Aktualności - Fabryka Tłumaczeń - Fabryka Tłumaczeń

Chiński market, czyli co kupują Chińczycy i co wpływa na sukces w sektorze B2B? Michał Bielewicz

Chiny. Kraj, który kojarzy nam się z globalną produkcją wszystkiego. Niemalże w każdej kategorii produktów użytku codziennego znajdziemy oznaczenie MADE IN CHINA. Nic więc dziwnego, że dla przeciętnego Kowalskiego świadomość roli tego kraju kojarzy się nam z jednym. Dużo i tanio. Czy na tym jednak kończy się nasza wiedza o tym kraju? Jak się okazuje wielu przedsiębiorców jest zainteresowanych bliższą współpracą z Chińczykami jednak ich postawa i oczekiwania względem tego rynku jest bardzo często chybione. Dlaczego tak jest,jak dobrze podejść do budowania strategicznej współpracy z chińskim partnerem handlowym oraz czego unikać?

Chiny – zaplanuj eksport

Chińska Republika Ludowa to kraj, który jest w pewien sposób autonomiczny. Oznacza, to że niemalże wszystko, czego potrzebuje jest w stanie wyprodukować sam i tak właściwie mógłby być samowystarczalny. Polityka długoletniej współpracy z wieloma partnerami biznesowymi w zakresie tworzenia fabryk dla gigantycznych globalnych marek oraz budowanie średniej klasy społecznej tak wpłynęła na strukturę, tego kraju, że jest to najszybciej rozwijający się rynek z drugą gospodarką świata i potencjałem na światowego lidera. Nieczęsto zdarza się w historii gospodarek danego kraju w tak krótkim czasie dojść do takiej sytuacji. Okazuje się jednak, że rynek, który cały czas się rozwija z jednej strony nadaje już trendy niektórym światowym markom, wyprzedza czasem technologicznie kraje wysoko rozwinięte zachodniej cywilizacji jest nadal gotowy do tego, aby podejmować międzynarodową współpracę.

Historia mojego dzisiejszego gościa i jego pierwszego kontaktu z tym Państwem zaczyna się gdzieś na początku lat 90-tych, kiedy to w jego ręce wpadła kartka pocztowa z Chin napisana przez Polaka. Pozdrowienia były, ale w języku chińskim. To był przebłysk. O Chinach wiedziano tyle, że wszystko, co tanie możemy kupić na bazarze i zazwyczaj jest chińskie. Do dzisiaj w głowach dużej części społeczeństwa ten obraz pozostał. Przez ponad dwie dekady zmieniło się wiele, o czym na własne oczy przekonał się mój gość.
Od kilku lat mieszka w Szanghaju i pomaga polskim przedsiębiorcom wprowadzać na chiński rynek ich produkty. I o tym też będzie w dzisiejszym odcinku.
Poza tym dowiecie się również z niego

  1. Jaka jest generalna polityka Chin w kwestii współpracy handlowej? Czy wolą robić politykę ekspansywna na inne rynki, czy nadal być pierwszym producentem światowych gigantów?
  2. Jakie obszary wymagają z Twojej perspektywy wspierania importerów? Które branże są najbardziej chłonne?
  3. Z jakimi problemami borykają się Chińczycy? Czy można przyjąć generalną zasadę, że bardziej potrzebują dobrego serwisu, usług – jeśli tak, to jak wygląda kwestia usług b2b w Chinach? Czy język mandaryński to podstawa?
  4. Czego unikać w pierwszych krokach w rozmowie z Chińczykami? Jakie są największe zagrożenia, a co pomaga?
  5. Co jest jeszcze istotne jeśli zdecydujemy się już na kooperację biznesową z Chinami? O co warto zadbać? Jakimi kanałami najlepiej docierać do partnerów biznesowych?
  6. Czy jesteśmy w stanie zbudować silną markę w Chinach, czy to tylko kwestia budowania wizerunku globalnej marki?
  7. Książka, którą warto przeczytać? Osoba, którą warto obserwować? Film, który warto obejrzeć?

Zapraszam serdecznie do 42 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym rozmawiam z ekspertem od współpracy handlowej i eksportu do Chin Michałem Bielewiczem.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

4 podstawowe kroki

W dzisiejszej rozmowie, którą mieliście okazję usłyszeć aż kipiało od anegdot związanych ze współpracą biznesową z Chińczykami. Kraj ten już od kilku lat zaskakuje swoim podejściem do rozwoju nowych technologii i wizerunek taniego producenta, będąc tam na miejscu już zupełnie do niego nie przystaje. To światowy gigant gospodarczy, który ze względu na odmienną kulturę jego mieszkańców jest dość trudno nam go zaakceptować. To po pierwsze. Po drugie język, którym posługują się Chińczycy nie należy do najłatwiejszych i słysząc coraz częściej stwierdzenia, by się go uczyć przyprawia nas jeszcze o dreszcze. Pamiętajcie jednak, że do tego by rozpocząć współpracę z Chińczykami angielski wystarczy. Na tym jednak nie możemy zakończyć. Kolejną ważną rzeczą jest bardzo dobre merytoryczne przygotowanie i rejestracja marki już przed wyjazdem na targi. Po trzecie partner handlowy na miejscu. To osoba znający lokalny język i będąca naszą twarzą na miejscu. Po czwarte wiedza o tym jak współpracować i do czego się przygotować w poza biznesowych aspektach, które dla Chińczyków też są ważne.

Rozmowa z Michałem pokazuje również, że brak strategicznego podejścia do współpracy z Chinami, to największy błąd jaki popełniają przedsiębiorcy, nie tylko polscy. Chiny to kraj, który pozwala odnajdować niesamowite nisze i dostarczać bardzo drogie produkty. Warto dobrze poznać się z jego możliwościami i zacząć budować długofalowy plan współpracy, bo z pewnością za kilka lat będzie to pierwsza gospodarka świata.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Londyn vs. Dubaj, czyli jak brytyjskie casey wpływają na biznes na Bliskim Wschodzie? Sebastian Gaik

Każda firma ma swoją dynamikę. Jedne firmy rozwijają się w sposób organiczny, powolny i stabilny. Inne wiedzione nowymi technologiami i napędzane startupowym środowiskiem galopują w walce o nowych klientów, aby dostarczyć im najlepszych rozwiązań. Jeszcze inne w tradycyjny sposób przejmują nowe rynki i poprzez akwizycję zwiększają swój zasięg. Czy to wszystko? Bynajmniej nie w XXI wieku. Jeszcze nigdy tak wiele się nie działo w jednym czasie. Każda firma, która istnieje na rynku przynajmniej od 3 lat może opowiedzieć swoją historię zupełnie inaczej. Tak też zaczyna się dzisiejsza historia, o tym jak będąc Polakiem, zamieszkać na stałe w Wielkiej Brytanii, zacząć pracować w korporacji, by wreszcie otworzyć własną firmę i prowadzić ją w Wielkiej Brytanii, kolebce europejskiej kultury i szklanym mieście, upalnego Bliskiego Wschodu – Dubaju.

Wielka Brytania testem przed globalnym rynkiem

To jak wygląda Wasza firma i jak funkcjonujecie na rynku zależy w dużym stopniu od wielu czynników. Możemy śmiało powiedzieć, że jeśli działamy zachowawczo, wg. utartych schematów nasz biznes jest bezpieczny, przynajmniej chwilowo. Jednak ta prawidłowość w dzisiejszym, konkurencyjnym otoczeniu już nie jest taka pewna. Każda branża wypełniona jest po brzegi konkurencyjnymi ofertami, które docierają do klientów kilkanaście razy dziennie, nawet bez ich potrzeby. Jeśli chcemy mieć pewność, że przetrwamy warto zacząć szukać alternatywnych źródeł biznesu lub oprzeć się na współpracy z wykwalifikowanymi konsultantami biznesowymi, dla których wiedza o biznesie i chęć rozwoju innych firm jest pasją. Taka jest też dzisiejsza rozmowa pełna pasji i wiedzy prosto od praktyka biznesu, który na swoim koncie mimo młodego wieku, ma kilka firm, które współprowadzi. Jego główna koncentracja oparta jest na wspieraniu firm w obszarze HoReCa na dwóch rynkach – Wielkiej Brytanii oraz Dubaju, a z dzisiejszej rozmowy dowiecie się przede wszystkim:

  1. Kim jesteś i czym się zajmujesz zawodwo?
  2. Skąd pomysły na to by zajmować się wspieraniem innych firm? Jak to się wszytsko zaczęło?
  3. Jakie firmy z Waszego doświadczenia najchętniej otwierają zagraniczne oddziały? Mam tu na myśli branże, wielkość firmy ale jednocześnie pozycję jaką zajmuje w danym kraju?
  4. Specjalizujecie się wspieraniu rozwoju frm na rynku brytyjskim oraz na bliskim wschodzie, kunkretnie w Dubaju. Opowiedz proszę więcej o potrzebach jakie najczęściej mają Wasi klienci?
  5.  Jakie są największe ograniczenia, z którymi spotykają się Wasi klienci? Opowiedz proszę jak to wygląda na rynku brytyjskim,  a jak na arabskim?
  6. Co ma kluczowe znaczenie  w pierwszych 12-stu miesiącach  na nowym rynku?
  7. Jak długo klienci mogą liczyć na Wasze wsparcie i kiedy wg. Was jest najlepsze moment na to, by sami funkcjonowali na danym rynku?
  8. Czy brytyjska kultura i gospodarka tworzy ograniczenia dla międzynarodowych biznesów? Jak wpływa na to wszytsko niestabilna sytuacja związana z Brexitem?
  9. Co rekomendowałbyś w pierwszej kolejności wybierając jeden z tych krajów?

Zapraszam serdecznie do 41 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym rozmawiam z Sebastianem Gaikiem, właścicielem Avenue Hospitality, Avenue Entrepreneurs, oraz partnerem w Gecko Dynamics.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Mentalność przedsiębiorcy

Rozmowa z Sebastianem pokazała mi kilka właściwych dla mentalności przedsiębiorców faktów. Jak sami słyszeliście, powtarzają się schematy postępowania, które perfekcyjnie pokazują, że osoby budujące biznes pracują we właściwy dla siebie sposób. Po pierwsze skoncentrowanie na celach, które zostają wynaczone na początku tworzenia biznesu, doskonałe umiejętności budowania relacji interpersonalnych, kolejno umiejętność weryfikowania osiąganych w czasie celów, umiejętność zrealizowania usługi na najwyższym poziomie, chęć rozwiązywania realnych problemów klientów, skupienie się na indywidualnym podejściu oraz swoim stylu pracy. Jeśli Wam zapadły w pamięć inne elementy z chęcią poznam Wasze spostrzeżenia.
To z czym warto byście pozostali to wiedza, o tym że biznes, który rozpoczniecie w Wielkiej Brytanii, z reguły mówię tu o tradycyjnych przedsiębiorstwach łatwiej będzie przenieść na inny kraj. Oznacza to, że prowadzenie firmy w kraju o większej kulturze, tradycji i porencjale biznesowym umocowuje bardziej markę firmy na globalnym rynku. Jeśli przejdziemy przez trudny, bardzo konkurencyjny rynek brytyjski ze swoim produktem bądź usługą, mamy bardzo duże prawdopodobieństwo, że uda nam się również tam gdzie jest ono o wiele mniejsze.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Dziki, czarny ląd, czyli jak odkrywać popyt na rosnącym rynku Afryki? Marek Zmysłowski

Mówi się wśród przedsiębiorców, o tym, że aby zacząć działać na innym rynku musisz najpierw poznać rynek dogłębnie. Najlepiej sprawdzić jak pracuje nasza potencjalna konkurencja, zrobić benchmarking i zaproponować nowe, lepsze rozwiązanie. Wydaje się to być bardzo prostym zabiegiem. Jak pokazują fakty nie zawsze tak można i nigdy nie jest, aż tak łatwo. Jeszcze inaczej wygląda sytuacja, kiedy wchodzisz na rynek, którego nie ma. Po prostu budujesz go od zera. Wiesz jednak, że to nie brak potrzeb, spowodował taki stan rzeczy, a po prostu rynek wcześniej nie był gotowy na Twój produkt bądź usługę.

Afryka – kraj potencjału

Tak pokrótce zaczęła historia naszego dzisiejszego gościa, kiedy zdecydował  o tym, że chce rozpocząć prowadzenie swojego biznesu na czarnym lądzie. Po szeregu analiz, rozmów i zapoznaniu się z trendami postanowił wybrać jeden z krajów subsaharyjskich, którym okazała się Nigeria. Po wcześniejszych doświadczeniach na polskim rynku, spotkaniach z największymi inwestorami, tworzącymi jedne z rozpoznawalnych portali ecommerce’owych postanowił stworzyć portal a’la booking.com, który będzie działał tylko lokalnie w Afryce i będzie wyróżniał się mocnym dopasowaniem do grupy docelowej.

Tworzenie firmy w cywilizacji, która odbiega od europejskiej okazała się niemałym wyzwaniem i ze względu na mnogość problemów, które pojawiały się na początku  nasz gość wiedział, że jego wcześniejsze doświadczenia, były po to, by teraz zrealizować coś na miarę małej rewolucji technologicznej z apetytem na rynkowego lidera.

Z tej rozmowy dowiesz się m.in.:

  • skąd pomysł na afrykański kraj,
  • jakie były początki i pierwsze kroki na nigeryjskiej ziemi,
  • co było najważniejsze w budowaniu pierwszych relacji biznesowych,
  • jak udawało się pokonywać trudności technologiczne,
  • gdzie warto inwestować swój czas w zdobywanie wiedzy o rynku afrykańskim,
  • jaka jest specyfika spotkań biznesowych prowadzonych  w Nigerii,
  • jakie przeszkody utrudniały rozwijać firmę szybciej,
  • który z obszarów gospodarki nigeryjskiej jest najbardziej chłonny,
  • gdzie zdobywać sprawdzone informacje o kontrahentach,
  • inspiracje Marka – książka, film i osobowość?

Zapraszam serdecznie na premierowy 40 odcinek podcastu #InnaKulturaBiznesu, którego gościem jest seryjny przedsiębiorca i autor ostatnio wydanej książki “Goniąc czarne jednorożce” Marek Zmysłowski.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Relacje ponad wszystko

Musicie przyznać, że historie, jakie miały miejsce w biznesowym życiorysie  mojego gościa mogą z jednej strony szokować, a z drugiej dawać niesamowite wrażenie uporu w dążeniu do celu. Trzeba powiedzieć wprost Afryka to nie jest kontynent dla ludzi o słabej woli. Trzeba mieć naprawdę grubą skórę oraz wiedzieć, czego się chce by rozpocząć tam swoje działania. Pierwsza lekcja, jaka pozostanie mi po tej rozmowie to przekonanie, że to nie rozwój technologiczny blokuje budowanie nowego rynku, a mentalne podejście ludzi, którzy mieliby zacząć korzystać z nowej drogi zakupowej. Nieznane zawsze niesie za sobą niewiadome. Po drugie, to czy  będziemy potrafili dobrze ocenić ryzyko i mieć wprawę do budowania swojej pozycji na rynku zależy w dużym stopniu od nas, ale są zawsze czynniki zewnętrzne, zazwyczaj w postaci ludzi , których i tak nigdy nie obejdziemy. Mam nadzieję, że ten odcinek przyniósł Wam sporą dawkę inspiracji oraz zarys wiedzy, jak rozpocząć odkrywanie nieznanego lądu. Może to być tuż za rogiem, może w innym mieście, a może na drugiej półkuli. Tak czy inaczej rozwijaj swój biznes!

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Kiedy ostatnio zastanawialiście, dlaczego niektóre osoby przyciągają do siebie bardziej od innych? Czy to jest kwestia specyficznych preferencji, nietuzinkowego zachowania, prawdziwej charyzmy, zewnętrznego uroku czy może tzw. czar? Przekonywujący okazuje się inny fakt, którego tutaj nie wymieniłem. Okazuje się, że czynnikiem, który wpływa na nas najbardziej jest mentalność lidera, czyli taki zespół cech osobowości i życiowej postawy, która wzbudza w nas największe zaufanie. To czego możecie być pewni to fakt, że w społeczeństwie amerykańskim taka postawa jest krzewiona bardzo wcześnie, czego efektem jest bardzo dobre przygotowanie w zawodowym i dorosłym życiu do podejmowania szybszych i bardziej trafnych decyzji sprzyjających większej części społeczeństwa.

Silny lider

Bardzo często słyszę o tym, że nie jest łatwo budować silne zespoły. Jest to trudne szczególnie wtedy kiedy, wśród pracowników, albo grupy osób, występują na tyle duże różnice, że nie jest możliwe samoczynne poukładanie się dobrych relacji, a w efekcie sprawna realizacja wyznaczonych celów biznesowych. Każda społeczność, która ma przed sobą do wykonania jakieś zadanie, musi działać wg. reguł, które albo są narzucone w organizacji, albo powinna podlegać osobie, która umiejętnie może kierować ich pracą operacyjną. Ta druga sytuacja wymaga wyznaczenia lub zatrudnienia osoby, której mocną stroną są zdolności przywódcze. Takim właśnie aspektom oraz naturze mocnych stron u każdego z nas zajmiemy się dzisiaj.

Do tego elementu dołączymy doświadczenia naszego gościa, Polki, która od kilku lat mieszka w Ohio i prowadzi stamtąd firmę, świadczącą usługi głównie dla Polaków.
Z tej rozmowy dowiesz się m.in.:

  • dlaczego powstała książka “Everest lidera”
  • kiedy ludzie świadomie wybierają rolę lidera w firmie
  • czy każda społeczność potrzebuje mocnego lidera, czy jest nim tylko szef
  • czego można nauczyć się od amerykańskich przedsiębiorców
  • czy pojęcie leadershipu jest jest takie samo pod różnymi szerokościami

Gościem dzisiejszego odcinka jest Anna Sarmacka – Smith, która pomoże zrozumieć nam czym są mocne strony oraz jak podejść do budowania kompetencji dobrego lidera. Zapraszam serdecznie!

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Buduj dobre zespoły

Kiedy tak rozmawialiśmy o podejściu do przedsiębiorczości i budowania zespołów w głowie wyświetlały mi się moje dotychczasowe doświadczenia. Jak często w Waszym przypadku trafiliście na dobrego lidera, którym był szef, dyrektor, kierownik, przełożony, trener, kolega z drużyny lub akcji charytatywnej. Musicie przyznać, że wcale tak często nie spotykamy inspirujących i dobrych liderów. Bardzo trudno spotkać ich tam gdzie kultura organizacji jest bardzo słaba, albo podejście do budowania długofalowego celu jest znikome. Jak podkreśla Ania, amerykańskie podejście i otwartość na szukanie rozwiązań do pojawiających się problemów jest bardzo ważną cechą mentalną, która bardzo pomaga budować trwałe zespoły oraz pozytywnie wpływa na społeczność, która posiada takiego lidera. Kluczowym z jednej strony wydaje się być właśnie to mentalne podejście, ale z drugiej strony to otwartość i chęć zjednywania oraz budowania silnych zasad dają gwarancję, że dobry lider spełni swoje zadanie perfekcyjnie.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

#38 Estońska gospodarka, czyli jak wdrożyć najnowsze technologie do firmy? Artur Kuczmowski

Świat nowych technologii jest już z nami codziennie. Używamy aplikacji mobilnych, płacimy kartą, kupujemy przez smartfony, zamawiamy przejazdy mobilnie, podłączamy swoje czynności życiowe do trackowania, posługujemy się asystentem głosowym, wreszcie płacimy wirtualną walutą, której nigdy nie dotkniemy i to bez udziału banków. Świat, który oglądaliśmy kiedyś na filmach dziś puka do naszych drzwi. To czy zechcemy z niego korzystać w dużej mierze zależy od nas. Dziś przyjrzymy się, jak pomaga w tym prawo oraz, co robi Państwo, które na nowe technologie ma specjalne programy rządowe, dzięki którym firmy z całej Europy chcą zakładać tam siedziby.

Państwo protechnologiczne.

Jak zdarza Wam się zapomnieć gotówki? A kiedy ostatnio zapisaliście coś na na kartce? Kiedy spędziliście dzień nie korzystając z wiadomości z sieci? W dzisiejszym świecie, to praktycznie niemożliwe. Oczywiście mówię, tu o wszystkich aktywnych zawodowo osobach.
Kiedy ostatnio zastanawiałem się kiedy wystawiłem papierową, odręczną FV, nie mogłem sobie tego przypomnieć. Nie wiem, na ile macie ambiwalentny stosunek do digitalizacji, ale chcę Wam opowiedzieć dzisiaj historię, mojego gościa, który w bardzo dużym stopniu zajmuje się wyłącznie wirtualną rzeczywistością i do tego jest prawnikiem. Jego zawodowe losy tak się potoczyły, że bardzo dużą część swojej pracy zawodowej ma związaną z blockchainem ,wirtualnymi walutami oraz pomocą firmom, które chcą szybko się rozwijać i wykorzystywać do tego najnowsze rozwiązania technologiczne, które są zgodne z prawem. Konsekwencją takiego postępowania jest chęć otwierania swoich oddziałów w Estonii kraju, którego polityka gospodarcza wspiera i reguluje rozwój takich firm.
W dzisiejszym odcinku porozmawiam z Arturem Kuczmowskim z Thompson&Stein, który opowie Wam m.in.:

  1. Czy droga zawodowa prawnika daje szeroki wachlarz możliwości?
  2. Coraz bardziej zauważamy profesjonalizację każdej dziedziny życia
  3. zawodowego i społecznego. Dlaczego podjąłeś decyzję o takiej specjalizacji?
  4. Dzisiejszy świat jest wielkim think tunkiem – wiedza dostępna w Internecie jest bardzo szeroka. Najważniejszym elementem wydaj się być doświadczenie. Jak to jest wyspecjalizować się w temacie ostatni bardzo modnym – blockchainie?
  5. Czy świat potrzebuje rewolucyjnych technologii dla wzrostu biznesów, czy dla wygody społeczeństwa? Jak starsi ludzie mogą się w tm wszystkim odnaleźć?
  6. W swojej działalności pomagacie ludziom wchodzić biznesowo na rynek estoński. Dlaczego akurat tam?
  7. Jak wygląda gospodarka Estonii z bliska. Co jest w trendzie, a z czym ludzi sobie tam nie radzą?
  8. Skąd tak duże otwarcie na świat technologii w Państwie, które poza kapitałem ludzkim, nie wyróżnia się znacząco na tle innych krajów Europejskich?
  9. Jakie podejście do biznesu mają Estończycy? Podaj ich mocne i słabe strony.
  10. Co możemy realnie zyskać zakładając swój biznes w Estonii?
  11. Jakie potrzeby mają aktualnie Estończycy i jak zyskać na współpracy z nimi?

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Zadbaj o regulacje prawne.

Jeśli, ktokolwiek z Was po tym odcinku zaczął zastanawiać się, o co rzeczywiście chodzi z tym blockchainem i jakie ma zastosowanie, to osiągnęliśmy sukces. Chciałem Wam przybliżyć tę tematykę, gdyż jak mogliście się już przekonać w rozmowie z Arturem, technologia na jest z dużym potencjałem wykorzystywana na różne sposoby. Możliwości transakcji finansowych to jedno, a całe bezpieczeństwo systemów i pracy to drugie. Myślę, że warto jeszcze dostrzec inny pozytyw wynikający z tej rozmowy. Wiedza o tym jak rozwija się świat finansowy i jakie są możliwości prawne funkcjonowania firmy w innym kraju to drugie. Często z gośćmi poruszam aspekty kulturowe, a dzisiaj myślę, że dobrą praktyką było poruszenie kwestii regulacyjnych i prawnych funkcjonowania w innym kraju. Jeśli już szykujecie się, by szybciej wykorzystać nowe możliwości technologii, to Estonia będzie niewątpliwie dobrym wyborem.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

#37 Organiczne kosmetyki, czyli jak oczarować kobiecy, azjatycki rynek? Ewelina Kwit   Betlej

Australia. Japonia. Hongkong. To nie wszystko. To tylko kilka dalekowschodnich krajów, do których docierają kosmetyki organiczne marki stworzonej przez Ewelinę Kwit – Betlej. Budowanie marki w świecie tak konkurencyjnym jak branża beauty jest dzisiaj jeszcze możliwe. Nie trzeba mieć poteżnego zaplecza marketingowego, by klienci zaczęli Cię kochać. W dzisiejszym odcinku poznacie przepis na kreaowanie wyjątkowej marki, która coraz lepiej  sobie radzi na rynkach całego świata.

Organiczne kosmetyki.

To jest kolejny odcinek, gdzie mam przyjemność porozmawiać z osobą, która postanowiła po swoich doświadczeniach na etacie założyć własną firmę, ale nie stało się to tak z dnia na dzień. Mówiąc wprost, zanim stworzyła własną markę kosmetyczną, któregoś dnia przygotowała niesamowity prezent dla swoich znajomych i bliskich. Kosmetyk domowej roboty, został przetestowany przez najbliższe jej otoczeniu osoby. Jak się jednak później okazało, ku jej zaskoczeniu dostała bardzo dużo pozytywnych komentarzy zwrotnych z informacją i pytaniem skąd ty masz ten kosmetyk, gdzie ty go kupiłaś? Po tym jak w informacji zwrotnej usłyszała, o tym że jest to naprawdę bardzo dobry produkt oraz po długich rozmowach z mężem postanowiła stworzyć własną markę kosmetyczną. Okazuje się, żę  już po kilku latach działalności  marka zyskuje coraz większe grono fanek i ambasadorek i odosi coraz więcej sukcesów  w rankingach biznesowych. Pomyślałem sobie, że ta dzisiejsza rozmowa nie może być tylko skupiona na tej stronie biznesu, ale jednocześnie na tym, w jaki sposób to przedsiębiorstwo rozwijało się i  jak doszło do momentu, w którym zaczęło myśleć, że nie będzie działać  tylko lokalnie – w Polsce, ale będzie chciało sprzedawać swoje produkty na rynkach zagranicznych. Tak powstała koncepcja i myśl, żeby znaleźć dystrybutorów na kolejnych rynkach zagranicznych. Udaje się to z sukcesem, czego dowiecie się w szczegółach w tej rozmowie.

Zapraszam bardzo serdecznie, ponieważ ta rozmowa moim zdaniem jest nie tylko i wyłącznie dla kobiet. Mimo, że będziemy rozmawiać dużo o branży kosmetycznej, branży beauty. Bardzo duża część męskiej publiczności też może wyciągnąć dla siebie ciekawe wnioski. Zapraszam zatem do mojej rozmowy z twórcą marki Resibo – Eweliną Kwit-Betlej.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Znajdź pasję i ciężko pracuj.

Muszę wam się przyznać, że bardzo cenię rozmowę z młodymi przedsiębiorcami, ponieważ patrząc na ich ryzyko, na ich odpowiedzialność, na ich ambicje i na ich zaparcie –  jeśli chodzi o budowanie swoich biznesów – i rezygnację ze stabilnych posad w firmie, potrafią tworzyć zupełnie nową jakość. Wydaje mi się, że też historia Eweliny pokazuje to, że jeżeli naprawdę mamy ogromną pasję i serce do tego, co robimy, to nie jest tak, jak w stwierdzeniu: “że jeżeli masz pasję, to nie pracujesz” pracujesz i pracujesz tak naprawdę bardzo ciężko, ale masz to poczucie, że produkty które oddajesz do swoich klientów, usługi, które realizujesz dla swoich klientów naprawdę są na najwyższym poziomie i dostarczasz tym osobom właśnie największą wartość, ponieważ robisz, to z pełnym zaangażowaniem. To jest pierwsza lekcja, która mam nadzieję, też Wam utkwi po tej rozmowie.

Druga lekcja do której zawsze Was zachęcam to przyjrzenie się tak naprawdę swojemu biznesowi i sprawdzenie, jak wasze produkty bądź wasze usługi byłyby w stanie wesprzeć rynki zagraniczne. Nie mówię tutaj tylko i wyłącznie, o tym ze względu na to, że na przykład wasz biznes w Polsce nie rozwija się tak, jakbyście tego oczekiwali, ale otwieranie nowych możliwości biznesowych na rynkach zagranicznych naprawdę pozwala z szerszej perspektywy spojrzeć na wiele problemów biznesowych i bardzo szybko możecie zorientować się, że to, co tutaj jest problemem, to na rynkach zagranicznych, to jest mówiąc kolokwialnie tak zwane “małe piwo”. Poszerzanie tych horyzontów biznesowych, poznawanie nowych kultur, poznawanie nowych możliwości, które daje współpraca biznesowa i pokonywanie różnych barier, które związane są z budowaniem nowego biznesu i przełamywaniu schematów myślowych, jest według mnie bardzo inspirujące i daje naprawdę bardzo dużo ciekawych możliwości. Jeśli chodzi o rozwój marki w perspektywie globalnego wzrostu, choć oczywiście nie musi to oznaczać tego, że jeżeli chcecie się rozwijać na rynku zagranicznym, to od razu zaraz będzie firmą globalną, ponieważ możecie dostarczyć tylko swoje produkty na kilka rynków zagranicznych i tam bezpośrednio też je spersonalizować. Każdy kraj, każdy rynek ma naprawdę bardzo dużą specyfikę.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Latające taksówki, czyli jak zrealizować marzenia o brazylijskim startupie? Paul Malicki

Ameryka Południowa. Kontynent pełen ekspresji i sprzeczności. Bogactwo i bieda. Żywiołowość i niebezpieczeństwo. Czy w takim miejscu można tworzyć stabilnie rozwijającą się firmę? A może jeszcze tworzyć spółkę technologiczną i w dodatku być Polakiem? To wszystko możliwe, jeśli tylko w Waszym biznesowym DNA znajduje się upór, otwartość na inną kulturę, chęć nauczenia się nowego języka i naturalny pęd do rozwoju.

Samolot na telefon.

Jeśli nie słyszeliście jeszcze o rankingu Forbesa 30under30, to.po.dzisiejszym odcinku koniecznie do niego zajrzycie. Ponad półtora roku temu trafiłem na niego po raz pierwszy i tam właśnie dostrzegłem człowieka, który swoim uporem i siła ducha stworzyl niesamowita firmę całkowicie na obcym lądzie. Tym miejscem okazała się Brazylia, jeden z największych rynków w Ameryce Południowej. Właśnie wtedy pomyślałem sobie, że koniecznie muszę zaprosić go do jednego z odcinków. Jak się okazało po szybkim kontakcie, Paul okazał się bardzo otwartym człowiekiem, ale jednocześnie bardzo zajętym. I tak przez te kilkanaście miesięcy nasze kalendarze sie rozmijały, aż do pewnego styczniowego dnia, kiedy to udało nam się zgrać na półgodzinną rozmowę. Rozmowa, którą za chwilę usłyszycie jest pełna emocji i tempa, które zostało nam narzucone przez ogrom pracy i ilość spotkań mojego gościa.

W tym odcinku poznacie między innymi odpowiedzi na pytania:

  • czym jest Flapper
  • dlaczego Paul zdecydował się na drogę przedsiębiorcy
  • jak to się stało, że wybrał międzynarodową karierę zawodową
  • skąd pomysł  na taki  biznes o to jeszcze w Brazylii
  • czy każdy biznes można wyskalować globalnie
  • jak do biznesu podchodzą Brazylijczycy

Zapraszam bardzo serdecznie do 36 odcinka podcastu #InnaKulturaBiznesu, w którym porozmawiam z Pawłem Mailckim, twórcą Flappera, aplikacji do zamawiania latających taksówek oraz jednym z wyróżnionych w rankingu Forbes’a 30 under 30.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Zbuduj produkt dopasowany do rynku.

Musicie przyznać, że Paul ma bardzo silną osobowość i potrafi z dużą świadomością przekazywac wiedzę oparta na swoich doświadczeniach. Chciałbym wskazać na dwie lekcje, które utkwiły mi po naszej rozmowie. Po pierwsze, to fakt, o którym powinni pamiętać każdy twórcy nowych startupów technologicznych czy klasycznych firm. Bez względu jaką ostatecznie sprzedajemy produkt lub usługę, musimy zadbać o to by biznes przynosił pieniądze. One są motorem napędowym jego rozwoju i jeśli sami klienci nie zostawiają u nas pieniędzy, to nawet porządny inwestor nie wystarczy. Po drugie firmy, które działają globalnie muszą spełniać pewne warunki, które wpływają na powodzenie takiej formy działalności. Jak się okazuje specyfika danego kraju może być na tyle duża, że nie da się danej usługi lub produktu sprzedać lub świadczyć w takiej formie pod różnymi szerokościami geograficznymi. Wybierając dany kraj trzeba po prostu zbadać jego specyfikę i sprawdzić na ile nasz tzw. product market fit jest w stanie zaspokoić potrzeby danego rynku.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Hiszpański temperament, czyli budowanie relacji w świecie technologii   Angelique Toque

Hiszpański biznes jest zgoła inny od tego, który jest w naszych głowach. Mimo tego, że to kraj europejski to sposób podejścia do wielu elementów biznesowej układanki jest czasami, aż nadto zadziwiający. Szybka egzekucja, produktywność, efektywność – to słowa obce. Zastanawiające  przygotowanie do międzynarodwej współpracy pod kątem językowym może być w pierwszej chwili czynnikiem utrudniającym współpracę. Hiszpanie mają jednak w sobie ten czar, który sprawia, że zostajesz przez nich zauważony i wiesz, że jako rozmówca jesteś w centrum uwagi.

Prawdziwe relacje w świecie technologii.

W najnowszym odcinku naszego biznesowego cyklu poruszymy tematy odkrywania swojej zawodowej lub biznesowe drogi, w połączeniu z doświadczeniami nowych technologii, relacji międzyludzkich i hiszpańskiego podejścia do budowania relacji.
Do tego odcinka zaprosiłem kobietę, która jest chyba jedną z najmłodszych gości w tym odcinku, ale bardzo zdecydowanie prowadzi swoją ścieżkę zawodową. Ma a swoim koncie współtworzenie kilku aplikacji, gdzie jedna z nich osiągnęła 1 krótkim czasie ponad 120k pobrań, była rentowna i podbiła serca klientów z USA Jednak jak to w życiu bywa projekt nie wytrzymał silnej konkurencji i obecnie nie ma już go na rynku. Nasz gość wierzy jednak, że wszystkie doświadczenia pomagają jej budować silne przekonanie, że idzie dobrą drogą.
Zapraszam serdecznie do 35 odcinka i rozmowy z Angelique Toque.

W dzisiejszym odcinku usłyszysz między innymi:

  1. Kim jesteś i czym zajmujesz się zawodowo?
  2. Dlaczego rzuciłaś studia i postanowiłaś tworzyć technologiczne produkty? Czy dyplom nie jest w dzisiejszym świecie jakimś argumentem dla potencjalnych zatrudniających?
  3. Jesteś z pokolenia Z, czyli posiadasz umiejętności i sposób myślenia inny do ludzi, którzy z komputerem spotkali się dopiero na pierwszych lekcjach informatyki w podstawówce?
  4. Jak to wpłynęło na Twoje zainteresowania?
  5. Jak zaczęły się Twoje pierwsze doświadczenia a tworzeniem aplikacji i do jakiego etapu udało się Tobie dotrzeć?
  6. Co jest najważniejsze w procesie tworzenia takich produktów/ usług? Jak zbudować coś, z czego będą chcieli korzystać miliony osób?
  7. Ostatnio często przebywasz w Hiszpanii. Jaki jest to kraj patrząc z perspektywy zwykłego użytkownika? Bardzo się różnimy od siebie w kwestii korzystania z zasobów internetu, codziennego życia, podejścia do edukacji i przedsiębiorczości?
  8. Jak Hiszpanie podchodzą do nawiązywania nowych relacji biznesowych? Internet, spotkania osobiste, kluby biznesowe, konferencje?
  9. Jakie są ich ulubione sposoby budowania sieci kontaktów? Które media społecznościowe w biznesie wiodą tam prym?

Zapraszam, bardzo serdecznie!

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Edukuj hiszpański rynek i buduj dobre relacje.

Podejrzewam, że część z Was była nieco zaskoczona, że osoba należąca do pokolenia Z, w taki sposób odnosi się do korzystania z nowych technologii. Pełna świadomość wpływu na rozwój człowieka, szczególnie tego najmłodszego, pokazuje, że dzisiejsze społeczeństwo potrzebuje silnego głosu w sprawie nadmiernego wykorzystania ekranów. Musicie też przyznać, że hiszpańskie doświadczenia naszego gościa, pokazują, różnice mentalne i życiowe w wielu aspektach. Warto o tym pamiętać, jeśli planujecie bliżej przyjrzeć się temu rynkowi i dystrybuować tam swoje produkty. Nie jest bowiem powiedziane, że na wszystkich elementach trzeba się skupić jednakowo, ale w tym przypadku trzeba zastanowić się nad dwoma aspektami – gotowością do świadczenia usług o wysokim poziomie technologicznym oraz odpowiednim przygotowaniu językowym, Jeśli chcecie z powodzeniem pobijać obcy rynek umiejętność rozmowy po hiszpańsku, będzie niemalże konieczna.

Marketing to CHINA

Jeśli chcesz pojeachać na konferencję, by poznać trendy panujące w poaństwie środka, czyli Chinach – koniecznie zgłoś się po bonusowy bilet – dla pierwszych pięciu osób.
Na konferecji wystepują goście naszego podcastu: Elijah Whaley i tutaj nasza rozmowa:  oraz Ashley G. Duanerock, a tutaj nasz rozmowa:

Sprawdź szczegóły wydarzenia pod linkiem:

https://marketing2china.eu/

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Marketing strategiczny, czyli co trzeba wiedzieć przed globalną ekspansją? Mariusz Łodyga

Doświadczenia moich ostatnich miesięcy pokazują, że w trudnej sztuce budowania wartościowych firm jest szereg czynników, o które musimy zadbać, by marka jaką chcemy tworzyć dowoziła wartość rynkowi. Rozmawiamy tutaj bardzo często, o tym jak zdobywać zagraniczne rynki oraz jak docierać do klientów w najdalszych zakątkach świata. To był rok świetnych rozmów i przyjdzie jeszcze czas na podsumowania. Dzisiaj postanowiłem zaprosić Was do wysłuchania rozmowy z człowiekiem, który z marketingiem jest związany od klkunastu lat.

Wysokie standardy, gwarancja dobrych relacji.

Postaramy się przybliżyć Wam historie, które pokazują jak należy podejść do budowania firmy bez względu na to, czy już teraz jesteśmy na rynku zagranicznym, czy do tego wyzwania się przygotowujemy. Działając jako firma trzeba bowiem budować wysokie standardy tam, gdzie tworzy się pierwsze relacje z klientem i tak naprawdę od tych relacji zależy bardzo dużo. Nie przedłużając tego wstępu zapraszam do 34 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Mariusz Łodyga,  CEO i twórca marki Premium Consulting. w której doradza klientom, jak efektywnie wykorzystywać działania marketingowe, by przełożyły się na ich biznes.

W dzisiejszym odcinku usłyszysz między innymi:

  1. Kim jesteś i czym się zajmujesz zawodowo?
  2. Dlaczego wybrałeś drogę przedsiębiorcy?
  3. Czy marketing to dziedzina niedocenina przez managerów  i CEO?
  4. Czy wg. Ciebie marketing powinien się różnić targetując lokalnie, krajowo i globalnie?
  5. Czy wprowadzanie nowego produktu na rynek różni się tym czy robimy to  w Polsce, czy innym krju świata?
  6. Czy możesz podać ciekawe benchmarki udanych wejść zagranicznych marek na rynek globalny?
  7. Jakie wg. Ciebie są naczelne zasady budowania silnych firm i marek – czy te drugie bardziej liczą się na rynku konsumeckim?
  8. Od czego polscy managerowie powinni zacząć, myśląc o ekspansji zagranicznej? Czy ważniejsza jest sama sprzedaż, czy budowanie marki?
  9. Czy personal branding to dobra droga dla większości przedsiębiorców?
  10. Inspiracje – książka, osobowość oraz film –  co rekomendujesz słuchaczom?

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Myśl strategicznie – wykorzystaj wiedzę ekspertów.

Mam nadzieję, że dzięki tej rozmowie uświadomiliście sobie, że nie należy lekceważyć siły strategicznych decyzji w firmie. Oczywiście zawsze trudno jest takie decyzje podjąć samemu, bo ocena status qou zawsze jest trudnym wyzwanie. Najlepiej w takiej sytuacji przeprowadzić ją z zewnętrzną firmą lub konsultantem, który wie w jaki sposób oceniać jakość naszych procesów biznesowych. Po drugie trzeba zawsze pamiętać, że właściwa diagnoza nie może zostać potraktowana jako subiektywna ocena, tylko jest to zbiór faktów, do których należy się odnieść, Jeśli nie czujecie się na siłach, by zmiany wdrożyć samemu konieczna będzie kolejna pomoc innych ekspertów, którzy z chirurgiczną precyzją zaimplementują rekomendacje w Waszej firmie. Pewne jest jedno, jako przedsiębiorcy zawsze musimy patrzeć w perspektywie przyszłości i szans jakie możemy zrealizować. To o czym nie można zapominać to strategia małych kroków i zmian w filozofii kaizen – małe uproszczenia i udoskonalenia mogą dawać ogromne rezultaty. Aha i jeszcze jedno – konkurencja – to słowo często przywołuje w nas dreszcze, warto jednak włożyć do głowy sobie takie hasło: Konkurencja jest dla mnie ważna, bo nie patrzę co robi, ale zastanawiam się co zrobić, by ona powtórzyła to po mnie.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

 

Agent IT od Brytyjczyków, czyli jak podbić europejską stolicę finansów? Konrad Weiske

Jak już pewnie zorientowaliście się po tytule dzisiaj będziemy przenosić się do królestwa jej wysokości, czyli na wyspy brytyjskie, gdzie porozmawiamy, o tym jak prowadzić biznes w kulturze anglosaskiej. Jak się okazuje nie jest to rynek wcale taki łatwy, bo ze względu na wysoki poziom kultury osobistej i ogromny kapitał eksperckiej wiedzy musimy być czujnymi obserwatorami. Dlaczego? Wystarczy zadać sobie pytanie, jakie elementy biznesowego savoir vivre’u wpływają na Was w największym stopniu. Jeśli myślicie, że znajomość samego języka wystarczy, to może się okazać, że jesteście jednak w błędzie.

Gospodarka nasycona, wymagający Klient.

Dzisiejszy odcinek zmusi trochę Was, do tego by zacząć poważnie myśleć o tym, z kim właściwie chcemy rozmawiać prowadząc własny biznes. Nie zawsze jest bowiem tak, że po drugiej stronie siedzi partner, któremu możemy wprost powiedzieć, o co nam chodzi. Społeczeństwo Wielkiej Brytanii, to ludzie trochę skupieni na tym, jakie chcą osiągnąć wyniki i nie interesuje ich droga jaką trzeba pokonać. Trzeba tutaj wykazać się dobrą wolą oraz skoncentrować bardziej na operacyjnych rzeczach, które patrząc z punktu widzenia klienta są istotnym czynnikiem.

Jak zatem należy obchodzić się z takim klientem? Z odpowiedzią przychodzi nasz dzisiejszy gość, który od kilku lat prowadzi firmę z obszaru IT. Upodobali sobie szczególnie rynek brytyjski i tam też prowadzą bardzo aktywne działania sprzedażowo promocyjne. Z tego odcinka dowiecie się również.

W dzisiejszym odcinku usłyszysz między innymi:

  1. Kim jest i czym się zajmuje Konrad?
  2. Dlaczego wybrał drogę przedsiębiorcy?
  3. Czy firmy z poczuciem misji mają większe szanse na przetrwanie?
  4. Czy Konrad miał doświadczenie w sprzedaży usług?
  5. Skąd pomysł na to by zacząć pracować z Klientami z rynku brytyjskiego?
  6. Czy w Twoim odczuciu firmy z tego rynku mają jakiekolwiek obiekcje do firm z Polski?
  7. Jak Brytyjczycy podchodzą do współpracy z całkowicie nowymi firmami? Czy działają tam polecenia?
  8. Jakie są mocne punkty dające przewagę lokalnym firmom nad napływowymi firmami?
  9. Jak podchodzicie do świadczenia usług na tym rynku? Czy warto wyznaczyć sobie niszę, w której chce się działać?
  10. Jakie trzeba zrobić pierwsze kroki, by z powodzeniem myśleć o rynku brytyjskim?
  11. Jak można podejść do skalowana SH?
  12. Rekomendacje książkowe, osobiste?

Zapraszam do 33 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Konrad Weiske, CEO i Cofounder software house SPYROSOFT.

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Zbuduj silne więzi lub wykorzystaj lokalne społeczności.

Czy Waszym zdaniem rynek brytyjski należy do wymagających? Wg. mnie do wyciągnięcia są dwie lekcje, które najbardziej przykuły moją uwagę. Po pierwsze: zbudowanie bardzo dobrej oferty usługowej skupiającej się na niszy. Rynek ten jest bardzo wyedukowany i nie ma sensu tworzyć nowych akcji edukacyjnych, Trzeba zwyczajnie wejść na ten rynek i zacząć sprzedawać. I tutaj trzeba pobrać lekcję drugą. Jeśli chcecie by efekty były widoczne w szybkim czasie trzeba posłużyć się lokalnymi pracownikami. Oni najlepiej znają rynek, zwyczaje i mentalność klientów. Bez tego nasza inicjatywa może spotkać się z niezrozumieniem ze strony potencjalnych klientów. Więc do dzieła!.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com