Dzisiejszy odcinek podcastu to rozmowa, o tym jak podejść do ekspansji na rynek wschodni. Nie będziemy się tutaj jednak skupiać na technicznych aspektach i typowo poradnikowym podejściu, co zrobić krok po kroku. Większość z Was z pewnością wie jakie kroki trzeba podjąć by rozwijać rynek. Tutaj porozmawiamy bardziej o mentalnym podejściu do relacji biznesowych, poznamy sposób myślenia oraz miejsca, w których możemy pozyskiwać cenne i unikatowe informacje zarówno na temat trendów zakupowych Ukraińców, Białorusinów oraz Rosjan.
Na początku, chciałbym się z Wami czymś podzielić. Od dłuższego czasu obserwuję zmieniające się trendy rynkowe, w młodym pokoleniu, które wynikają z poszukiwania coraz to lepszych jakościowo produktów. Oczywiście patrzymy też na cenę, ale odchodzimy częściej od klasycznego wyboru względem ceny. Jesteśmy inteligentni i wiemy, by mieć dobre produkty lub usługi, musimy za nie zapłacić. Oczywiście czasami płacimy za luksus, wyjątkowość, unikalność znacznie więcej, ale to już inna sprawa. Coraz bardziej przywiązujemy się do marek niszowych, z charakterem. Stawiamy na jakość oraz indywidualne podejście. Odchodzimy od sieciowych marek, no chyba, że korzystamy z danych produktów tylko pod względem ich funkcjonalności, przydatności. I tutaj powstaje pytanie. Jeśli jesteśmy przedsiębiorcami i szukamy partnerów biznesowych, co w największym stopniu decyduje o wyborze danej oferty, dlaczego podejmujemy rozmowy z danym kontrahentem, a unikamy kontaktu z innymi. Na jakie czynniki zwracamy szczególną uwagę? Za co jesteśmy w stanie zapłacić więcej i dlaczego? Czy płacąc więcej stajemy się frajerami, przepłacamy? Bo negocjacje, to standard, który mamy w dna naszego stanowiska? W wielu sytuacjach okazuje się, że wygrywają tanie oferty, bo są tanie i dopuszczalne. Prawda jest taka, że sami dopłacamy, swoim czasem, nerwami, złymi emocjami, a często niepewnością, czy otrzymaliśmy zdecydowanie najlepszy produkt, czy najlepiej wykonaną usługę.
Zapraszam do rozmowy z ekspertem od Runetu, przedsiębiorcą i marketerem Konstatninem Kaninem, z pochodzenia Białorusinem, wychowywanym w kulturze rosyjskiej.
Porozmawiamy m.in.:
– gdzie najlepiej poznawać realia i życie, jakie prowadzą przedsiębiorcy
– jak wygląda edukacja wyższa, jaka jest struktura firm państwowych i prywatnych,
– czy młodzi ludzie chętnie otwierają własne firmy,
– jakie są różnice w podejściu do rozwijania firmy,
– w jakim języku najlepiej prowadzić rozmowy, przez jakie platformy internetowe/ media społecznościowe najlepiej się kontaktować,
– jak funkcjonuje runet oraz jak wpływa na niego chiński potentat BAIDU,
– jak mocno Yandex konkurujez Chromem?
Zapraszam już teraz na 16 odcinek podcastu.
Pamiętaj! Zostaw komentarz lub udostępnij to nagranie dalej.
Pozdrawiam,
Kamil Zarębski
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Dzisiaj będzie o budowaniu bardzo świadomego wizerunku w świecie przedsiębiorcy. W dobie natychmiastowego dostępu do informacji i szybko zmieniających się danych, możemy wpaść w pułapkę bezwartościowych informacji. Coraz trudniej jest samemu filtrować te najważniejsze dane, które mogą pomóc rozwijać nasz w biznes w sposób kontrolowany. Efektem tego może być marnowanie czasu, albo zbyt długie przesiadywanie w poszukiwaniu tych najcenniejszych.
Sposobem, który ewidentnie może rozwiązać ten problem jest znalezienie kilku osób, z kręgu naszego zainteresowania oraz rozpoczęcie obserwowania tego co publikuje i o czym opowiada. Zazwyczaj w tym przypadku są to albo przedsiębiorcy, którzy działają w podobny sposób do nas, ale chętnie dzielą się swoją wiedzą. Są też osoby, które zawodowo zajmują się konkretnym zagadnieniem, organizują szkolenia, piszą książki oraz szeroko komentują rozmaite zjawiska z zakresu biznesu, gospodarki czy innych pokrewnych dziedzin. W internecie określamy ich trochę mianem influencerów, ale często jak już wspomniałem wcześniej zajmują się zawodowo różnymi dziedzinami życia. Sam osobiście mam na swojej liście takie osoby i staram się konsumować tylko te treści, które są od nich polecane lub publikowane. Powstaje teraz jednak kolejne pytanie. Czy chcemy być tylko biernym konsumentem, czy nie chcielibyśmy również sami narzucać pewne rozwiązania i przemyślenia. Z pewnością nasza wiedza oraz praktyka z miesiąca na miesiąc się powiększa i warto również zacząć się dzielić swoja wiedzą. W zmieniającym się otoczeniu każde twórcze myślenie i wnioski mogą być cennym źródłem, aktualnej wiedzy.
O tym w jaki sposób budować swój autorytet i jak przyciągać inne osoby do siebie porozmawiamy właśnie w dzisiejszym odcinku. Zaprosiłem do niego ekspertkę prosto z Nowego Jorku Dorie Clark. To ekspert współpracująca z HBR, Forbes, autor 3 książek Entrepreneurial You, Reinventing You, and Stand Out oraz konsultuje się i przemawia do różnych klientów, w tym Google, Banku Światowego, Microsoft, Morgan Stanley, Fundacji Forda, Fundacji Billa i Melindy Gatesów oraz Uniwersytetu Yale. Była również rzecznikiem prasowym przy jednej z kampanii prezydenckiej.
W rozmowie, którą za chwilę usłyszysz będziemy poruszać zagadnienia związane z budowaniem własnej osobowości i świadomego podejścia do rozwijania swoich kompetencji.
Porozmawiamy też o tym:
– jak zacząć budować własną markę i na co zwracać szczególną uwagę w procesie pokazywania własnej osoby?
– na ile media społecznościowe oraz nasz wizerunek, który w nich prezentujemy powinien być spójny z tym jacy jesteśmy naprawdę i jak zadbać o tę autentyczność?
– jak długo trwa budowanie własnej, rozpoznawalnej marki i jakie są kroki w jej tworzeniu?
– czy proces taki jesteśmy w stanie przeprowadzić samemu?
– czy potrzebujemy wsparcia mentora?
– jak i kiedy możemy myśleć o swojej osobie jak o firmie i zacząć monetyzować to czym się zajmujemy w przestrzeni publicznej?
– czy zawsze musi być ten krok finansowy?
– co jest najlepsze w budowaniu własnego audytorium i rozwijania z nimi relacji, jak sprawić, by nas polubili i wracali do nas?
– czy ważniejsza jest nisza, w której działamy, czy coś innego?
Zapraszam już teraz na 15 odcinek podcastu, który będziecie mieli okazję usłyszeć w wersji angielskiej.
Mam nadzieję, że odda to klimat całej rozmowy i pozwoli Ci w pełni zabrać całą cenną wiedzę. 😀
Pamiętaj! Zostaw komentarz lub udostępnij to nagranie dalej.
Pozdrawiam,
Kamil Zarębski
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Dzisiaj zaczniemy od ludzi i łączących ich relacji między sobą. Nie będzie to, co prawda psychologiczna analiza relacji, tylko subiektywna ocena naszych zdolności do osiągania wzajemnie ustalonych celów. Do ich realizacji potrzebne są dwie strony, które łączyć je będą negocjacje. Będzie bowiem o sprzedaży, czyli jednej z najtrudniejszych kompetencji obecnych czasów. Dlaczego jest taka wymagająca i skąd w tym temacie tyle nieporozumień.
Czy wynika, to tylko i wyłącznie z chęci osiągnięcia szybkich rezultatów, czy może braku umiejętności słuchania siebie nawzajem?
Z moich doświadczeń wynika, że nie lubimy sprzedawać, bo boimy się odmowy i to nie dlatego, że dzwonimy z produktem czy usługą, której ktoś nie potrzebuje. Nie chcemy w ogóle usłyszeć słowa: “nie” bo wiemy, że aby drugi raz zapukać do tych samych drzwi, trzeba będzie zrobić to podstępem, a tego nie mamy w praktyce. Czy jednak to “przełamywanie lodów” jest najtrudniejsze? Oczywiście, że…. Nie. Słowo. To może paść w rozmowie kilkanaście razy. I każde może być równie bolesne…chyba, że…
O tym już w dzisiejszym odcinku. Porozmawiam w nim z ekspertką od sprzedaży, dla której stanowi ona codzienną dawkę niezastąpionych emocji i wielu interesujących doświadczeń. Barbara Piasek jest m.in. współtwórcą Wolves Summit, największego meetingu w Polsce dla wpływowych ludzi internetu See Blogers. Sprzedaje swoje usługi do ponad 60 krajów i wie, dlaczego w negocjacjach z Japończykami, nie można za bardzo naciskać.
Z tego odcinka dowiesz się:
Oczywiście jak zawsze zachęcam do pozostawienia komentarza, udostępnienia dalej oraz do wystawienia recenzji na itunes: wyszukując nasz podcast jako innakulturabiznesu, wpisania kilku słów oraz gwiazdek za cały cykl. A jeśli zawsze na bieżąco chcecie otrzymywać nowe odcinki zapraszam do subskrypcji w aplikacjach: itunes na iphone’a czy np. Podcast addict na androida.
Dziękuję serdecznie, że coraz liczniej słuchacie naszego podcast. Od momentu ukazania się naszego podcastu przybywa słuchaczy i do tej pory mamy ponad 3500 odsłuchań, co daje nam ok 270 słuchaczy miesięcznie. Nasz podcast poza Polską słuchany był w USA, UK, Japonii, Danii, Francji, Turcji, Singapurze, Holandii, Kanadzie, Niemczech oraz innych 25 krajach całego świata. Dziękujemy raz jeszcze. I pozdrawiam wszystkich Polaków, bo to pewnie oni słuchali, rozsianych po całym świecie.
Już teraz bardzo serdecznie zapraszam do przyszłego odcinka specjalnego. Będzie w nim wywiad ze specjalnym gościem z samego Nowego Jorku dotyczący budowania marki silnego lidera i biznesowej osobowości.
Zapraszam Kamil Zarębski
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Chciałem, by dzisiejszy odcinek odpowiadał na pytania, które bardzo często rodzą się młodym przedsiębiorcom, albo doświadczonym managerom, którzy wchodzą w świat nowych technologii. Ten odcinek poświęcony będzie temu jaką dużą dźwignią może być opinia wpływowych osób lub społeczności oraz jak internetowe środowisko pozwala rozwijać ogromne firmy, które bez dzisiejszych technologii nie byłyby w stanie funkcjonować.
To już 13 odcinek. Grudniowy. Może już trochę w takim świątecznym zawirowaniu lub czasie kiedy w Twoim biznesie okres planowania, podsumowań i czasie na wiele ciekawych rozmów. Z mojej strony muszę Ci powiedzieć, że faktycznie ten okres zawsze mnie nastraja do tego by pomyśleć o tym jakie są moje relacje z innymi ludźmi oraz co udało mi się w danym roku osiągnąć. Oczywiście mogę tutaj wziąć pod uwagę wiele aspektów życia nie tylko te zawodowe kwestie, ale również to, co lubię robić, ile poświęciłem na to czasu? A jak u Was z tym tematem?
Do tej rozmowy zaprosiłem znanego w tym świecie twórcę i CEO MUSE oraz GHOST VR Artura Kurasińskiego. Czym jeszcze zajmuje się Artur, to już opowie Wam sam.
A czego będzie w szczegółach dotyczyła rozmowa?
Jak mogłeś lub mogłaś usłyszeć podejście do rozwoju firm w obszarze nowych technologii wymaga z jednej strony dużej wiedzy merytorycznej, technicznego zacięcia,ale również zwinnego podejścia i zaplanowanej strategii, która pozwoli trzymać się ściśle wytyczonej ścieżki. Trzeba też wziąć pod uwagę tempo zmian technologicznych jakie postępują. Z moich obserwacji wynika dość jasno, że startując z małym budżetem nie jesteśmy w stanie podjąć sensownego wyzwania do budowania platformy dla przeciętnego Kowalskiego. Mnogość rozwiązań, która jest dostępna na rynku oraz jak ja to nazywam tzw. siła rażenia podmiotów, które oferują platformy społecznościowe lub platfromy ecommercowe są potężne. Czyli budowanie od zera takiego facebooka, instagrama, allegro, czy amazona to strata czasu. Jeśli wprowadzimy jakieś funkcjonalności , których one jeszcze nie mają skopiowanie ich do tych popularnych platform to tylko kwestia czasu. Największym potencjałem jaki istnieje w tego typu środowisku to rozwiązania dla b2b, czyli aplikacje lub platformy, które oferują unikatowe możliwości do korzystania albo z mediów społecznościowych albo rozwiązań ecommercowych. W tym przypadku jedynym zagrożeniem może być jedynie sztuczna inteligencja, która coraz szbciej będzie nas wyręczała w rozwiązaniach analizy danych i wyciągania wniosków.
Oczywiście za wszystkie projekty, które już realizujecie lub są o krok od tej realizacji trzymam mocne kciuki.
Zapraszam Kamil Zarębski
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Z jakim nastawieniem dzisiaj wstałeś/ wstałaś? Na jakim etapie swojej drogi zawodowej jesteś? Czy masz czas by pomyśleć, co wpływa na Twoje codzienne wybory? Hmm, to są jedne z tych pytań, które warto sobie często zadawać i oczekiwać od siebie prawdziwej odpowiedzi. To jest takie sprawdzenie wg. checklisty fundamentalnych postaw w swoim życiu. Zacząłem trochę tak filozoficznie, bowiem ten nasz dzisiejszy odcinek trochę taki będzie. Jak zdążyłeś lub zdążyłaś zauważyć po tytule, będziemy rozmawiać dzisiaj o konsekwencji, cierpliwości i zdobywaniu doświadczenia, które ma budować naszą biznesową postawę. Jako człowiek, który zajmuje się organizowaniem z pewnością wiesz, że od pomysłu do realizacji dzieli nas droga. To jak ją pokonasz w dużej mierze zależy od przygotowania mentalnego, ale też i tego jak pokonasz tę drogę oraz czy będziesz samotnym wędrowcem.
Dzisiaj porozmawiamy trochę o stylach zarządzania, strategii podejścia do biznesu i możliwościach jakie biznes daje oraz w czym nas ogranicza.
W tym odcinku zaprosiłem Mateusza Tarczynskiego CEO spółki technologicznej WOODPECKER, która pracuje nad poprawieniem niezależności biznesowej swoich klientów. Co to oznacza oraz jakie w praktyce daje korzyści dowiesz się bezpośrednio od Mateusza.
Czego będzie dotyczyła nasza rozmowa?
Poznasz też inspiracje książkowe, personalne oraz dowiesz się czy kryminalne życie postaci filmowych ma wpływ na robienie przez Mateusza biznesu.
Punktem wyjścia dla Woodpeckera jest sprawienie, że Klient będzie niezależny poprzez zdobywanie nowych klientów i zarabianie. Chcieliśmy w odpowiedniej perspektywie pokazać, jakie ludzkie czynnik mają wpływ na tworzenie firmy oraz jak usługi, produkty, które się oferuje determinują jej rozwój. Oczywiście możemy tutaj dodać jeszcze elementy odpowiedniej strategii biznesowej, która wynikać musi z tego do jakiego klienta pod kątem wielkości, struktury, branży itp. chcemy dotrzeć. Dopiero określenie ich pozwoli nam dobrać odpowiednie narzędzia do realizacji długofalowego celu. Myślę, że warto jeszcze tutaj podkreślić fakt zmieniającego się środowiska pracy i sposobu komunikacji. Coraz częściej ludzie odpowiedzialni za tworzenie nowych modeli sprzedaży w firmach skupiają się na zwiększaniu efektywniejszego budowania relacji biznesowych, właśnie dzięki zastosowaniu nowych technologicznie rozwiązań. Zostajemy odciążeniu od żmudnej pracy, a skupiamy się na tym w czym nie może nas zastąpić automat. Drugi wniosek to skupienie się na odpowiedniej komunikacji z Klientem. Zarówno od strony jego oczekiwań, ale również komunikatywnego porozumiewania się. To jest dostarczania im treści dla nich interesujących i w ich języku. Są branże, które tego nie potrzebują jak np. Cały sektor IT. Natomiast ogromna większość klientów czuje się komfortowo, gdy czyta coś w zrozumiałym dla nich języku. Warto o tym pamiętać.
Zapraszam Kamil Zarębski
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Jak myślisz, czy marka, którą tworzysz ma dobrze przemyślane wszystkie elementy? Jeśli takiej analizy trudno Ci dokonać na własnym przykładzie, możesz też pomyśleć o Twoich ulubionych markach, z których korzystasz i im przyjrzeć się bliżej. Zdradzę Ci jedną myśl, która jest standardem w wielu dziedzinach życia i gospodarki, a pozwoli Ci odkryć czym jest prawdziwy sens marki. Chcesz wiedzieć jaką? Koniecznie posłuchaj tego odcinka.
Budowanie całkowicie nowej marki jest bardzo wymagającym zadaniem. Mówiąc prawdę, jest to proces, który obejmuje wiele aspektów z dziedziny marketingu, zarządzania, psychologii, socjologii – to jak chcemy zaprojektować markę oraz ile wysiłku włożymy w jej przygotowanie będzie miało kolosalne znaczenie na późniejsze aspekty związane z jej wdrażaniem. Trzeba przemyśleć i przygotować naprawdę wiele rzeczy, które mają znaczenie na poszczególnych etapach. W rozmowie z Magdaleną poruszymy zagadnienia związane m.in. z ich pomysłem na rozwój marki, jak sezonowość produktu może wpłynąć na sprzedaż produktów i jak temu zaradzić, jak zaprojektować markę, by się wyróżniała i do kogo ją skierować, jak rozwiązywać problemy różnic kulturowych, które wpływają na modę i styl życia, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę budując markę międzynarodową, jak skalować markę produktów tradycyjnych,których dystrybucja jest jednym z największych barier, czy trendsetterzy, influencerzy, czyli osoby, które są opiniotwórcze w sieci to jedyna droga promocji marki w branży fashion oraz kilka pomysłów jak rozwijać markę modową globalnie.
Porozmawiamy też o inspiracjach książkowych, personalnych i filmowych.
Drugą dziesiątkę moich rozmówców otwiera kolejna kobieta – Magdalena Urban. Odważna kobieta, która postanowiła stworzyć nową markę w branży fashion – Urban Legend. To nowa marka strojów kąpielowych, która w założeniu ma bardzo przemyślane koncepcje i promuje bardzo naturalny styl życia.
Zapraszam Kamil Zarębski
W 11-tym odcinku podcastu poznasz odpowiedzi na pytania:
Zapraszam Kamil Zarębski
#innakulturabiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Wyobraźcie sobie, swoją osobę na skraju dorosłości. Część z Was musi cofnąć się sporo w czasie, inni trochę mniej. Z całą jednak pewnością możecie chwilami poczuć te emocje, które towarzyszyły Wam przy dokonywaniu pierwszych trudnych decyzji życiowych. Nie jest to komfortowa sytuacja dla każdego człowieka, ale każdy musi się z nią mierzyć bez względu na wiek, w którym jest. Te decyzje, które podejmujemy na poszczególnych etapach swojego życia pomagają lub utrudniają nam realizację dalszych planów. Jak zatem skutecznie zacząć myśleć, by podejmować słuszne działania w swoim życiu? Jak tworzyć globalny biznes?
Przełóżmy może nieco bardziej tory myślenia na grunt biznesu. Jak często stajemy przed wyborami naturalnymi, które sami podejmujemy, a jak często musimy postawieni pod murem wybrać mniejsze zło? Jak wybieramy w biznesie swoich partnerów i co nas motywuje do tego by prowadzić biznes w określonej branży?
Z jednej strony to trochę filozoficzne pytania, ale z drugiej strony czysty pragmatyzm, który w biznesie jest niezbędny.
Czy spotkałeś na swojej drodze osobę, która pomogła Ci zrozumieć strategiczne pojmowanie biznesu i jego roli w Twoim życiu? Czy każde przedsięwzięcie jest poprzedzone mocnymi analizami trendów rynkowych, analizami biznesowymi, czy podejmujesz ryzyko oparte na doświadczeniu i emocjach? Kiedy zadać sobie dobre pytanie czy nasz biznes może urosnąć więcej i jak to sprawdzić? Czy skuteczność podejmowania działań biznesowych jest uzależniona od tego czy swój biznes opierać będziemy na działań tylko w świecie offline, czy środowisko on-line jest w stanie nam w tym pomóc? Co w budowie biznesu jest ważniejsze na samym początku czy są to relacje z ludźmi, czy pieniądze, które możemy zainwestować? Co jest potrzebne w budowaniu zasięgu biznesu na rynku globalnym i kiedy podejmować decyzję o wyjściu poza Polskę? Dlaczego duże firmy nie mogą skutecznie konkurować ze start-upami lub małymi firmami? Z kim należy budować relacje w biznesie by móc szybciej i skuteczniej się rozwijać? Jakie są największe ograniczenia w rozwoju na rynku międzynarodowym oraz czy w biznesie jest czas i miejsce na oddech i poukładane życie?
Gościem dzisiejszego odcinka jest Greg Albrecht, którego doświadczenie można by podzielić na kilka osób. Od 19 roku życia zaangażowany w profesjonalne budowanie swojej ścieżki zawodowej, na której spotkać możemy go jako Ma praktyczne doświadczenie w budowaniu firm od zera. Po odejściu z korporacji zbudował jedną z pierwszych agencji interaktywnych w Polsce. Był także jednym ze współtwórców pierwszego kanału telewizyjnego skierowanego do rolników, dostępnego w ośmiu milionach gospodarstw domowych. Stworzył i sprzedał platformę e-commerce sprzedającą ekskluzywne akcesoria wyposażenia wnętrz. Doradza liderom przy tworzeniu i uruchamianiu nowych modeli biznesowych, zwiększających konkurencyjność firm. Pomaga także w przygotowaniu komunikacji strategicznych momentów w życiu firmy. Pracował dla ponad 200 przedsiębiorstw z Europy, Azji i Ameryki Północnej.
Jest venture partnerem w funduszu VC Data Ventures specjalizującym się w inwestycjach w startupy B2B oparte o analizę danych. Wspiera wybór i rozwój projektów inwestycyjnych. Zainwestował jako anioł biznesu w kilka projektów m.in. w Sundose – spersonalizowane suplementy diety, projekt zdobył uznanie i grant PARP.
Zapraszam Kamil Zarębski
#innakulturabiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Widzisz więc zatem, że masz klika sposobów na to by zacząć proaktywnie podchodzić do tematu rozwoju swojego biznesu. Rozmowa telefoniczna, mail, spotkanie, podróż służbowa. Wszystko to może brzmieć jak truizmy. Bo przecież wiadomo, że aby móc rozwijać firmę trzeba pracować z klientami i nad klientami.
Dzisiejszy odcinek podcastu nie będzie jednak poświęcony temu jak zrobić by chciało się jeszcze bardziej i jeszcze więcej pracować, ale o tym jak startegicznie podejść do tematu rozwijania firmy i szukania alternatywnych sposobów, które pomogą nam tworzyć skalowalne przedsięwzięcie. Będzie o tym czym jest big data, ale nie w teoretycznym założeniu, tylko z pragmatycznym i wnikliwym podejściem. Jak wykorzystywać AI do wspierania procesów zakupowych i komercjalizacji. Będzie też o budowaniu zupełnie od zera i bez inwestorów firmy technologicznej, o tym jak wykorzystywać cenny czas doświadczonych przedsiębiorców na wsparcie naszych projektów, czy rynek jest jakkolwiek ograniczony i gdzie szukać trendów, które dadzą nam turbo doładowanie do rozwoju własnego produktu i usługi.
Gościem dzisiejszego odcinka jest Daniel Kędzierski, który wspólnie z Radosławem Tomasikiem stworzyli prężnie działającą firmę technologiczną Fasttony.es. Zapraszam zatem do naszej rozmowy. .
#innakulturabiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Organizacja firmy jest jednym z tematów, który może przyprawić o ból głowy z kilku powodów. Nie jest ważne, czy mamy wdrożone certyfikacje, jeden z najnowszych modeli zarządzania kadrą, czy może idziemy na żywioł i na bieżąco oceniamy możliwości firmy. Czym jest organizacja turkusowa?
Kiedy szukamy możliwości rozwoju swojej firmy idziemy w daleko pojęte strategie ekspansji, które są oparte na skutecznych rozwiązaniach, ale wypracowanych głównie przez liderów rynku i to jakiś czas temu. A jeśli jesteśmy firmą technologiczną możemy na takich opracowaniach polegać? Czy rozwiązaniem jest szukanie własnej ścieżki?
Zaczynając prowadzenie firmy, nie myślimy często o tym jak ją budować w perspektywie lat, nie pracujemy nad biznesem tylko w biznesie, szczególnie w przypadku mniejszych firm. Większość czasu spędzamy na poszukiwaniu klientów i pracy nad bieżącymi zleceniami. Jak zatem podejść do tematu rozwoju firmy? Zarówno od strony budowy zespołu, rozwoju know-how oraz możliwości poszerzania rynku, na którym działamy?
Prowadząc firmę wykorzystujemy coraz bardziej Internet i jego zasoby. Wysyłamy maile, tworzymy strony internetowe, korzystamy z aplikacji Saas oraz możemy monetyzować swój biznes tworząc platformy e-commerce. Czy poruszając się w świecie digital mamy coraz bardziej obawiać się takich pojęć jak big data oraz AI? Czym są gigantyczne zbiory danych oraz jak sztuczna inteligencja ma pomagać rozwijać oparty o model e-commerce.?
Zapraszam do wysłuchania 8 odcinka podcastu Inna kultura biznesu, w którym rozmawiam z Rahimem Blak, artystą social media oraz współtwórcą click community oraz edrone.
W każdym odcinku usłyszysz nagranie całej rozmowy zawierające PRAKTYCZNĄ wiedzę biznesową. Jeśli będziesz chciał słuchać więcej biznesowych tipów i być na bieżąco, koniecznie zapisz się do naszego Newslettera tutaj:
[FM_form id=”1″]#innakulturabiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com
Indie są drugim, pod względem liczby ludności państwem świata po Chinach i 7 pod względem gospodarki świata po USA, Chinach, Japonii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji (dane z 2016 roku). Na 29 stanów, 6 terytoriów związkowych oraz 1 terytorium stołeczne występują tam 22 oficjalne języki. PKB (PSN) w 2015 roku wyniosło 7965,1 mld dolarów, jednak w przeliczeniu na mieszkańca wynosiło ono tylko 6161 dolarów – na podstawie danych z World Economic Outlook Database, April 2016. Ze względu na swoją liczebność jest to kraj wielu różnic, gdzie każdy stan ma swój język oraz tradycje, które w dużym stopniu poddane są wpływom hinduizmu. Wielkie aglomeracje miejskie ściągają rzesze społeczeństwa, gdyż tam najbardziej rozwija się sfera coraz to bardziej liberalnego podejścia do tworzenia biznesu.
Birma jest 40 krajem na świecie pod względem powierzchni oraz 24 pod względem liczby ludności – 56 890 418 mieszkańców. Kraj podzielony jest na 7 stanów oraz 7 prowincji. PKB(PSN) w 2015 roku wyniosło 269, 996 mld dolarów, z czego na mieszkańca przypadło 5207 dolarów – na podstawie danych z World Economic Outlook Database, April 2016. Kraj ten jest w dużym stopniu poddany wpływom religii buddyjskiej, a mnisi stanowiący tam zaplecze duchowe społeczeństwa, wymadlają spokojny byt. Ze względu na bardzo słabo rozbudowaną gospodarkę kraj ten musi opierać się w dużej mierze na współpracy z sąsiadami m.in. w zakresie produkcji i przetwarzania własnych dóbr.
Zapraszam do wysłuchania 7 odcinka podcastu Inna kultura biznesu, w którym rozmawiam z Karolem Kopańko, pasjonatem podróżowania oraz redaktorem serwisu spidersweb.pl
Z tego podcastu dowiesz się:
W każdym odcinku usłyszysz nagranie całej rozmowy zawierające PRAKTYCZNĄ wiedzę biznesową. Jeśli będziesz chciał słuchać więcej biznesowych tipów i być na bieżąco, koniecznie zapisz się do naszego Newslettera tutaj:
[FM_form id=”1″]#innakulturabiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com