Aktualności - Fabryka Tłumaczeń - Fabryka Tłumaczeń - page 2

POSŁUCHAJ:

Hiszpański biznes jest zgoła inny od tego, który jest w naszych głowach. Mimo tego, że to kraj europejski to sposób podejścia do wielu elementów biznesowej układanki jest czasami, aż nadto zadziwiający. Szybka egzekucja, produktywność, efektywność – to słowa obce. Zastanawiające  przygotowanie do międzynarodwej współpracy pod kątem językowym może być w pierwszej chwili czynnikiem utrudniającym współpracę. Hiszpanie mają jednak w sobie ten czar, który sprawia, że zostajesz przez nich zauważony i wiesz, że jako rozmówca jesteś w centrum uwagi.

Prawdziwe relacje w świecie technologii.

W najnowszym odcinku naszego biznesowego cyklu poruszymy tematy odkrywania swojej zawodowej lub biznesowe drogi, w połączeniu z doświadczeniami nowych technologii, relacji międzyludzkich i hiszpańskiego podejścia do budowania relacji.
Do tego odcinka zaprosiłem kobietę, która jest chyba jedną z najmłodszych gości w tym odcinku, ale bardzo zdecydowanie prowadzi swoją ścieżkę zawodową. Ma a swoim koncie współtworzenie kilku aplikacji, gdzie jedna z nich osiągnęła 1 krótkim czasie ponad 120k pobrań, była rentowna i podbiła serca klientów z USA Jednak jak to w życiu bywa projekt nie wytrzymał silnej konkurencji i obecnie nie ma już go na rynku. Nasz gość wierzy jednak, że wszystkie doświadczenia pomagają jej budować silne przekonanie, że idzie dobrą drogą.
Zapraszam serdecznie do 35 odcinka i rozmowy z Angelique Toque.

W dzisiejszym odcinku usłyszysz między innymi:

  1. Kim jesteś i czym zajmujesz się zawodowo?
  2. Dlaczego rzuciłaś studia i postanowiłaś tworzyć technologiczne produkty? Czy dyplom nie jest w dzisiejszym świecie jakimś argumentem dla potencjalnych zatrudniających?
  3. Jesteś z pokolenia Z, czyli posiadasz umiejętności i sposób myślenia inny do ludzi, którzy z komputerem spotkali się dopiero na pierwszych lekcjach informatyki w podstawówce?
  4. Jak to wpłynęło na Twoje zainteresowania?
  5. Jak zaczęły się Twoje pierwsze doświadczenia a tworzeniem aplikacji i do jakiego etapu udało się Tobie dotrzeć?
  6. Co jest najważniejsze w procesie tworzenia takich produktów/ usług? Jak zbudować coś, z czego będą chcieli korzystać miliony osób?
  7. Ostatnio często przebywasz w Hiszpanii. Jaki jest to kraj patrząc z perspektywy zwykłego użytkownika? Bardzo się różnimy od siebie w kwestii korzystania z zasobów internetu, codziennego życia, podejścia do edukacji i przedsiębiorczości?
  8. Jak Hiszpanie podchodzą do nawiązywania nowych relacji biznesowych? Internet, spotkania osobiste, kluby biznesowe, konferencje?
  9. Jakie są ich ulubione sposoby budowania sieci kontaktów? Które media społecznościowe w biznesie wiodą tam prym?

Zapraszam, bardzo serdecznie!

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

Edukuj hiszpański rynek i buduj dobre relacje.

Podejrzewam, że część z Was była nieco zaskoczona, że osoba należąca do pokolenia Z, w taki sposób odnosi się do korzystania z nowych technologii. Pełna świadomość wpływu na rozwój człowieka, szczególnie tego najmłodszego, pokazuje, że dzisiejsze społeczeństwo potrzebuje silnego głosu w sprawie nadmiernego wykorzystania ekranów. Musicie też przyznać, że hiszpańskie doświadczenia naszego gościa, pokazują, różnice mentalne i życiowe w wielu aspektach. Warto o tym pamiętać, jeśli planujecie bliżej przyjrzeć się temu rynkowi i dystrybuować tam swoje produkty. Nie jest bowiem powiedziane, że na wszystkich elementach trzeba się skupić jednakowo, ale w tym przypadku trzeba zastanowić się nad dwoma aspektami – gotowością do świadczenia usług o wysokim poziomie technologicznym oraz odpowiednim przygotowaniu językowym, Jeśli chcecie z powodzeniem pobijać obcy rynek umiejętność rozmowy po hiszpańsku, będzie niemalże konieczna.

Marketing to CHINA

Jeśli chcesz pojeachać na konferencję, by poznać trendy panujące w poaństwie środka, czyli Chinach – koniecznie zgłoś się po bonusowy bilet – dla pierwszych pięciu osób.
Na konferecji wystepują goście naszego podcastu: Elijah Whaley i tutaj nasza rozmowa:  oraz Ashley G. Duanerock, a tutaj nasz rozmowa:

Sprawdź szczegóły wydarzenia pod linkiem:

https://marketing2china.eu/

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

POSŁUCHAJ:

Doświadczenia moich ostatnich miesięcy pokazują, że w trudnej sztuce budowania wartościowych firm jest szereg czynników, o które musimy zadbać, by marka jaką chcemy tworzyć dowoziła wartość rynkowi. Rozmawiamy tutaj bardzo często, o tym jak zdobywać zagraniczne rynki oraz jak docierać do klientów w najdalszych zakątkach świata. To był rok świetnych rozmów i przyjdzie jeszcze czas na podsumowania. Dzisiaj postanowiłem zaprosić Was do wysłuchania rozmowy z człowiekiem, który z marketingiem jest związany od klkunastu lat.

Wysokie standardy, gwarancja dobrych relacji.

Postaramy się przybliżyć Wam historie, które pokazują jak należy podejść do budowania firmy bez względu na to, czy już teraz jesteśmy na rynku zagranicznym, czy do tego wyzwania się przygotowujemy. Działając jako firma trzeba bowiem budować wysokie standardy tam, gdzie tworzy się pierwsze relacje z klientem i tak naprawdę od tych relacji zależy bardzo dużo. Nie przedłużając tego wstępu zapraszam do 34 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Mariusz Łodyga,  CEO i twórca marki Premium Consulting. w której doradza klientom, jak efektywnie wykorzystywać działania marketingowe, by przełożyły się na ich biznes.

W dzisiejszym odcinku usłyszysz między innymi:

  1. Kim jesteś i czym się zajmujesz zawodowo?
  2. Dlaczego wybrałeś drogę przedsiębiorcy?
  3. Czy marketing to dziedzina niedocenina przez managerów  i CEO?
  4. Czy wg. Ciebie marketing powinien się różnić targetując lokalnie, krajowo i globalnie?
  5. Czy wprowadzanie nowego produktu na rynek różni się tym czy robimy to  w Polsce, czy innym krju świata?
  6. Czy możesz podać ciekawe benchmarki udanych wejść zagranicznych marek na rynek globalny?
  7. Jakie wg. Ciebie są naczelne zasady budowania silnych firm i marek – czy te drugie bardziej liczą się na rynku konsumeckim?
  8. Od czego polscy managerowie powinni zacząć, myśląc o ekspansji zagranicznej? Czy ważniejsza jest sama sprzedaż, czy budowanie marki?
  9. Czy personal branding to dobra droga dla większości przedsiębiorców?
  10. Inspiracje – książka, osobowość oraz film –  co rekomendujesz słuchaczom?

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

Myśl strategicznie – wykorzystaj wiedzę ekspertów.

Mam nadzieję, że dzięki tej rozmowie uświadomiliście sobie, że nie należy lekceważyć siły strategicznych decyzji w firmie. Oczywiście zawsze trudno jest takie decyzje podjąć samemu, bo ocena status qou zawsze jest trudnym wyzwanie. Najlepiej w takiej sytuacji przeprowadzić ją z zewnętrzną firmą lub konsultantem, który wie w jaki sposób oceniać jakość naszych procesów biznesowych. Po drugie trzeba zawsze pamiętać, że właściwa diagnoza nie może zostać potraktowana jako subiektywna ocena, tylko jest to zbiór faktów, do których należy się odnieść, Jeśli nie czujecie się na siłach, by zmiany wdrożyć samemu konieczna będzie kolejna pomoc innych ekspertów, którzy z chirurgiczną precyzją zaimplementują rekomendacje w Waszej firmie. Pewne jest jedno, jako przedsiębiorcy zawsze musimy patrzeć w perspektywie przyszłości i szans jakie możemy zrealizować. To o czym nie można zapominać to strategia małych kroków i zmian w filozofii kaizen – małe uproszczenia i udoskonalenia mogą dawać ogromne rezultaty. Aha i jeszcze jedno – konkurencja – to słowo często przywołuje w nas dreszcze, warto jednak włożyć do głowy sobie takie hasło: Konkurencja jest dla mnie ważna, bo nie patrzę co robi, ale zastanawiam się co zrobić, by ona powtórzyła to po mnie.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

POSŁUCHAJ:

Jak już pewnie zorientowaliście się po tytule dzisiaj będziemy przenosić się do królestwa jej wysokości, czyli na wyspy brytyjskie, gdzie porozmawiamy, o tym jak prowadzić biznes w kulturze anglosaskiej. Jak się okazuje nie jest to rynek wcale taki łatwy, bo ze względu na wysoki poziom kultury osobistej i ogromny kapitał eksperckiej wiedzy musimy być czujnymi obserwatorami. Dlaczego? Wystarczy zadać sobie pytanie, jakie elementy biznesowego savoir vivre’u wpływają na Was w największym stopniu. Jeśli myślicie, że znajomość samego języka wystarczy, to może się okazać, że jesteście jednak w błędzie.

Gospodarka nasycona, wymagający Klient.

Dzisiejszy odcinek zmusi trochę Was, do tego by zacząć poważnie myśleć o tym, z kim właściwie chcemy rozmawiać prowadząc własny biznes. Nie zawsze jest bowiem tak, że po drugiej stronie siedzi partner, któremu możemy wprost powiedzieć, o co nam chodzi. Społeczeństwo Wielkiej Brytanii, to ludzie trochę skupieni na tym, jakie chcą osiągnąć wyniki i nie interesuje ich droga jaką trzeba pokonać. Trzeba tutaj wykazać się dobrą wolą oraz skoncentrować bardziej na operacyjnych rzeczach, które patrząc z punktu widzenia klienta są istotnym czynnikiem.

Jak zatem należy obchodzić się z takim klientem? Z odpowiedzią przychodzi nasz dzisiejszy gość, który od kilku lat prowadzi firmę z obszaru IT. Upodobali sobie szczególnie rynek brytyjski i tam też prowadzą bardzo aktywne działania sprzedażowo promocyjne. Z tego odcinka dowiecie się również.

W dzisiejszym odcinku usłyszysz między innymi:

  1. Kim jest i czym się zajmuje Konrad?
  2. Dlaczego wybrał drogę przedsiębiorcy?
  3. Czy firmy z poczuciem misji mają większe szanse na przetrwanie?
  4. Czy Konrad miał doświadczenie w sprzedaży usług?
  5. Skąd pomysł na to by zacząć pracować z Klientami z rynku brytyjskiego?
  6. Czy w Twoim odczuciu firmy z tego rynku mają jakiekolwiek obiekcje do firm z Polski?
  7. Jak Brytyjczycy podchodzą do współpracy z całkowicie nowymi firmami? Czy działają tam polecenia?
  8. Jakie są mocne punkty dające przewagę lokalnym firmom nad napływowymi firmami?
  9. Jak podchodzicie do świadczenia usług na tym rynku? Czy warto wyznaczyć sobie niszę, w której chce się działać?
  10. Jakie trzeba zrobić pierwsze kroki, by z powodzeniem myśleć o rynku brytyjskim?
  11. Jak można podejść do skalowana SH?
  12. Rekomendacje książkowe, osobiste?

Zapraszam do 33 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Konrad Weiske, CEO i Cofounder software house SPYROSOFT.

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

Zbuduj silne więzi lub wykorzystaj lokalne społeczności.

Czy Waszym zdaniem rynek brytyjski należy do wymagających? Wg. mnie do wyciągnięcia są dwie lekcje, które najbardziej przykuły moją uwagę. Po pierwsze: zbudowanie bardzo dobrej oferty usługowej skupiającej się na niszy. Rynek ten jest bardzo wyedukowany i nie ma sensu tworzyć nowych akcji edukacyjnych, Trzeba zwyczajnie wejść na ten rynek i zacząć sprzedawać. I tutaj trzeba pobrać lekcję drugą. Jeśli chcecie by efekty były widoczne w szybkim czasie trzeba posłużyć się lokalnymi pracownikami. Oni najlepiej znają rynek, zwyczaje i mentalność klientów. Bez tego nasza inicjatywa może spotkać się z niezrozumieniem ze strony potencjalnych klientów. Więc do dzieła!.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

 

Tajemniczy analityk, czyli jak znaleźć niszę na globalym rynku? Piotr Korzeniowski

Normą w dzisiejszym świecie jest darmowy dostęp do wielu usług. Patrząc na perspektywę klienta jest to sytuacja wręcz idealna. Korzystam z czegoś, co jest darmowe, a co podnosi jakość mojego życia. Zostaliśmy nauczeni przez wieczne promocje do zaniżania prawdziwych wartości usług czy produktów. Właśnie dzisiejszy odcinek będzie tego dotyczył. Na ile jesteśmy w stanie sprzedać swoją wolność, tak by dostać wartościowe usług? Nie dostajemy bowiem wszystkiego za darmo jak nam się wydaje. Jest jednak coś jeszcze, to zaplecze internetu i dane jakie są przetwarzane za pomocą analityki. To one pozwalają oceniać potencjał całego rynku, globalnego rynku.

Analityka, dane, technologie – niszowy rynek.

Bardzo często myślę, o tym kiedy i co kliknąć spędzając dużo czasu w internecie. Jak marketer wiem, co się kryje za danym kliknięciem i zdaje sobie sprawę jaką machinę uruchamiamy takim jednym klikiem TO jak klocek domina jak już się ułoży to wtedy leci samo. W tej sytuacji warto zastanowić się na ile my pozwalamy mieć wgląd w nasze życie prywatne czy osobiste,
Problem,który dzisiaj poruszymy w podcaście wiąże się jednocześnie z bezpieczeństwem danych. Dlaczego trzeba być świadomym użytkownikiem sieci i jak korzystać z niego w firmie.
Porozmawiamy dzisiaj też o tym jak budować silny zespół, który można rozwijać na rynkach zagranicznych.
Z tego podcastu dowiecie się również:

  1. Kim jets i czym się zajmuje zawodowo Piotr?
  2. Czym się zajmuje Wasza firma i na jakich rynkach prowadzicie swoją działalność?
  3. Mówi się, że dobry lider umiejętnie dobiera zespół uzupelniając swoje braki kompetencji innymi członkami zespołu. Jak to jest w wTowim przypadku?
  4. Jak oceniasz miękkie kompetencje w firmie technologicznej? Czy to prawda, że nie jest łatwo znaleć tutaj takiego człowieka renesansu?
  5. Wasza firma od kilku lat nabrała sporego rozpędu. traifiliście w niszę, którą jak się okazało sprawiła, że staliście się bezkonkurencyjni w sowej kategorii. co wg. Ciebie zaważyło na Waszym sukcesie?
  6.  Jak rozpoczęliście współpracę z pierwszym Klietem zagracznicznym?
  7. Jak oceniłbyś amerykański rynek? Czy cała Ameryka – jej mieszkańcy są mentalnie tay sami?
  8. Co oceniłbyś jako największe wyzwania na kolejne 5 lat dla Waszego prodkuktu?
  9. Co doradziłbyś  firmom, nie tylko technologicznym, które chcą rozpocząć współpracę z rynkiem zagrniacnzym?
  10. Inspiracje książkowe oraz osobowe? 

Zapraszam do 32 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Piotr Korzeniowski, CFO spółkii Piwik PRO oraz  software house CLEARCODE.

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Poznaj dogłębnie rynek. Zdobądź zaufanie klientów.

Przyznacie,żę Piotr ma naprawdę bardzo dobrze rozpracwane schematy współpracy z klientami. Wie doskonale jak oceniać ryzyko oraz siły , względem tao jak rokują na przyszłość. Wiedza o tym jak wchodzić na rynek USA, DACH oraz BeNELUX, całą pewnością Wam się przyda. Trzeb przyznać też, że rozwiązania które sugeruje Piotr są bardzo przemyślane. Jedyne czego nie robią zgodnego z zaleceniami to przeprowadzki.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

 

Amerykański sen, czyli jak zdobyć Klientów na pierwszym rynku świata   Kaya Stattmiller

Amerykański  sen, czyli jak zdobyć Klientów na pierwszym rynku świata?

W dzisiejszym świecie, to co najbardziej napędza biznes to  nie sprzedaż. Wszyscy skupiamy się na sprzedaży tak bardzo, że bardzo często zapominamy o tym, jak bardzo liczy się, to co my chcemy przedstawić Klientom, a nie to zego klienci realnie potrzeują. Tak jest też właśnie z amerykańskim rynkiem, który z jednej strony jest najwięszym rynkiem świata, ale jets tez rynkiem najbardziej wymagającym. Właśnie dzisiaj dowiecie się jak przygotować się do pracy z klientami pochodzącymi z USA. 

Cześć, witajcie w 31 odcinku InnaKulturaBiznesu. To jest ten odcinek, w którym wszystko, czego dowiecie się dzisiaj będzie dotyczyło rozwoju firmy na rynku zagranicznym.

Te 30 odcinków, które już za mną pozwalają mi spojrzeć z szerszej perspektywy na dotychczasowe tematy. W najbliższym czasie będę chciał przybliżyć Wam strategie i taktyki, wchodzenia na rynki zagraniczne w możliwie szybki sposób. To co liczy się w prowadzeniu firmy to pragmatyczne podejście i silne poczucie wpływu na tempo rozwoju biznesu. Z pewnością wiecie, że aby zdobywać nowe rynki trzeba podbijać serca nowych Klientów, albo wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom w najbardziej odpowiednim czasie.  Dodatkowo, to co jest jeszcze bardzo istotne, to zrozumienie tego jak ważny jest proces obsługi klienta na etapie ofertowania. Jest to element, na który wpływ mają czynniki społeczne i kulturowe w danym kraju. By skutecznie docierać do Klientów trzeba poznać nie tylko ich naturalne potrzeby biznesowe, ale wiedzieć jakie procesy myślowe nimi kierują, by umieć prowadzić z nimi zrozumiały dialog.

Dzisiejszy odcinek podcastu będzie poświęcony w największym stopniu skutecznym taktykom zdobywania nowych kontraktów na rynku amerykańskim. Zmartwić jednak muszę tych słuchaczy, którzy oczekują kompleksowej wiedzy o całym rynku. Jak pewnie wiecie gospodarka USA jest najbardziej rozwiniętym rynkiem świata i mnogość usług oraz produktów, które na nim występują nie dają możliwości przedstawienia złotego środka, który pozwoli na wyznaczenie złotych zasad sprzedaży. Usłyszycie dzisiaj przede wszystkim jak rozpoczynać współpracę w sektorem b2b. W dużej mierze będą to też rady dla osób, ktróre realnie myślą o budowaniu swojego rynku w tym kraju. Pominiemy jednak aspekty logistyczne, bo mój gość zajmuje się głównie obszarem usługowym i kwestie eksportu nie w tej sytuacji nie mają racji bytu.

Ponadto będziecie mogli usłyszeć:

  1. Jak to się stało, że mój gość zamieszkał w USA i skąd pomysł na tego typu działalność?
  2. Co w jest najtrudniejsze w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania dla Klientów?
  3. Kim są jej klienci i z jakim potrzebami się do Ciebie zwracają?
  4. Czy otwieranie firmy w USA, jest dla obcokrajowców dużo większym wyzwaniem niż  otwieranie firm dla normalnych mieszkańców USA?
  5. Rynek w USA jest ogromny, jak w prosty sposób zbadać potencjał naszego pomysłu?
  6. Co dla założycieli okazuje się największym wyzwaniem na  rynku amerykańskim?
  7. Jak w kilku krokach rozpocząć budowanie firmy  USA? Na ile są ważne relacje personalne, a na ile wiedza o produkcie i rynku?
  8. Jaka wg. Twoich doświadczeń branża jest najłatwiejsza do osiągnięcia szybkiego ROI, a jaka jest najbardziej wymagająca?
  9. Jak często młodzi ludzie zakładają firmę w USA? Czy marzenie o technologicznych projektach z Sillicon Valley, to  realne osiągnięcie dla młodych founderów?
  10. Czego najczęściej poszukują Amerykanie na linii współpracy z zagranicznymi podmiotami?
    Jakie są największe różnice w biznesowej etykiecie, porównując europejskie podejście?
  11. Inspiracje książkowe oraz osobowe?

Zapraszam do 31 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Kaya Stattmiller, z Polka, która od 6 lat mieszka  w San Francisco i pracuje na rzecz Klientów z cąłego świata.

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Zacznij sprzedawać. To najlepszy model sprawdzenia rynku.

Rynek amerykański to marzenie, co drugiego przedsiębiorcy. To taki ideał, do którego dąży się, by zbudować stabilne i przewidywalne przychody. Mam nadzieję, że strategie, które poruszyliśmy     w dzisiejszym odcinku będą dla Was przydatne we wprowadzaniu Waszych pomysłów na amerykański rynek. Ze swojej perspektywy muszę Wam powiedzieć, że dwie rzeczy utkwiły mi najbardziej w pamięci. Lekcja pierwsza, czyli myślenie o realnych potrzebach Klientów i wskazywanie im tego w jaki sposób nasza usługa bądź produkt jest w stanie pomóc w rozwoju  ich biznesu. Uważam, że to kluczowy aspekt na każdym rynku i w każdej, i to co rzeczywiście blokuje firmy przed sprzedażą, to właśnie brak przedstawionych korzyści podcza oferowania naszego rozwiązania. Lekcja druga. Zacznij sprzedawać i powtarzać dobre nawyki ze swojego rynku i przenoś je na rynek zagraniczny. Nie sprawdzisz w inny sposób, czy Klienci będą chcieli Twoją usługę w takiej formule, czy ej dopóki tego im nie zaoferujesz.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Szybki wzrost, czyli jak zaprojektować  biznes i przyciągnąć inwestorów? Sergey Butko

Projektowanie biznesu, czyli tworzenie wartości

Bardzo często w ostatnim czasie spotykałem się z opiniami dotyczącymi tego, jak podchodzić do kwestii budowania pozytywnych przekonań u Klientów. Chodzi o to by maksymalnie skrócić czas potencjalnego Klienta na weryfikację naszej wartości, jako firm, którą dajemy rynkowi. Jak się okazuje nie jest to wcale takie proste w dzisiejszym otoczeniu konkurencyjnym. Oferta, którą mamy jako firma najprawdopodobniej jest propozycją, którą mają inni, i potrzeba tylko kilka godzin czasu na to by znaleźć podobne usługi. Kluczowy moment zaczyna się wtedy, kiedy Klient podejmuje ryzyko oparte na zebranych opiniach i faktach dostarczonych przez firmę i rozpoczyna współpracę z daną firmą. Czy wiecie jak bardzo wymagający jest ten proces? A czy zdawaliście sobie sprawę co może przyspieszyć weryfikację i wpłynąć na zbudowanie zaufania?

Cieszę się, że rozpoczynam ten odcinek, bo jest w nim sporo dobrych emocji oraz informacji, które mogą Wam przybliżyć ten format jeszcze bardziej. Kiedy prawie dwa lata temu powstał pomysł na ten format, bałem się trochę czy uda mi się dowieźć prawdziwą wartość dla słuchaczy. Trochę intuicyjnie, trochę na podstawie researchu budowałem świadomość tego czego możecie jako słuchacze oczekiwać. Po kilku odcinkach już przekonałem się, jak będzie wyglądał ten format – i tak zostało do dzisiaj. tempo powstawania odcinków w tym roku wzrosło do dwóch miesięcznie i sprawiło to, że podcastem urósł dotychczas o 5 razy do roku poprzedniego. Cieszy mnie ten fakt, bo wdać, że tematy nieoczywiste i trudniejsze do przyswojenia też mają rację bytu. Jest to trochę jeszcze awangardowa grupa słuchaczy, ale zaangażowana w poznawanie coraz to nowszych faktów. Mam nadzieję, że kiedy dobrniemy do 50 nagrania, będziemy mogli rzeczywiście być dumni z wkładu w budowanie edukacji o polskiej gospodarce.

A o czym będzie dzisiaj? Jak zdążyliście we wstępie usłyszeć, przybliżymy dzisiaj temat budowania wartościowych firm, które muszą w dobie dzisiejszej konkurencyjności walczyć o uwagę Klienta. Tak naprawdę, jedyne czego musicie być pewni to fakt, że to nie prowadzicie firmę, ale o Wasi klienci ją prowadzą dostarczając Wam środków finansowych na realizację Waszych planów. Jeśli szybko przekonacie się w jaką grę trzeba dzisiaj grać szybko uznacie, że dialog z Klientem jest o wiele cenniejszy niż narzucanie mu swojego zdania.

Dzisiejszy odcinek będzie połączeniem wiedzy jak budować firmę od podstaw,, z takim zaangażowaniem i mocną analizą, dzięki której liczenie wzrostów firmy odbywać może się kwartalnie z satysfakcjonującymi wynikami. Porozmawiamy też, o tym skąd u osób, które kilka lat są dopiero w Polsce potrzeba budowana nowej firmy i jak się odnaleźli w polskich realiach. Będzie też o tym jak budować technologiczne firmy i dbać o zespół ludzi, którzy ją tworzą oraz czy marketing jest realnie pogrzebny wszystkim firmom?

 

W tej rozmowie będziecie mieli okazję usłyszeć m.in.:

  1. Dlaczego postanowił przyjechać do Polski i skąd pomysł na to, by tutaj tworzyć zupełnie nowa firmę, od podstaw?
  2. Czy uważa, że droga przedsiębiorcy, osoby, która realnie wpływa na rozwój firmy to miejsce dla Ciebie?
  3. Jest takie przekonanie w społeczeństwie, przynajmniej polskim, że skoro mniej
    mas zdo stracenia to zaczynasz działać. Jak było Ciebie?
  4. Czy Polska to dla Ciebie lub dla Was kraj przejściowy? Rozpoczynacie poważną drogę na rynkach zagranicznych. Jakie macie konkretnie plany?
  5. Jak szybko nauczył się języka polskiego? Czy uważasz, że temat komunikacji w biznesie jest kluczowym czynnikiem, dzięki którym firmy mogą się rozwijać?
  6. Dlaczego USP jest bardzo ważne w dzisiejszym otoczeniu konkurencyjnym?
  7. Jakie wg. Ciebie są najbardziej pożądane cechy dobrego “CHIEFA”. Jak to wpływa na firmę?
  8. Dlaczego, budowanie Saas’u nie jest przysłowiowym barszczem? Rozumiesz to stwierdzenie?
  9. Jak kulturalne aspekty mieszkania w Polsce wpływają na Twoje i znajomych postrzeganie nas Polaków?
  10. Czy Wasz biznes, to droga po coś większego? Co robicie, by konkurencja Was nie dogoniła?
  11. Jakie macie rokowania na biznes w USA lub innych krajach Europejskich?
  12. Czy Twoim zdaniem marketing jest potrzebny, jeśli tak to kiedy i od którego momentu musimy myśleć o profesjonalizacji takich działań?

Zapraszam do 30 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Sergey Butko, z pochodzenia Ukrainiec, który w Polsce współtworzy , jako founder i CMO zespół callpage.io, usługę w Saas, która umożliwia szybki kontakt klienta z firmą.

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Tworzenie firmy technologicznej jest trudne.

Często w mediach możecie spotkać informacje o coraz to nowszych firmach, które zaczynają wchodzić w nowe projekty biznesowe. Określają się jako firmy technologiczne. Ich wizja to bycie founderem lub prezesem firmy, która będzie dostarczała wyjątkowe rozwiązania dla niezliczonej rzeszy Klientów. Firmy takie określają się mianem start-upów. jak pokazują doświadczenia nie jest łatwo zbudować firmę, która z fazy prototypowania wejdzie w fazę zarabiania na swoich usługach. Jedynym i najważniejszym przesłaniem jest proste hasło: zacznij sprzedawać swoje usługi lub produkt do jak największej liczby Klientów. Sprzedawaj i sprzedawaj, Niech Klienci dowiedzą się jak dobry jest Twój produkt, a im większa liczba klientów się przekona tym szybciej zdobędzie firm ewangelistów, którzy będą promować za darmo firmę i poleca ją wszystkim dookoła strategii jest można by rzec prosta, ale realizacja tego systematycznego i żmudnego zadania już taka łatwa nie jest.

Dzisiejszy odcinek powinien Wam moim zdaniem uświadomić, że nie ma czegoś takiego jak trudny rynek. Jest on po prostu złożony i trzeba się dostosować do zasad gry, które na nim panują. Im szybciej nauczymy się jak w te grę grać tym łatwiej będzie nam zaliczać kolejne poziomy doświadczenia i będziemy mogli chwalić się dobrymi efektami tej pracy. Druga lekcja może być ważniejsza. Buduj swoją firmę z ludźmi, którzy wiedzą jaki jest Twój cel oraz jak bardzo im ufasz. Daj im się realizować i wyznacz im pole odpowiedzialności. Zobaczysz jak szybko docenią Twoje zaufanie.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Taktyki dyplomacji, czyli jak powinien myśleć przedsiębiorca o globalizacji? Katarzyna Rybka Iwańska

Dyplomacja i globalizacja – czym są w rzeczywistości?

Jak często zastanawialiście się nad tym, czy budowanie silnych relacji ma wymiar większy niż tylko personalne kontakty z innymi osobami? Kiedy ostatnio poza życiem biznesowym świadomie staraliście się zbudować jakąś relację w niewymuszony sposób?  Dla doświadczonych właścicieli biznesów temat jest bardzo oczywisty, jednak Ci którzy dopiero wchodzą w tematy biznesowe muszą wiedzieć, że długofalowa praca nad biznesem wymaga również skupienia uwagi na relacjach w szerszej perspektywie.

Przyznam się Wam szczerze, że już dawno chodził mi po głowie właśnie taki odcinek. Chciałem jednak trochę odczekać i zbudować na tyle biznesowy styl, by część słuchaczy, która czeka na kolejne odcinki czuła, że to nie jest bardzo ciężki i nieatrakcyjny temat. Kiedy jakiejś pół roku temu trafiłem na jedną ze słuchaczek tego podcastu i wymieniliśmy się kilkoma opiniami od razu wiedziałem, że prędzej czy później trafi ona na łamy tego podcastu. Jak się później okazało, moje przekonania, co do wyboru osoby były strzałem w dziesiątkę.
Dzięki temu w pewien lipcowy dzień nagraliśmy świetną rozmowę którą za chwilę będziecie mieli okazję posłuchać.

Poruszyliśmy tematy z obszaru globanej gospodarki, wpływu międzynarodowych konfliktów na przedsięwzięcia biznesowe, współpracy instytucji rządowych z pomysłami biznesowymi oraz kwestie zmian jakie zachodzą w procesach rozwoju technologicznego i ich odniesienia do społeczeństwa.
Dowiecie się również z tej rozmowy,

Jak wiedza o międzynarodowych wydarzeniach pomaga budować lepszy biznes, co potrzebne jest do zbudowania strategii rozwoju Państwa na arenie globalnej i kto ma wpływ na jej kształt, jak wpływać na makro gospodarkę, jak globalizacja wpływa realnie na lokalne przedsiębiorstwa, zy są sektory gospodarki wolne od zmiennych globalnych, co daje prowadzenie międzynarodowych rozmów handlowych, jakie powinno być nasze podejście w sytuacji poważnych inwestycji zagranicznych w naszym kraju?

W tej rozmowie będziecie mieli okazję usłyszeć m.in.:

  1. Kim jesteś i czym się zajmujesz zawodowo?
  2.  Dlaczego postanowiłaś stworzyć bloga w języku angielskim?
  3. Czy wiedza o funkcjonowaniu danego kraju  w przestrzeni międzynarodowej interesuje zwykłego Kowalskiego? Może bardziej przedsiębiorców? A może tylko polityków?
  4. Co trzeba wiedzieć wg. Ciebie, by stworzyć spójną strategię rozwoju Państwa na arenie globalnej? Ilu jest potrzebnych partnerów instytucjonalnych? Na jaką skalę są to działania?
  5. Czy przedsiębiorcy mogą lobbować za działaniami, które są dla nich ważne? Np. chcą zacząć eksportować  więcej mięsa. Co mogą osiągnąć rozmawiając z rządami?
  6. Jak wg. Ciebie wpływa bezpośrednio globalna gospodarka na działania w obszarze krajowej przedsiębiorczości? Czy znaczenie mają bardziej np. europejskie regulacje?
  7. Jakie sektory gospodarki są w dużym stopniu wolne od zawirowań globalnej polityki?
  8. Dlaczego w dzisiejszym świecie warto prowadzić międzynarodowe rozmowy handlowe?  Jak szybko możemy uzyskać efekty? I jakie są to efekty?
  9. Czy większość państw na świecie ceni bardziej inwestycje zagraniczne u siebie i w dłuższej perspektywie wyprowadzanie kapitału poza swoje granice, czy woli prowadzić np. wzmożony eksport swoich produktów?
  10. Inspiracje – książka, osobowość i filmy.

Zapraszam do 29 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Katarzyna Rybka – Iwańska, aktualnie pracująca w Ambasadzie Polski w Izraelu, pracownik polskiego MSZ -tu, wykładowczyni akademicka, oraz blogerka i początkująca podkasterka.

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Światowe wydarzenia zmieniają lokalne firmy.

Myślę,że ta rozmowa powinna dać Wam sporo nowych przemyśleń, dotyczących wielu spraw związanych z budowaniem globalnego biznesu. Dla mnie nigdy nie wydawało się to prostym wyzwaniem, ale jak mogliście usłyszeć, już niejednokrotnie budowanie globalnych marek ma miejsce w Polskiej rzeczywistości, Tu teraz. Mój gość potwierdza, że wiele sytuacji międzynarodowych nie musi nas bezpośrednio dotykać byśmy musieli odczuwać skutki działań na drugiej półkuli. Czasami prawo wspólnoty ekonomiczno gospodarczej jaką jest UE bardzo mocno daje się nam we znaki, ale świadczy to o tym, że nie żyjemy w odosobnionym na szerszą skalę świecie. Budowanie skutecznej strategii rozwoju firmy na rynkach zagranicznych to proces wieloetapowy i jego charakter uzależniony jest w dużym stopniu od branży w jakiej działamy. Pamiętać trzeba również o tym, że nie każdy biznes ma rację bytu w innym państwie. Nie tylko zależy to od lokalnego prawa, ale również wpływów politycznych, poziomu  lokalnej gospodarki oraz tradycji, która w niektórych państwach mono ogranicza budowanie trwałych relacji handlowych.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

 

Doświadczony ekspata, czyli jak rozwijać  międzynarodowe kontakty biznesowe? Ch. Szakowski

Doświadczony ekspata – siła międzynarodowych relacji

Nie od dziś wiadomo, że aby budować biznes z długofalowymi celami  trzeb wziąć pod uwagę kilka czynników. Zaczynając od wielkości rynku, dynamiki jego zmian, warunków społeczno-politycznych, a kończąc na najważniejszym punkcie jakim są relacje osobowe. Rozwijanie biznesu  to przede wszystkim umiejętność pracy z ludźmi oraz  szukania porozumienia i wypracowywania skutecznych wzorców zachowań. Jak się okazuje w handlowaniu  liczy się w dużym stopniu doprowadzenie do modelu win-win, czyli miejsca, w którym wiemy, że partner też jest zwycięzcą. Już dzisiaj przekonacie się, w jakim kraju liczy się to najbardziej?

Kilka miesięcy temu odezwał się do mnie bardzo doświadczony manager, który ma na swoim koncie liczne udane sukcesy zawodowe w obszarze zarządzania i wdrażania odważnych decyzji biznesowych dla top managementu. Pomyślałem sobie, że to może być inspirująca bardzo ciekawa rozmowa, szczególnie, że ów gość był także ekspatem i przebywał w bardzo wielu krajach jako pracownik. Poznawał kulturę i mentalność sfery biznesowej od środka, gdyż z nimi wzrastał, żył i dzielił się swoimi doświadczeniami.

Swoje największe osiągnięcia zdobywał w obszarze transportu i logistyki, przez co ma bardzo szerokie spojrzenie na współpracę międzynarodową, gdyż jak się domyślacie handel bez transportu nie istnieje.

W tej rozmowie będziecie mieli okazję usłyszeć m.in.:

  1. Kim  jest i czym się zajmuje Pan zawodowo?
  2. Jak to się stało, że Pana zawodowe życie związane jest mocno ze współpracą z zagranicznymi partnerami? To ciekawość, ambicja zawodowa, czy konieczność?
  3. W jakich krajach Pan przebywał jako ekspat? Czy współpracownicy, traktują taką osobę na innych zasadach? Z czym to się wiąże?
  4. Dlaczego Pana zdaniem polskie firmy mają trudności, ze współpracą z zagranicznymi partnerami? Jakie ograniczenia najbardziej wpływają wzrost aktywności firm na rynkach zagranicznych?
  5. Co Pana najbardziej zaintrygowało lub upewniło, że partner z danego kraju będzie kluczowy w rozwoju biznesu? Czy często partnerzy łamali stereotypy, które siedzą w głowie nas Polaków?
  6. Jak z perspektywy swoich doświadczeń różni się podejście klasycznego przedsiębiorcy z danego kraju do współpracy międzynarodowej? Czy wg. Pana jest ona zarezerwowana tylko dla największych firm?
  7. Jak funkcjonują gospodarki nasycone na lokalnym rynku? Jak charakteryzuje się podział firm produkcyjnych i usługowych. Wiemy, że te drugie będą przyrastały w bardzo dynamicznym tempie.
  8. Czy wg. Pana konkurencja międzynarodowa, to zdrowa rywalizacja, czy raczej zagrożenie dla lokalnego rynku. Czy państwa ościenne (rząd) wspierają mniejsze podmioty (nie korporacje) w rozwoju globalnym.
  9. Czy marka, jako wartość biznesowa, jest ważna? Polska jest 3 światowym producentem mebli, ale nasze firmy nie są znane na świecie. To korzyść krótkoterminowa?
  10. Co najbardziej Pana zaskoczyło pozytywnie i negatywnie od strony personalnej we współpracy z innymi narodowościami?
  11. Jakie kraje są najlepsze do pierwszych relacji biznesowych? Od czego to zależy?
  12. Inspiracje – książka, osobowość i filmy.

Zapraszam do 28 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym porozmawiam z Christophem Szakowskim, doświadczonym managerem,przedsiębiorcą i Mananig Partnerem w  http://www.logconeast.com.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Dla kogo jest globalny biznes?

W wielu sytuacjach powtarzają się te same wyzwania, które mogą zostać wyeliminowane już na etapie planowania. Jak mogliście również zauważyć z perspektywy mojego gościa, doświadczenia zdobywane na różnych rynkach obfitują w umiejętność strategicznego oraz długofalowego myślenia, które zdecydowanie może się przydać każdemu, kto planuje biznesowy maraton. Doświadczenia mojego gościa są też jednym z takich jakby to nazwać pakietów know-how, których nie sposób wynieść z uczelni. Biznes ten lokalny jak i ten globalny w moim przekonaniu  udaje się przetrwać tym osobom, które ewidentnie są w stanie łączyć bardzo wiele umiejętności szerokiego patrzenia na zjawiska, które są dookoła i które trzeba integrować, modyfikować dostosowywać do warunków panujących w danym kraju.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

ZOBACZ TEŻ:

Doświadczony ekspata, czyli jak rozwijać  międzynarodowe kontakty biznesowe? Ch. Szakowski
Doświadczony ekspata, czyli jak rozwijać  międzynarodowe kontakty biznesowe? Ch. Szakowski

Zdigitalizowany event, czyli jak stworzyć najlepszą aplikację  do obsługi wydarzeń? Adrian Czyczerski

Nowoczesna konferencja – zdigitalizowane narzędzie

Dzisiejszy biznes mimo, że jest coraz bardziej zdigitalizowany to oparty jest no konieczności utrzymywania relacji. Jednym z dowodów, który potwierdza tę tezę jest fakt organizowania konferencji i meetupów,  które są bardzo dobrym miejscem spotkań. Poza kluczową i pierwotną rolą, jaką jest zdobywanie wiedzy oraz poszerzanie kompetencji, to co jest ważne, to spotkanie z drugim człowiekiem, czyli networking. To gdzie zastosowanie ma technologia, dowiecie się w dzisiejszym odcinku?

Ostatnio zastanawiałem się czym różni się klasyczny przedsiębiorca od osoby, która pracuje na etacie. Myślę, że to co najbardziej ich od siebie różni to poziom odpowiedzialności i umiejętność, albo zdolność do podejmowania ryzyka. Taka jest też dzisiaj historia mojego gościa, a można rzec, że jest imponująca.
Będziecie mieli okazję posłuchać tego jak zmieniać swoją drogę zawodową,
Zaczynał od pracy jako geodeta, lecz kiedy stwierdził, że to nie to postanowił wejść w branżę it od zaplecza. Najpierw stał się poszukiwaczem, swojego miejsca na rynku pracy, przez osobę od pozyskiwania pierwszych klientów do mało rozpoznawalnej aplikacji, a kończąc na zostaniu CEO firmy, która dostarcza aplikację obsługującą najważniejsze wydarzenia rządowe w USA, eventy noworoczne w RPA, czy wyjątkowe wydarzenia w Ameryce Południowej.

Porozmawiamy między innymi o tym:

  1. Co doprowadziło Adriana do bycia CEO? Czy Twoim zdaniem to predyspozycje są decydujące, czy kompetencje i doświadczenie
  2. Jak zacząć budować globalny zasięg nierozpoznawalnej marki?
  3. Czym przekonujecie Klientów do swojego produktu, tzn jaka strategia jest wg. Adriana najbardziej trafiona?
  4. Czy praca z globalnym Klientem to tylko inny język? Co wg. Adriana liczy się najbardziej?
  5. Co wprowadza firmę na 5 bieg? Ile trzeba czekać, by być kimś z kim ludzie chcą pracować?
  6. Jaka jest Adriana strategia/pomysł na bycie liderem? Czym jest według Adriana wartościowa firma? Czy to ludzie, czy marka produktu/ usługi jaką dajemy Klientom?
  7. Jak myślą Klienci na różnych kontynentach? Czy macie jakiś podział kulturowy, i wiecie już jak z kimś rozmawiać, jak sprzedawać?
  8. Czy Adriana uważa, że robienie firmy z globalnym potencjałem jest możliwe tylko w technologicznym świecie?
  9. Z czego Adrian jest najbardziej dumny w przewodzeniu firmy?

Zapraszam do 27 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym porozmawiam z Adrianem Czyczerskim, przedsiębiorcą i CEO Meeting Aplication.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

ZOBACZ TEŻ:

Zdigitalizowany event, czyli jak stworzyć najlepszą aplikację  do obsługi wydarzeń? Adrian Czyczerski
Zdigitalizowany event, czyli jak stworzyć najlepszą aplikację  do obsługi wydarzeń? Adrian Czyczerski

Cyber efektywność, czyli jak złamać umysł hackera i pracować mądrzej   Dawid Bałut

Cyber bezpieczeństwo – ukryte zagrożenia

Wydaje nam się, że jesteśmy bezpieczni. Jak się okazuje, bezpieczeństwo w transakcjach biznesowych to temat, który owiany jest mitami i często poruszany w sytuacji nagłych i ogromnych wycieków danych. Świadomość statystycznego Kowalskiego, czy Dyzmy biznesu jest jednak nie zadowalająca. Co zrobić, aby ustrzec się przed niepotrzebnymi stratami lub jak uniknąć narażenia swoich danych na wyciek. A może nie chcesz handlować swoimi danymi w zamian za bezpłatny dostęp do treści?  

Zastanawiałem się jakie dzisiaj przygotować dla Was słowa wstępu i przyznam, że nie było to takie łatwe, bo dzisiejszy gość w miarę tego jak zgłębialiśmy się w coraz to bardziej  wnikliwe pytania odkrywał przede mną różne pokłady swojej biznesowej i prywatnej ekspresji. I tak sobie pomyślałem, że ten odcinek będzie jednak w tym biznesowym cyklu dość ważny. Poruszymy w nim bowiem zagadnienia, które nie często słyszy się na publicznym forum, ale bardzo chętnie odkrywamy i poznajemy takie treści w kontakcie personalnym. Myślę, że ta dzisiejsza rozmowa i jej treść, była możliwa, dzięki temu, że mój gość jest bardzo otwartym człowiekiem. Świetnie łączy techniczne umiejętności z komunikacją międzyludzką. Wyciska z dnia, wszystkie minuty i pozostawia tylko “kwadrans” na nudę. Trochę się śmieję, bo faktycznie to ich nie ma. Prowadzi bowiem kilka firm i zajmuje się doradzaniem biznesom w rozwoju ich usług, dbając w dużym stopniu o zabezpieczenie i gwarancję spokoju w świecie IT.

Porozmawiamy między innymi o tym:

  • Skąd decyzja Dawida o tak nieoczywistym zawodzie w IT? Czy wejście do tej branży jest rekrutacją odwrotną? Mówię tu o “masterach”? W mediach słyszy się zatrudniają hackerów, jak to często się zdarza?
  • Czy brak literatury/ szkoleń w języku polskim zmusiły go do nauki języka angielskiego? Czujesz, że to Twój język, myślisz w nim?
  • Jak udało mu się dostać do pracy w firmie z Doliny Krzemowej?
  • Jakie emocje towarzyszyły  mu podczas pracy tam i jak postrzega kulturę pracy amerykańskiej firmy?
  • Czy myślał o karierze za oceanem? Giganci przecież kuszą, prestiż, inny styl życia, możliwości?
  • Co pozwala w Polsce rozwijać swoje kompetencje zawodowe?
  • Czy polskie firmy są dobre w programowaniu? Mówię tu o wszelkich aspektach. Od technikaliów po bezpieczeństwo?
  • Czy jest w Polsce ekspert od cybersecurity?
  • 3 najbardziej poważne błędy polskich firm w zabezpieczeniach?
  • 3 najlepsze rekomendacje dotyczące prostych zabezpieczeń.
  • Inspiracje książkowe, osobowościowe i filmowe.

Zapraszam do 26 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym porozmawiam z Dawidem Bałutem, przedsiębiorczym i ambitnym cyber ochroniarzem biznesów, które rozwijają się w sieci.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Wygrana na wartościowych relacjach.

Musicie przyznać, że jest to zdecydowanie  jeden z najdłuższych odcinków jakie do tej pory się ukazały. W moim przekonaniu jednak, czas który poświęciliście na tę rozmowę, może dać Wam kilka wartościowych wskazówek, w którym kierunku podążać rozwijając własną firmę, projekty za które jesteście odpowiedzialni oraz będziecie mogli inaczej spojrzeć, na wszystkich, którzy Was otaczają. Zdecydowanie jednym z takich elementów, który do mnie trafił to patrzenie na wszystko, co mamy zamiar robić z intencją. Czyli świadomością celu jaki, chcemy zrealizować i co nam z tego pozostanie, jaką ubogacimy siebie, bądź innych. Jeżeli takiej wartości nie ma w transakcjach, to warto się zastanowić, czy wszystko robimy dobrze.   Drugi wniosek, jaki mi się nasunął to konieczność bycia czujnym i świadomym, tego co nas otacza. Niestety, ale nasze interesy w dużej mierze, nie są interesami innych partnerów. Trzeba zawsze szukać kompromisów i wchodzić w relacje, które mogą przynosić dobro wspólne.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

ZOBACZ TEŻ:

Cyber efektywność, czyli jak złamać umysł hackera i pracować mądrzej   Dawid Bałut
Cyber efektywność, czyli jak złamać umysł hackera i pracować mądrzej   Dawid Bałut