Jestem jednym z tych osób, które jeśli nie wiedzą, jak coś działa, to chcę to poznać od podszewki. Są tego plusy i minusy, ale jeden aspekt jest zdecydowanie in plus. Masz pewność, że zrobiłeś wszystko ze swojej strony, co mogłeś i masz pewność, że nikt tego nie zepsuje. Są jednak takie momenty i takie sytuacje biznesowe w życiu, że nie zawsze od nas wszystko zależy. Historia, którą dzisiaj usłyszycie, jest jedną z takich opowieści. Pokazuje, że nie liczy się tylko i wyłącznie produkt lub usługa, ale osoba lub osoby, które realizują właśnie dane przedsięwzięcie.
Będzie o tym, jak młode kobiety z niewielkim bagażem wiedzy o międzynarodowych rynkach oraz kilkuletnim doświadczeniem biznesowym postanowiły wyjść naprzeciw wyzwaniu z makijażem. Właściwie to z jego usuwaniem. Wymyśliły na to prosty sposób. Wykorzystując specjalnie zaprojektowaną rękawiczkę, po namoczeniu w wodzie można zmyć całą “tapetę” – mówiąc kolokwialnie.
Historia będzie o tym, skąd wziął się pomysł, który potem został przekuty w tak zaskakujący biznes.
Porozmawiamy między innymi o tym:
Zapraszam do 25 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym porozmawiam z Ewą Dudzic-Filasetą, przedsiębiorczą kobietą i współzałożycielką firmy Phenicoptere oraz marki GLOV.
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz lub udostępnij je dalej.
Pozdrawiam,
Kamil Zarębski
Czy wg. Was bycie przedsiębiorcą, to chęć zmieniania świata w pewnym wymiarze? Czy to częściej potrzeba szukania nowych na rynku rozwiązań, których sami nie mamy? Jak bardzo liczy się poszukiwanie własnego miejsca i udowodnienie tego, na czy nasz pomysł jest dobry. Myślę, że przykład Ewy oraz Moniki, pokazuje, że równie co ciężka praca ważna jest determinacja i wiara w to co, czemu się poświęcamy do końca. Jest bardzo dużo, różnych książek, poradników i sztuczek, które mają nas nauczyć jak zrobić dobry i dochodowy biznes. Z perspektywy rozmów z 25-cioma zaangażowanymi mniej lub bardziej w biznes widzę jedną spójną cechę, która pomaga im realizować swoje cele. To przekonanie, że wartości, jakie dostarczają swoim Klientom poprzez produkty i usługi jest dla nich nadrzędnym celem. Realnie chcą pomagać ludziom, dla których pracują.
Myślę, że warto zadać sobie takie pytanie na tym etapie, w którym aktualnie jesteśmy.
To wielkie wyzwanie budować produkt lub usługę z przekonaniem, że jest on bardzo dobry.
Najlepsze. A jak Wy budujecie swoją firmę?
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:
Soundcloud lub na iTunes
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Czy patrząc na liderów danej branży wiece jakie wykorzystują już on,produkty bądź rozwiązania, które zdecydowanie przełożyłyby się również na wyniki w naszej firmie? W wielu sytuacjach są to albo usprawnienia procesów technologicznych w produkcji czy przemyśle, albo całkowicie nowe można by rzec przełomowe wdrożenia zmieniające technologię pracy. Ten ostatni aspekt bardzo mocno jest widoczny w branży IT, gdzie rozwój technologii software’u dyktuje nadchodzące zmiany w wielu innych dziedzinach gospodarki.
Jednym z takich rewolucyjnych rozwiązań zdecydowanie jest technologia blockchain, którą kilkakrotnie już w małych dawkach przywoływaliśmy w poprzednich odcinkach. Dzisiaj poruszymy to zagadnienie trochę głębiej, ale skupimy się jednocześnie na elementach budowania firmy z amerykańskimi partnerami. Porozmawiamy szerzej jak współpracuje się z przedsiębiorcami ze wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych oraz pokażemy, dlaczego jest to jeden z bardzo interesujących kierunków biznesowych.
Z moim gościem poruszymy zagadnienia budowy software – house, który po organicznym rozwoju w przeciągu ostatnich dziesięciu lat zdecydował się wziąć aktywny udział w walce o Klientów. Poruszymy też tematy:
– od czego zaczęła się przygoda Jacka z programowaniem
– IT to jest rzeczywiście studnia bez dna jeśli chodzi oferowane usługi, czy są tego złe strony
– budowania firmy w bardzo konkurencyjnym środowisku,
– jakie czynniki wpływają na podejmowanie współpracy z amerykańskimi partnerami
– jak uczyć się nowej technologii i jednocześnie ją sprzedawać
– jak rozwój technologii wpłynie na życie przeciętnego Kowalskiego
– jaki macie pomysł na skalowanie swoich działań?
– inspiracje książkowe, osobowe i filmowe Jacka.
Już teraz zapraszam do 24 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym porozmawiam z Jackiem Malinowskim, programistą i współzałożycielem MJJM. Zapraszam.
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz lub udostępnij je dalej.
Pozdrawiam,
Kamil Zarębski
Czy już choć trochę rozumiecie, czym jest ta początkowo dziwnie brzmiąca technologia? Ja po tej rozmowie mam dwa kluczowe wnioski. Po pierwsze. Z całą pewnością nie trzeba wszystkiego rozumieć, by działać w biznesie, ale myślę, że zdrowa porcja nawet złożonych definicji technologicznych jest w naszym zasięgu. Będzie coraz więcej sytuacji związanych z tym, że dane firmy będą wykorzystywały technologię blockchain w swoich działaniach, gdyż jak się okazuje bezpieczeństwo, jakie daje jej wykorzystanie jest niesamowicie ważna i cenna w dobie natłoku dzisiejszych działań w obszarze cyfrowego świata. Jeśli jako biznes działacie w obszarze technologii internetowych zdecydowanie zachęcam do zainteresowania się tym tematem, bo to jest trend, od którego nie ma odwrotu. Jeśli, ktoś z Was pracuje w branży IT, to zdecydowanie zgodzi się z tym wnioskiem.
No i drugi wniosek, który jest oparty na współpracy biznesowej z Amerykanami. To jest kolejne potwierdzenie, tego co mogliście usłyszeć w rozmowie z Basią Piasek w 14 odcinku podcastu oraz z Sylwią Górajek z 21 odcinka. Amerykanie są bardzo otwarci i pragmatyczni jeśli chodzi o podejście do współpracy biznesowej. Bardzo cenią sobie bezpośredniość, ale jednocześnie też zwracają uwagę na dobrą realizację i szybki kontakt. Jeśli Wasze usługi dość łatwo można skalować, bo nie mają geograficznych ograniczeń to zdecydowanie polecamy ten kierunek biznesowy.
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:
Soundcloud lub na iTunes
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Dzisiaj tak jak w poprzednim odcinku zostaniemy na wschodniej półkuli i porozmawiamy o tym, jak z gospodarką i przedsiębiorczością radzi sobie Wietnam. Kraj, który pod względem wielkości populacji jest 15 na liście, ale za to w przypadku PKB na mieszkańca jest już na 45 pozycji (Polska jest 24). 85% mieszkańców to rdzenni Wietnamczycy, ale ok 10% to ludy plemienne z 53 narodowości.
Do rozmowy zaprosiłem Francuza, który jest z pochodzenia Polakiem, biegle rozmawia w języku francuskim, angielskim, hiszpańskim, polskim i coraz lepiej w wietnamskim. Porozmawiamy o tym, czym jest wielojęzyczność, jak język i dobre zrozumienie kultury pozwala budować relacje z innymi ludźmi. Będzie też o tym, jak wygląda teraz życie w Wietnamie, jakie są najprężniejsze gałęzie gospodarki wietnamskiej, z kim współpracują, a kogo się obawiają. Będzie też o aspektach kulturowych.
O czym będziemy jeszcze rozmawiać?
Już teraz zapraszam do 23 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym porozmawiam z Jean Jacques Mieleckim, z wykształcenia tłumaczem, który aktualnie mieszka w Wietnamie i pracuje w firmie wykonującej audyty finansowe. Zapraszam.
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz lub udostępnij je dalej.
Pozdrawiam,
Kamil Zarębski
Jestem ciekawy, czy ktoś ze słuchaczy zdecydowałby się przenieść do kraju, który przypomina Polskę lat 90 tych, a może nawet 80tych. Wietnam o czym zdołaliście dzisiaj usłyszeć jest krajem, w którym jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia. Od strony politycznej, jego miekszańcy nie mają łatwej sytuacji, gdyż skazani są na rządy komunistycznej partii, które stosuje represje wobec opozycji. Mieszkańcy jednak starają się otwierać na ekspatów i przede wszystkim ruch turystyczny, który może być jednym z motorów napędowym tej gospodarki. Poza tym Wietnam to drugi op Brazylii kraj produkujący kawę. Słynie też z uprawy ryżu, herbaty, ananasów, tytoniu oraz rybołóstwa i akwakultury. Jeśli ktoś z Was myśli, czy jest sens otwierać się na współpracę z Wietnamczykami, mam nadzieję, że trochę niuansów w tej rozmowie Wam dostarczyliśmy.
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:
Soundcloud lub na iTunes
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Chiny stanowią 1/3 populacji ziemi. Ich siła nabywa jest naprawdę ogromna. Kupują coraz bardziej luksusowe produkty. Widać to bardzo wyraźnie w dużych miastach. Jednym z nich jest Hongkong, choć faktycznie administracyjnie należy on do Chin, można tam spotkać niewiele osób mówiących po mandaryńsku. Kantoński jest tam językiem urzędowym. Są tam też liczne markowe i drogie sklepy. Nic dziwnego, to światowy gigant finansowy. Zdawałoby się pomyśleć – gospodarka nasycona. Nic bardziej mylnego. W obliczu nowych technologii to słowo możemy wymazać. To zupełnie zmienia koncepcję rynku. Problemy z dystrybucją, jakością produktu, użytecznością nie mają znaczenia.
Ostatnio w 17 i 20 odcinku podcastu mieliście okazję posłuchać doświadczeń chińskich przedsiębiorców, którzy przybliżali to z jednej strony najlepsze metody promocji marki na tamtym rynku, to odpowiadali o tym jak wygląda codzienne życie Chińczyków oraz jakie są największe różnice, które warto znać przed rozpoczęciem handlowania z nimi.
Dzisiaj będzie to rozmowa trochę od innej strony. Porozmawiam bowiem o pierwszym kontakcie z lokalną społecznością, systemie edukacji oraz pierwszych latach pracy w Hongkongu. Te elementy będą jednak punktem wyjściowym do tego, by poruszyć głębiej problematykę tego fascynującego miasta, które dopiero od 21 lat jest niepodległe i całkowicie niezależne. Jest również w specjalnej strefie administracyjnej, które daje mu wyjątkową sytuację prawną. Oznacza to, że chińskie prawo nie reguluje wielu aspektów, które wpływają na jego atrakcyjność. O czym będziemy rozmawiać?
Już teraz zapraszam do 22 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym porozmawiam z Kasią Urbaniak, konsultanką IT, założycielką bloga hongkongdreaming.pl na łamach, na lamach którego pisze o życiu i pracy w Hongkongu, z perspektywy 6 letniego pobytu w tym mieście.
Pamiętaj! Zostaw komentarz lub udostępnij to nagranie dalej.
Pozdrawiam,
Kamil Zarębski
W wywiadach z wieloma przedsiębiorcami często pada pytanie, o to jaki jest stopień otwartości na nowe kontakty biznesowe w innych krajach. W tym wypadku należy podkreślić, że z jednej strony młode pokolenie Chińczyków jest coraz silniej obecne w mediach społecznościowych. Są to czasami jednak chińskie media, lub takie, które zostały mocno zlokalizowane do danego rynku. Kultura azjatycka to ludzie, dla których liczy się przede wszystkim kontakt z drugim człowiekiem oraz to kogo się zna z lokalnych ludzi. Nie jest łatwo budować zespół i markę od kompletnego zera to jedno, a drugie jak poziom zaawansowania produktów czy usług koreluje z faktycznym zapotrzebowaniem w tamtej gospodarce. Co ciekawe jak wspomniała Kasia, są takie sektory gospodarki, które chętnie podejmą współpracę z zagranicznymi partnerami. I tutaj trzeba wziąć pod uwagę wszystkie parametry, które w powodzeniu takiego projektu, będą miały znaczenie.
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Jako przedsiębiorcy zastanawiamy się czasami jak prowadzilibyśmy biznes w innym otoczeniu gospodarczym i ekonomicznym. I właśnie dzisiaj w taką podróż Was zabiorę. Będzie to bowiem historia o tym jak zamieszkać w Kalifornii i żyć na co dzień wśród ludzi, dla których technologia, którą przyniósł Internet jest całym życiem oraz jak rozwija się tam przedsiębiorczość oraz nowe genialne i te zupełnie nietrafione pomysły na startupy.
Dzisiaj usłyszycie rozmowę o tym jak na co dzień żyje się w Dolinie Krzemowej, jak umiejętności biznesowe z Polski mogą pomóc rozwinąć firmę w USA, od czego warto zacząć zakładając nową firmę w USA, jak zbudować zaufanie do Amerykanów oraz jak pozyskać pierwszych klientów, jak stworzyć program z cyklu “talks”, do którego dobijały się dziesiątki firm tygodniowo, czy będąc imigrantem trudno jest w USA budować firmę, jak podejść do budowania firmy, traktując USA jako kolejny rynek, czy w USA są widoczne trendy, w którym będą podążać kolejny pomysły na innowacyjne usługi, co jest największym ograniczeniem w tworzeniu nowej firmy w samej Dolinie Krzemowej, jak przedsiębiorcy traktują video jako formę komunikacji?
O czym rozmawiam z Sylwią:
Już teraz zapraszam do 21 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym porozmawiam z Sylwią Górajek, prowadzącą video show nie tylko dla startupów – Valley Talks oraz założycielką bloga jaion.pl na łamach, którego pisze o życiu i pracy w USA, z perspektywy Silicon Valley.
Pamiętaj! Zostaw komentarz lub udostępnij to nagranie dalej.
Pozdrawiam,
Kamil Zarębski
Czy myślicie, że powstanie jeszcze coś tak bardzo rewolucyjnego jak Apple, Google czy Facebook? Co będzie kolejnym kultowym wynalazkiem na miarę naszych czasów? Osobiście myślę, że zmierzamy w kierunku przełomu, który dzisiaj może być jeszcze dla wielu osób być mętnym obrazem naszej codzienności za kolejną dekadę. Nieśmiało mogę przypuszczać, że technologia blockchaina, która eksperci opisują na równi z powstaniem internetu. Jeśli ta technologia zostanie przez społeczeństwo zrozumiana i zaakceptowana to możemy się spodziewać rozwiązań, które zdecydowanie będą następcami nowych produktów. Czy to się stanie w USA, czy innym kraju zależy w dużym stopniu od wielu czynników. O ile znaczenie mają względy ekonomiczne, to w UE na pewno regulują również elementy prawne i tutaj wiele pomysłów, które mają zielone światło na starym kontynencie mogą się nie udać. Jak mieliście okazję usłyszeć Dolina Krzemowa z jednej strony daje tzw kopa do działania, ale przebicie się z innowacyjnym pomysłem to kwestia ciężkiej pracy, dobrego zespołu oraz umiejętności zdobywania kapitału. Warto też zastanowić się jaka jest najlepsza forma rozwoju naszej firmy na tym rynku. Czy filia to dobre rozwiązanie, wirtualna współpraca, czy jednak kolejna siedziba, która pozwoli nam zupełnie inaczej zarządzać rozwojem.
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
As company owners and managers, we do not ask ourselves about the opportunities we could possibly pursue thanks to the constantly changing technology. What used to be essential for our business some time ago, can be much less important now. Here is a very simple example. Technology providing access to distribution of digital products is not limited geographically, sale through e-commerce platforms has no limitations except for law regulations, and we can promote our products online in so many different ways. What stops us from pursuing the idea for a new business and new markets?
It turns out that big western corporations are trying to implement more and more innovative technological solutions. They pursue a client or a vision of fantastic future which can make our lives easier and us – healthier, more beautiful, more efficient, faster at communicating with each other. The truth is, however, that the Chinese market has been developing so fast for the last decade that it allows many original solutions. Not only it does not copy the West, it determines its own pace of development and provides new standards which let us live in the society even faster, better, and more comfortably. There are, however, such market areas where China encounters some problems.
Today’s episode is so interesting because once again I am talking about matters related to Chinese business culture which can result in many business relationships, developed when cooperation is needed in order to facilitate the import of various goods. We will not, however, focus on technical issues related to building a logistics base, instead, we will discuss if import is the only form of cooperation with Chinese partners. In this episode, I would like to explain:
Let me invite you then to listen to another episode of the #InnaKulturaBiznesu podcast and an interview with ChoZan, a founder of a marketing agency, an author of the best-selling book about business development in Chinese market, a vlogger, and a podcaster, Ashley Galina Dudanerok.
Listen to the 20th episode of the podcast.
Remember to leave a comment or share it!
Best regards
Kamil Zarębski
#InnaKulturaBiznesu is a business podcast which aims at presenting the economical, social, and cultural differences between various countries of our world. However, we do not focus on building the belief that some cultures are better than others. We try to find a common ground for business development initiatives by building social relationships as they help creating the WIN-WIN business model .
If you would like to download this episode or be up-to-date with what we are doing, join our fanpage www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen or
follow us on Linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Subscribe to our channel and stay updated:https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Simply download the app from iStore or Google Play and listen to us however and whenever you like.
– practical knowledge about international business
– practical knowledge about international business
– translation and interpreting services in international trade
then you are in THE BEST place!
If you have any questions or would like to share your knowledge, write to us:
biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Jako właściciele firm, menagerowie nie zadajemy sobie pytania o możliwości jakie stoją przed nami w zmieniającym się technologicznie świecie. To, co było kiedyś istotne w prowadzeniu biznesu dzisiaj może mieć już o wiele mniejsze znaczenie. Przykład jest bardzo prosty. Technologia dostępu do dystrybucji produktów cyfrowych jest nieograniczona geograficznie, sprzedaż przez platformy e-commerce poza aspektami prawnymi jest nieograniczona, promocja produktu w sieci może być realizowana na setki sposobów. Co nas powstrzymuje przed realizowaniem pomysłu na nowy biznes, nowe rynki zbytu?
Okazuje się, że wielkie zachodnie korporacje próbują wdrażać coraz to bardziej innowacyjne rozwiązania technologiczne. Gonią za Klientami, albo za wizją wspaniałej przyszłości, która może ułatwić nam życie, sprawić byśmy byli zdrowsi, piękniejsi bardziej wydajni, szybciej się ze sobą komunikowali. Prawda jest jednak taka, że to rynek chiński w ostatniej dekadzie nabrał takiego rozpędu, który pozwala na wiele autorskich rozwiązań. Ni tylko nie kopiuje tego co tworzy Zachód, ale nadaje własny rytm rozwoju i pokazuje nowe standardy, które jeszcze szybciej, lepiej i wygodniej pozwalają żyć w społeczeństwie. Są jednak też takie obszary rynku, z którymi Chiny nie radzą sobie już tak dobrze.
Dzisiejszy odcinek będzie o tyle interesujący, że po raz kolejny będzie poruszał zagadnienia związane z chińską kulturą biznesu, którą można w dużym stopniu przełożyć, na wiele relacji biznesowych, które tworzy się mając potrzebę współpracy przy imporcie wielu towarów. Nie będziemy się jednak skupiać na technicznych kwestiach związanych z tym jak budować logistyczne zaplecze, ale opowiemy o tym czy jedyną formą współpracy z chińskimi partnerami jest tylko import. To będzie odcinek, w którym będę chciał przybliżyć:
Zapraszam zatem do kolejnego odcinka podcastu #InnaKulturaBiznesu oraz rozmowy z założycielką agencji marketingowej ChoZan, autorką bestsellerowej książki o rozwoju biznesowym na rynku chińskim oraz o vlogerką i podcasterką, Ashley Galina Dudanerok.
Włącz 20 odcinek podcastu.
Pamiętaj! Zostaw komentarz lub udostępnij to nagranie dalej.
Pozdrawiam,
Kamil Zarębski
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Ostatnio trafiłem na ciekawą pozycję książkową, która myślę, że porusza bardzo istotny problem. Materię, z jaką borykają się wszyscy pracujący zawodowo. Myślę, że nawet bardziej podatni są Ci, którzy korzystają w pracy z “głowy” i nie koniecznie tu chodzi o pracowanie “z głową” – taka zabawna gra słowna. I tak się również złożyło, że książka ta zahacza również o jeden z najpopularniejszych odcinków podcastu, którego sam lubię słuchać. Jakiego? O tym za chwilę.
W odcinku tym rozmówcy poruszają kwestię skupienia i organizacji czasu pracy. Gościem tego odcinka był Miłosz Brzeziński, psycholog biznesu, który jak asami z rękawa sypał dobrymi przykładami. Oczywiście, zaraz zabrałem się do googlowania i na półkach pojawiły się już papierowe wersje książek, które miał mój dobry znajomy. Książka, którą natomiast ja dostrzegłem to “Głęboka praca” Cala Newporta (amerykański profesor informatyki), który krok po kroku rozpracowuje nasze nawyki i przeprowadza przez “program naprawczy” nasz mózg. Autor przekonuje, że skupienie się i pełna aktywność na jednym zadaniu, daje najlepsze rezultaty, a wybudzania aktywność poboczna, psuje naszą najlepszą produktywną przestrzeń. Czy to maile, smsy, telefony powiadomienia, etc. Wszystko to powoduje, że multizadaniowość, psuje naszą jakość i tempo pracy. Jest też jeden ważny aspekt, jeśli w swojej pracy musisz stale się czegoś uczyć i chcesz to robić efektywnie to zdecydowanie powinieneś sięgnąć po tę pozycję.
A o czym będzie tak właściwie ten odcinek? Dzisiejszy odcinek będzie szczególny, bo porozmawiamy z człowiekiem, który jak informuje na swojej stronie internetowej oferuje ponad 120 godzin darmowej wiedzy, skierowanej dla przedsiębiorców i osób, które chcą założyć własny biznes. Jeśli nie poznaliście jeszcze głosu z początku podcastu, to nie powiem, jeszcze kto to, ale dowiecie się z tej rozmowy:
Moim gościem jest dzisiaj Marek Jankowski, prowadzący podcast Mała Wielka Firma.
Zapraszam już teraz na 19 odcinek podcastu.
Pamiętaj! Zostaw komentarz lub udostępnij to nagranie dalej.
Pozdrawiam,
Kamil Zarębski
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Kto był Waszym pierwszym klientem? Kurcze, kto to był i kiedy? W konsternacji szukacie po głowie twarzy osoby, czując coraz bardziej zażenowanie – jak to ja pomogłem zapomnieć. A kogo jako pierwszego udało Wam się przekonać do własnego pomysłu? O, tutaj już się popiszę. Był to Seba, koleżka z podwórka, kiedy to podczas budowy fortecy w piaskownicy, miał za zadanie wykopać fosę wokół zamku i przynieść wodę z pobliskiego stawu. Co to była za zabawa? Czułeś się jak lider i mały konstruktor, niczym tata, który był kierownikiem budowy. A może w ogóle Wam się nie udało nigdy nikogo przekonać do własnej racji? Mieliście słabe zdolności interpersonalne i nie lubiliście udowadniać swojej racji. Woleliście rozwiązywać problemy techniczne, niż spierać się o to kto będzie kapitanem drużyny.
Co to za historie? Czy już domyślacie się, co chcę Wam przez nie powiedzieć?
Dzisiejszy świat to “ rzeczywistość ciągłej sprzedaży”, jak to śpiewał Artur Rojek w jednym z hitów Myslovitz. Sprzedażą jest każda rozmowa, która kończy się ustaleniem reguł i podzieleniem zadań wobec dwóch osób. Jedna osoba, deklaruje drugiej, że wykona taką czynność na takich warunkach. To logiczne prawda? Tak możemy określić sprzedaż i jej sens. Wynikiem jednak jej jest jeszcze zapłata. W relacjach międzyludzkich jest to jednak nie tyle wartość ekonomiczna, a kapitał społeczny który określamy mianem wdzięczności i współpracy. Wymieniamy się kompetencjami i pomagamy sobie budując przez to relacje i podbudowujemy model reguły wzajemności.
Na tych samych zasadach powinna funkcjonować klasyczna sprzedaż dóbr i usług. Znaczenie mają tutaj również wzajemnie ustalone zobowiązania. Jednak problem tkwi nie tylko w samym przekonaniu do swojej racji. Najpierw musimy znaleźć kompetentną osobę, zainteresować ja produktem, pokazać jak zmieni jego życie w przypadku jego nabycia lub co straci jeżeli, nie skorzysta z naszego rozwiązania i zapewnić, że to będzie transakcja zwycięska. Okazuje się jednak, że w toku prowadzonych rozmów największym naszym wrogiem jest mentalność w podejściu do handlowania oraz komunikacja. Nie tylko argumentacja na każdym etapie jest ważna, jest to też zasadniczo nastawienie na efekt finalny oraz język jakim się posługujemy.
Do dzisiejszego odcinka zaprosiłem Grzegorza Mąkosę, współtwórcę wrocławskiego software house Sagiton, który oferuje swoje usługi w 80% na rynki zagraniczne.
Porozmawiamy o tym:
Zapraszam już teraz na 18 odcinek podcastu.
Pamiętaj! Zostaw komentarz lub udostępnij to nagranie dalej.
Pozdrawiam,
Kamil Zarębski
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Jakie jest podejście do rozwoju oferty na innych rynkach, w tym tych rynkach zagranicznych? W głowie pojawiają się pewnie opinie, ale po co mam myśleć o innych rynkach skoro tutaj nie wyrabiam? Nie wiem, jak dużo z Was w ten sposób odpowiada, ale myślę, że wbrew opiniom, że pracy nie brakuje, to o realnych dochodach na satysfakcjonującym nas poziomie już pewnie tak szybko powiedzieć nie możemy. Temat ekspansji na inne rynki, lub wyznaczania sobie nowych wyzwań jest bardzo obszerny.
Być może słuchając już kilku odcinków udało Ci się zauważyć, że nie skupiamy się mocno na pytaniach: robić, czy nie robić; mam na to środki, czy nie mam, tylko omawiamy konkretne sytuacje i case’y osób, które już taką strategię realizują. I doszliśmy do kluczowego słowa. STRATEGIA – właśnie dzięki niej możemy rozwijać swój biznes w określonym kierunku i określonym czasie.
W najbliższych odcinkach powrócimy do zagadnień azjatyckiego rynku, chińskiej gospodarki oraz społeczno- kulturowych uwarunkowań.
W dzisiejszym odcinku będziemy rozmawiać o tym jak zbudować zaangażowaną społeczność, która chce kupować nasze produkty/ usługi, jak wykorzystywać do promocji swoich produktów wpływowe i opiniotwórcze osoby, jak myśleć o rozwoju produktu bądź usługi na rynku, który jest dla nas nieznany, na co zwracać uwagę analizując zachowania konsumenckie, jaki jest trend w budowaniu zaangażowania społeczności w działaniu marek na rynku chińskim, jak najlepiej się komunikować z partnerami biznesowymi w Chinach, jak się rozwija sektor b2b influencerów, czy Chińczycy są przywiązani do rodzimych marek oraz jak Chińczycy konsumują dobra materialne?
A to wszystko w rozmowie z ELIJAH WHALEY. Amerykaninem, który mieszka w Pekinie i zarządza marketingiem w agencji PARKLU.
Zapraszam.
Poznacie też odpowiedz m.in. na takie pytania:
– kto według Ciebie jest najbardziej rozpoznawalnym influencerem na świecie w USA i w Chinach?
– jak dzisiejsze, chińskie społeczeństwo konsumuje rzeczywistość? Co jest dla nich najważniejsze? Czego słuchają?
– czy można zostać jeszcze influencerem? Jak to zrobić oraz ile czasu trzeba na to poświęcić?
– czy konsumenci w Chinach chętnie oglądają reklamy? Czy KOL jest remedium na brak zainteresowania produktami i usługami?
– jak na chiński Internet wpływają trendy, które tworzy światowy gigant mediów społecznościowych, fb.com, instagram.com, youtube.com?
– czy Chińczycy chętnie robią biznes? Wolą spotkanie w cztery oczy czy mogą również zrobić to zdalnie – online. Jak podchodzą do współpracy międzynarodowej?
– czy Chińczycy są przywiązani do rodzimych marek? Jak korzystają z innych produktów lub usług?
– co jest wg. Ciebie najważniejsze w budowaniu zaangażowania społeczności? Jak szybo zmieniają się trendy i fani?
– czy VIPy są dla chińskiego społeczeństwa naturalnymi influencerami?
– podaj swoje ulubione pozycje książkowe, które Cię inspirują?
– kto jest dla Ciebie mentor/ inspiratorem w biznesie?
Zapraszam już teraz na 17 odcinek podcastu.
Pamiętaj! Zostaw komentarz lub udostępnij to nagranie dalej.
Pozdrawiam,
Kamil Zarębski
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com