Amerykański sen, czyli jak zdobyć Klientów na pierwszym rynku świata – Kaya Stattmiller

 

Amerykański sen, czyli jak zdobyć Klientów na pierwszym rynku świata   Kaya Stattmiller

Amerykański  sen, czyli jak zdobyć Klientów na pierwszym rynku świata?

W dzisiejszym świecie, to co najbardziej napędza biznes to  nie sprzedaż. Wszyscy skupiamy się na sprzedaży tak bardzo, że bardzo często zapominamy o tym, jak bardzo liczy się, to co my chcemy przedstawić Klientom, a nie to zego klienci realnie potrzeują. Tak jest też właśnie z amerykańskim rynkiem, który z jednej strony jest najwięszym rynkiem świata, ale jets tez rynkiem najbardziej wymagającym. Właśnie dzisiaj dowiecie się jak przygotować się do pracy z klientami pochodzącymi z USA. 

Cześć, witajcie w 31 odcinku InnaKulturaBiznesu. To jest ten odcinek, w którym wszystko, czego dowiecie się dzisiaj będzie dotyczyło rozwoju firmy na rynku zagranicznym.

Te 30 odcinków, które już za mną pozwalają mi spojrzeć z szerszej perspektywy na dotychczasowe tematy. W najbliższym czasie będę chciał przybliżyć Wam strategie i taktyki, wchodzenia na rynki zagraniczne w możliwie szybki sposób. To co liczy się w prowadzeniu firmy to pragmatyczne podejście i silne poczucie wpływu na tempo rozwoju biznesu. Z pewnością wiecie, że aby zdobywać nowe rynki trzeba podbijać serca nowych Klientów, albo wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom w najbardziej odpowiednim czasie.  Dodatkowo, to co jest jeszcze bardzo istotne, to zrozumienie tego jak ważny jest proces obsługi klienta na etapie ofertowania. Jest to element, na który wpływ mają czynniki społeczne i kulturowe w danym kraju. By skutecznie docierać do Klientów trzeba poznać nie tylko ich naturalne potrzeby biznesowe, ale wiedzieć jakie procesy myślowe nimi kierują, by umieć prowadzić z nimi zrozumiały dialog.

Dzisiejszy odcinek podcastu będzie poświęcony w największym stopniu skutecznym taktykom zdobywania nowych kontraktów na rynku amerykańskim. Zmartwić jednak muszę tych słuchaczy, którzy oczekują kompleksowej wiedzy o całym rynku. Jak pewnie wiecie gospodarka USA jest najbardziej rozwiniętym rynkiem świata i mnogość usług oraz produktów, które na nim występują nie dają możliwości przedstawienia złotego środka, który pozwoli na wyznaczenie złotych zasad sprzedaży. Usłyszycie dzisiaj przede wszystkim jak rozpoczynać współpracę w sektorem b2b. W dużej mierze będą to też rady dla osób, ktróre realnie myślą o budowaniu swojego rynku w tym kraju. Pominiemy jednak aspekty logistyczne, bo mój gość zajmuje się głównie obszarem usługowym i kwestie eksportu nie w tej sytuacji nie mają racji bytu.

Ponadto będziecie mogli usłyszeć:

  1. Jak to się stało, że mój gość zamieszkał w USA i skąd pomysł na tego typu działalność?
  2. Co w jest najtrudniejsze w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania dla Klientów?
  3. Kim są jej klienci i z jakim potrzebami się do Ciebie zwracają?
  4. Czy otwieranie firmy w USA, jest dla obcokrajowców dużo większym wyzwaniem niż  otwieranie firm dla normalnych mieszkańców USA?
  5. Rynek w USA jest ogromny, jak w prosty sposób zbadać potencjał naszego pomysłu?
  6. Co dla założycieli okazuje się największym wyzwaniem na  rynku amerykańskim?
  7. Jak w kilku krokach rozpocząć budowanie firmy  USA? Na ile są ważne relacje personalne, a na ile wiedza o produkcie i rynku?
  8. Jaka wg. Twoich doświadczeń branża jest najłatwiejsza do osiągnięcia szybkiego ROI, a jaka jest najbardziej wymagająca?
  9. Jak często młodzi ludzie zakładają firmę w USA? Czy marzenie o technologicznych projektach z Sillicon Valley, to  realne osiągnięcie dla młodych founderów?
  10. Czego najczęściej poszukują Amerykanie na linii współpracy z zagranicznymi podmiotami?
    Jakie są największe różnice w biznesowej etykiecie, porównując europejskie podejście?
  11. Inspiracje książkowe oraz osobowe?

Zapraszam do 31 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Kaya Stattmiller, z Polka, która od 6 lat mieszka  w San Francisco i pracuje na rzecz Klientów z cąłego świata.

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Zacznij sprzedawać. To najlepszy model sprawdzenia rynku.

Rynek amerykański to marzenie, co drugiego przedsiębiorcy. To taki ideał, do którego dąży się, by zbudować stabilne i przewidywalne przychody. Mam nadzieję, że strategie, które poruszyliśmy     w dzisiejszym odcinku będą dla Was przydatne we wprowadzaniu Waszych pomysłów na amerykański rynek. Ze swojej perspektywy muszę Wam powiedzieć, że dwie rzeczy utkwiły mi najbardziej w pamięci. Lekcja pierwsza, czyli myślenie o realnych potrzebach Klientów i wskazywanie im tego w jaki sposób nasza usługa bądź produkt jest w stanie pomóc w rozwoju  ich biznesu. Uważam, że to kluczowy aspekt na każdym rynku i w każdej, i to co rzeczywiście blokuje firmy przed sprzedażą, to właśnie brak przedstawionych korzyści podcza oferowania naszego rozwiązania. Lekcja druga. Zacznij sprzedawać i powtarzać dobre nawyki ze swojego rynku i przenoś je na rynek zagraniczny. Nie sprawdzisz w inny sposób, czy Klienci będą chcieli Twoją usługę w takiej formule, czy ej dopóki tego im nie zaoferujesz.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com