Uparty jak dzięcioł, czyli jak małe kroki dają wielkie efekty – Mateusz Tarczyński

Uparty jak dzięcioł, czyli jak małe kroki dają wielkie efekty   Mateusz Tarczyński

Z jakim nastawieniem dzisiaj wstałeś/ wstałaś? Na jakim etapie swojej drogi zawodowej jesteś? Czy masz czas by pomyśleć, co wpływa na Twoje codzienne wybory? Hmm, to są jedne z tych pytań, które warto sobie często zadawać i oczekiwać od siebie prawdziwej odpowiedzi. To jest takie sprawdzenie wg. checklisty fundamentalnych postaw w swoim życiu. Zacząłem trochę tak filozoficznie, bowiem ten nasz dzisiejszy odcinek trochę taki będzie. Jak zdążyłeś lub zdążyłaś zauważyć po tytule, będziemy rozmawiać dzisiaj o konsekwencji, cierpliwości i zdobywaniu doświadczenia, które ma budować naszą biznesową postawę. Jako człowiek, który zajmuje się organizowaniem z pewnością wiesz, że od pomysłu do realizacji dzieli nas droga. To jak ją pokonasz w dużej mierze zależy od przygotowania mentalnego, ale też i tego jak pokonasz tę drogę oraz czy będziesz samotnym wędrowcem.

Dzisiaj porozmawiamy trochę o stylach zarządzania, strategii podejścia do biznesu i możliwościach jakie biznes daje oraz w czym nas ogranicza.

W tym odcinku zaprosiłem Mateusza Tarczynskiego  CEO spółki technologicznej WOODPECKER, która pracuje nad poprawieniem niezależności biznesowej swoich klientów. Co to oznacza oraz jakie w praktyce daje korzyści dowiesz się bezpośrednio od Mateusza.

Czego będzie dotyczyła nasza rozmowa?

  1. Jak wyglądały początki jego biznesu oraz co jest  powodem przedsiębiorczego podejścia  do wyzwań zawodowych?
  2. Jak tworzą się początki nowego biznesu i co wpływa na podejmowanie decyzji o wyborze konkretnej drogi?
  3. Co najbardziej liczy się na początku biznesu – pieniądze, relacje z ludźmi czy dobry zespół?
  4. Co wpływa na powodzenie biznesów technologicznych na rynkach zagranicznych, co je ogranicza?
  5. Jak podchodzić do projektowania produktów i usług technologicznych?
  6. Jak wygląda edukacja firm, które nie znają naszego rozwiązania i czy ograniczenia językowe stanowią barierę  w pozyskiwaniu klientów?
  7. Jakie firmy wybierają strategie docierania do swoich Klientów i jakie branże stosują nowoczesne podejście sprzedaży?
  8. Jak na biznes w sektorze b2b wpływają polecenia, czy to jest najlepsza i najszybsza metoda pozyskania klienta?
  9. Jakie są dobre praktyki  docierania do rozproszonego klienta?
  10. Czy tworzenie treści w jednym języku ogranicza nam dostęp do Klienta?
  11. Jak rozwiązania automatyzujące nasze obowiązki w procesie kontaktu z klientem wpływają na budowanie z nim relacji biznesowych?

Poznasz też inspiracje książkowe, personalne oraz dowiesz się czy kryminalne życie postaci filmowych ma wpływ na robienie przez Mateusza biznesu.

Punktem wyjścia dla Woodpeckera jest sprawienie, że Klient będzie niezależny poprzez zdobywanie nowych klientów i zarabianie. Chcieliśmy w odpowiedniej perspektywie pokazać, jakie ludzkie czynnik mają wpływ na tworzenie firmy oraz jak usługi, produkty, które się oferuje determinują jej rozwój. Oczywiście możemy tutaj dodać jeszcze elementy odpowiedniej strategii biznesowej, która wynikać musi z tego do jakiego klienta pod kątem wielkości, struktury, branży itp.  chcemy dotrzeć. Dopiero określenie ich pozwoli nam dobrać odpowiednie narzędzia do realizacji długofalowego celu. Myślę, że warto jeszcze tutaj podkreślić fakt zmieniającego się środowiska pracy i sposobu komunikacji. Coraz częściej ludzie odpowiedzialni za tworzenie nowych modeli sprzedaży w firmach skupiają się na zwiększaniu efektywniejszego budowania relacji biznesowych, właśnie dzięki zastosowaniu  nowych technologicznie rozwiązań. Zostajemy odciążeniu od żmudnej pracy, a skupiamy się na tym w czym nie może nas zastąpić automat. Drugi wniosek to skupienie się na odpowiedniej komunikacji z Klientem. Zarówno od strony jego oczekiwań, ale również komunikatywnego porozumiewania się. To jest dostarczania im treści dla nich interesujących i w ich języku. Są branże, które tego nie potrzebują jak np. Cały sektor IT. Natomiast  ogromna większość klientów czuje się komfortowo, gdy czyta coś w zrozumiałym dla nich języku. Warto o tym pamiętać.

Zapraszam Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com