Doświadczony ekspata, czyli jak rozwijać międzynarodowe kontakty biznesowe? Ch. Szakowski

 

Doświadczony ekspata, czyli jak rozwijać  międzynarodowe kontakty biznesowe? Ch. Szakowski

Doświadczony ekspata – siła międzynarodowych relacji

Nie od dziś wiadomo, że aby budować biznes z długofalowymi celami  trzeb wziąć pod uwagę kilka czynników. Zaczynając od wielkości rynku, dynamiki jego zmian, warunków społeczno-politycznych, a kończąc na najważniejszym punkcie jakim są relacje osobowe. Rozwijanie biznesu  to przede wszystkim umiejętność pracy z ludźmi oraz  szukania porozumienia i wypracowywania skutecznych wzorców zachowań. Jak się okazuje w handlowaniu  liczy się w dużym stopniu doprowadzenie do modelu win-win, czyli miejsca, w którym wiemy, że partner też jest zwycięzcą. Już dzisiaj przekonacie się, w jakim kraju liczy się to najbardziej?

Kilka miesięcy temu odezwał się do mnie bardzo doświadczony manager, który ma na swoim koncie liczne udane sukcesy zawodowe w obszarze zarządzania i wdrażania odważnych decyzji biznesowych dla top managementu. Pomyślałem sobie, że to może być inspirująca bardzo ciekawa rozmowa, szczególnie, że ów gość był także ekspatem i przebywał w bardzo wielu krajach jako pracownik. Poznawał kulturę i mentalność sfery biznesowej od środka, gdyż z nimi wzrastał, żył i dzielił się swoimi doświadczeniami.

Swoje największe osiągnięcia zdobywał w obszarze transportu i logistyki, przez co ma bardzo szerokie spojrzenie na współpracę międzynarodową, gdyż jak się domyślacie handel bez transportu nie istnieje.

W tej rozmowie będziecie mieli okazję usłyszeć m.in.:

  1. Kim  jest i czym się zajmuje Pan zawodowo?
  2. Jak to się stało, że Pana zawodowe życie związane jest mocno ze współpracą z zagranicznymi partnerami? To ciekawość, ambicja zawodowa, czy konieczność?
  3. W jakich krajach Pan przebywał jako ekspat? Czy współpracownicy, traktują taką osobę na innych zasadach? Z czym to się wiąże?
  4. Dlaczego Pana zdaniem polskie firmy mają trudności, ze współpracą z zagranicznymi partnerami? Jakie ograniczenia najbardziej wpływają wzrost aktywności firm na rynkach zagranicznych?
  5. Co Pana najbardziej zaintrygowało lub upewniło, że partner z danego kraju będzie kluczowy w rozwoju biznesu? Czy często partnerzy łamali stereotypy, które siedzą w głowie nas Polaków?
  6. Jak z perspektywy swoich doświadczeń różni się podejście klasycznego przedsiębiorcy z danego kraju do współpracy międzynarodowej? Czy wg. Pana jest ona zarezerwowana tylko dla największych firm?
  7. Jak funkcjonują gospodarki nasycone na lokalnym rynku? Jak charakteryzuje się podział firm produkcyjnych i usługowych. Wiemy, że te drugie będą przyrastały w bardzo dynamicznym tempie.
  8. Czy wg. Pana konkurencja międzynarodowa, to zdrowa rywalizacja, czy raczej zagrożenie dla lokalnego rynku. Czy państwa ościenne (rząd) wspierają mniejsze podmioty (nie korporacje) w rozwoju globalnym.
  9. Czy marka, jako wartość biznesowa, jest ważna? Polska jest 3 światowym producentem mebli, ale nasze firmy nie są znane na świecie. To korzyść krótkoterminowa?
  10. Co najbardziej Pana zaskoczyło pozytywnie i negatywnie od strony personalnej we współpracy z innymi narodowościami?
  11. Jakie kraje są najlepsze do pierwszych relacji biznesowych? Od czego to zależy?
  12. Inspiracje – książka, osobowość i filmy.

Zapraszam do 28 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym porozmawiam z Christophem Szakowskim, doświadczonym managerem,przedsiębiorcą i Mananig Partnerem w  http://www.logconeast.com.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Dla kogo jest globalny biznes?

W wielu sytuacjach powtarzają się te same wyzwania, które mogą zostać wyeliminowane już na etapie planowania. Jak mogliście również zauważyć z perspektywy mojego gościa, doświadczenia zdobywane na różnych rynkach obfitują w umiejętność strategicznego oraz długofalowego myślenia, które zdecydowanie może się przydać każdemu, kto planuje biznesowy maraton. Doświadczenia mojego gościa są też jednym z takich jakby to nazwać pakietów know-how, których nie sposób wynieść z uczelni. Biznes ten lokalny jak i ten globalny w moim przekonaniu  udaje się przetrwać tym osobom, które ewidentnie są w stanie łączyć bardzo wiele umiejętności szerokiego patrzenia na zjawiska, które są dookoła i które trzeba integrować, modyfikować dostosowywać do warunków panujących w danym kraju.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

ZOBACZ TEŻ:

Doświadczony ekspata, czyli jak rozwijać  międzynarodowe kontakty biznesowe? Ch. Szakowski
Doświadczony ekspata, czyli jak rozwijać  międzynarodowe kontakty biznesowe? Ch. Szakowski