyby w stanie wesprzeć rynki zagraniczne. Nie mówię tutaj tylko i wyłącznie, o tym ze względu na to, że na przykład wasz biznes w Polsce nie rozwija się tak, jakbyście tego oczekiwali, ale otwieranie nowych możliwości biznesowych na rynkach zagranicznych naprawdę pozwala z szerszej perspektywy spojrzeć na wiele problemów biznesowych i bardzo szybko możecie zorientować się, że to, co tutaj jest problemem, to na rynkach zagranicznych, to jest mówiąc kolokwialnie tak zwane “małe piwo”. Poszerzanie tych horyzontów biznesowych, poznawanie nowych kultur, poznawanie nowych możliwości, które daje współpraca biznesowa i pokonywanie różnych barier, które związane są z budowaniem nowego biznesu i przełamywaniu schematów myślowych, jest według mnie bardzo inspirujące i daje naprawdę bardzo dużo ciekawych możliwości. Jeśli chodzi o rozwój marki w perspektywie globalnego wzrostu, choć oczywiście nie musi to oznaczać tego, że jeżeli chcecie się rozwijać na rynku zagranicznym, to od razu zaraz będzie firmą globalną, ponieważ możecie dostarczyć tylko swoje produkty na kilka rynków zagranicznych i tam bezpośrednio też je spersonalizować. Każdy kraj, każdy rynek ma naprawdę bardzo dużą specyfikę.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

POSŁUCHAJ:

Ameryka Południowa. Kontynent pełen ekspresji i sprzeczności. Bogactwo i bieda. Żywiołowość i niebezpieczeństwo. Czy w takim miejscu można tworzyć stabilnie rozwijającą się firmę? A może jeszcze tworzyć spółkę technologiczną i w dodatku być Polakiem? To wszystko możliwe, jeśli tylko w Waszym biznesowym DNA znajduje się upór, otwartość na inną kulturę, chęć nauczenia się nowego języka i naturalny pęd do rozwoju.

Samolot na telefon.

Jeśli nie słyszeliście jeszcze o rankingu Forbesa 30under30, to.po.dzisiejszym odcinku koniecznie do niego zajrzycie. Ponad półtora roku temu trafiłem na niego po raz pierwszy i tam właśnie dostrzegłem człowieka, który swoim uporem i siła ducha stworzyl niesamowita firmę całkowicie na obcym lądzie. Tym miejscem okazała się Brazylia, jeden z największych rynków w Ameryce Południowej. Właśnie wtedy pomyślałem sobie, że koniecznie muszę zaprosić go do jednego z odcinków. Jak się okazało po szybkim kontakcie, Paul okazał się bardzo otwartym człowiekiem, ale jednocześnie bardzo zajętym. I tak przez te kilkanaście miesięcy nasze kalendarze sie rozmijały, aż do pewnego styczniowego dnia, kiedy to udało nam się zgrać na półgodzinną rozmowę. Rozmowa, którą za chwilę usłyszycie jest pełna emocji i tempa, które zostało nam narzucone przez ogrom pracy i ilość spotkań mojego gościa.

W tym odcinku poznacie między innymi odpowiedzi na pytania:

  • czym jest Flapper
  • dlaczego Paul zdecydował się na drogę przedsiębiorcy
  • jak to się stało, że wybrał międzynarodową karierę zawodową
  • skąd pomysł  na taki  biznes o to jeszcze w Brazylii
  • czy każdy biznes można wyskalować globalnie
  • jak do biznesu podchodzą Brazylijczycy

Zapraszam bardzo serdecznie do 36 odcinka podcastu #InnaKulturaBiznesu, w którym porozmawiam z Pawłem Mailckim, twórcą Flappera, aplikacji do zamawiania latających taksówek oraz jednym z wyróżnionych w rankingu Forbes’a 30 under 30.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

Zbuduj produkt dopasowany do rynku.

Musicie przyznać, że Paul ma bardzo silną osobowość i potrafi z dużą świadomością przekazywac wiedzę oparta na swoich doświadczeniach. Chciałbym wskazać na dwie lekcje, które utkwiły mi po naszej rozmowie. Po pierwsze, to fakt, o którym powinni pamiętać każdy twórcy nowych startupów technologicznych czy klasycznych firm. Bez względu jaką ostatecznie sprzedajemy produkt lub usługę, musimy zadbać o to by biznes przynosił pieniądze. One są motorem napędowym jego rozwoju i jeśli sami klienci nie zostawiają u nas pieniędzy, to nawet porządny inwestor nie wystarczy. Po drugie firmy, które działają globalnie muszą spełniać pewne warunki, które wpływają na powodzenie takiej formy działalności. Jak się okazuje specyfika danego kraju może być na tyle duża, że nie da się danej usługi lub produktu sprzedać lub świadczyć w takiej formie pod różnymi szerokościami geograficznymi. Wybierając dany kraj trzeba po prostu zbadać jego specyfikę i sprawdzić na ile nasz tzw. product market fit jest w stanie zaspokoić potrzeby danego rynku.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com