Chiny stanowią 1/3 populacji ziemi. Ich siła nabywa jest naprawdę ogromna. Kupują coraz bardziej luksusowe produkty. Widać to bardzo wyraźnie w dużych miastach. Jednym z nich jest Hongkong, choć faktycznie administracyjnie należy on do Chin, można tam spotkać niewiele osób mówiących po mandaryńsku. Kantoński jest tam językiem urzędowym. Są tam też liczne markowe i drogie sklepy. Nic dziwnego, to światowy gigant finansowy. Zdawałoby się pomyśleć – gospodarka nasycona. Nic bardziej mylnego. W obliczu nowych technologii to słowo możemy wymazać. To zupełnie zmienia koncepcję rynku. Problemy z dystrybucją, jakością produktu, użytecznością nie mają znaczenia.
Ostatnio w 17 i 20 odcinku podcastu mieliście okazję posłuchać doświadczeń chińskich przedsiębiorców, którzy przybliżali to z jednej strony najlepsze metody promocji marki na tamtym rynku, to odpowiadali o tym jak wygląda codzienne życie Chińczyków oraz jakie są największe różnice, które warto znać przed rozpoczęciem handlowania z nimi.
Dzisiaj będzie to rozmowa trochę od innej strony. Porozmawiam bowiem o pierwszym kontakcie z lokalną społecznością, systemie edukacji oraz pierwszych latach pracy w Hongkongu. Te elementy będą jednak punktem wyjściowym do tego, by poruszyć głębiej problematykę tego fascynującego miasta, które dopiero od 21 lat jest niepodległe i całkowicie niezależne. Jest również w specjalnej strefie administracyjnej, które daje mu wyjątkową sytuację prawną. Oznacza to, że chińskie prawo nie reguluje wielu aspektów, które wpływają na jego atrakcyjność. O czym będziemy rozmawiać?
Już teraz zapraszam do 22 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym porozmawiam z Kasią Urbaniak, konsultanką IT, założycielką bloga hongkongdreaming.pl na łamach, na lamach którego pisze o życiu i pracy w Hongkongu, z perspektywy 6 letniego pobytu w tym mieście.
Pamiętaj! Zostaw komentarz lub udostępnij to nagranie dalej.
Pozdrawiam,
Kamil Zarębski
W wywiadach z wieloma przedsiębiorcami często pada pytanie, o to jaki jest stopień otwartości na nowe kontakty biznesowe w innych krajach. W tym wypadku należy podkreślić, że z jednej strony młode pokolenie Chińczyków jest coraz silniej obecne w mediach społecznościowych. Są to czasami jednak chińskie media, lub takie, które zostały mocno zlokalizowane do danego rynku. Kultura azjatycka to ludzie, dla których liczy się przede wszystkim kontakt z drugim człowiekiem oraz to kogo się zna z lokalnych ludzi. Nie jest łatwo budować zespół i markę od kompletnego zera to jedno, a drugie jak poziom zaawansowania produktów czy usług koreluje z faktycznym zapotrzebowaniem w tamtej gospodarce. Co ciekawe jak wspomniała Kasia, są takie sektory gospodarki, które chętnie podejmą współpracę z zagranicznymi partnerami. I tutaj trzeba wziąć pod uwagę wszystkie parametry, które w powodzeniu takiego projektu, będą miały znaczenie.
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com