Londyn vs. Dubaj, czyli jak brytyjskie case’y wpływają na biznes na Bliskim Wschodzie? Sebastian Gaik

POSŁUCHAJ:

Każda firma ma swoją dynamikę. Jedne firmy rozwijają się w sposób organiczny, powolny i stabilny. Inne wiedzione nowymi technologiami i napędzane startupowym środowiskiem galopują w walce o nowych klientów, aby dostarczyć im najlepszych rozwiązań. Jeszcze inne w tradycyjny sposób przejmują nowe rynki i poprzez akwizycję zwiększają swój zasięg. Czy to wszystko? Bynajmniej nie w XXI wieku. Jeszcze nigdy tak wiele się nie działo w jednym czasie. Każda firma, która istnieje na rynku przynajmniej od 3 lat może opowiedzieć swoją historię zupełnie inaczej. Tak też zaczyna się dzisiejsza historia, o tym jak będąc Polakiem, zamieszkać na stałe w Wielkiej Brytanii, zacząć pracować w korporacji, by wreszcie otworzyć własną firmę i prowadzić ją w Wielkiej Brytanii, kolebce europejskiej kultury i szklanym mieście, upalnego Bliskiego Wschodu – Dubaju.

Wielka Brytania testem przed globalnym rynkiem

To jak wygląda Wasza firma i jak funkcjonujecie na rynku zależy w dużym stopniu od wielu czynników. Możemy śmiało powiedzieć, że jeśli działamy zachowawczo, wg. utartych schematów nasz biznes jest bezpieczny, przynajmniej chwilowo. Jednak ta prawidłowość w dzisiejszym, konkurencyjnym otoczeniu już nie jest taka pewna. Każda branża wypełniona jest po brzegi konkurencyjnymi ofertami, które docierają do klientów kilkanaście razy dziennie, nawet bez ich potrzeby. Jeśli chcemy mieć pewność, że przetrwamy warto zacząć szukać alternatywnych źródeł biznesu lub oprzeć się na współpracy z wykwalifikowanymi konsultantami biznesowymi, dla których wiedza o biznesie i chęć rozwoju innych firm jest pasją. Taka jest też dzisiejsza rozmowa pełna pasji i wiedzy prosto od praktyka biznesu, który na swoim koncie mimo młodego wieku, ma kilka firm, które współprowadzi. Jego główna koncentracja oparta jest na wspieraniu firm w obszarze HoReCa na dwóch rynkach – Wielkiej Brytanii oraz Dubaju, a z dzisiejszej rozmowy dowiecie się przede wszystkim:

  1. Kim jesteś i czym się zajmujesz zawodwo?
  2. Skąd pomysły na to by zajmować się wspieraniem innych firm? Jak to się wszytsko zaczęło?
  3. Jakie firmy z Waszego doświadczenia najchętniej otwierają zagraniczne oddziały? Mam tu na myśli branże, wielkość firmy ale jednocześnie pozycję jaką zajmuje w danym kraju?
  4. Specjalizujecie się wspieraniu rozwoju frm na rynku brytyjskim oraz na bliskim wschodzie, kunkretnie w Dubaju. Opowiedz proszę więcej o potrzebach jakie najczęściej mają Wasi klienci?
  5.  Jakie są największe ograniczenia, z którymi spotykają się Wasi klienci? Opowiedz proszę jak to wygląda na rynku brytyjskim,  a jak na arabskim?
  6. Co ma kluczowe znaczenie  w pierwszych 12-stu miesiącach  na nowym rynku?
  7. Jak długo klienci mogą liczyć na Wasze wsparcie i kiedy wg. Was jest najlepsze moment na to, by sami funkcjonowali na danym rynku?
  8. Czy brytyjska kultura i gospodarka tworzy ograniczenia dla międzynarodowych biznesów? Jak wpływa na to wszytsko niestabilna sytuacja związana z Brexitem?
  9. Co rekomendowałbyś w pierwszej kolejności wybierając jeden z tych krajów?

Zapraszam serdecznie do 41 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym rozmawiam z Sebastianem Gaikiem, właścicielem Avenue Hospitality, Avenue Entrepreneurs, oraz partnerem w Gecko Dynamics.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

Mentalność przedsiębiorcy

Rozmowa z Sebastianem pokazała mi kilka właściwych dla mentalności przedsiębiorców faktów. Jak sami słyszeliście, powtarzają się schematy postępowania, które perfekcyjnie pokazują, że osoby budujące biznes pracują we właściwy dla siebie sposób. Po pierwsze skoncentrowanie na celach, które zostają wynaczone na początku tworzenia biznesu, doskonałe umiejętności budowania relacji interpersonalnych, kolejno umiejętność weryfikowania osiąganych w czasie celów, umiejętność zrealizowania usługi na najwyższym poziomie, chęć rozwiązywania realnych problemów klientów, skupienie się na indywidualnym podejściu oraz swoim stylu pracy. Jeśli Wam zapadły w pamięć inne elementy z chęcią poznam Wasze spostrzeżenia.
To z czym warto byście pozostali to wiedza, o tym że biznes, który rozpoczniecie w Wielkiej Brytanii, z reguły mówię tu o tradycyjnych przedsiębiorstwach łatwiej będzie przenieść na inny kraj. Oznacza to, że prowadzenie firmy w kraju o większej kulturze, tradycji i porencjale biznesowym umocowuje bardziej markę firmy na globalnym rynku. Jeśli przejdziemy przez trudny, bardzo konkurencyjny rynek brytyjski ze swoim produktem bądź usługą, mamy bardzo duże prawdopodobieństwo, że uda nam się również tam gdzie jest ono o wiele mniejsze.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com