Aktualności - Fabryka Tłumaczeń - Fabryka Tłumaczeń

Artysta i sztuczna inteligencja, czyli wywiad z Rahimem Blak

Kiedy czytamy na pierwszych stronach gazet lub portali biznesowych o sukcesach polskich firm na rynku zagranicznym, w naszych umysłach pojawia się często pytanie: jak oni to zrobili? Kiedy we wszystkich mediach pojawiają się nagle te same twarze, które odpowiadają na setki pytań o przepis na sukces, łapiemy powietrze w zachwycie lub staramy się szukać prawdziwej drogi. Globalna ekspansja polskich marek jest możliwa. Jaką wybrać drogę na starcie?

Organizacja firmy jest jednym z tematów, który może przyprawić o ból głowy z kilku powodów. Nie jest ważne, czy mamy wdrożone certyfikacje, jeden z najnowszych modeli zarządzania kadrą, czy może idziemy na żywioł i na bieżąco oceniamy możliwości firmy. Czym jest organizacja turkusowa?

Kiedy szukamy możliwości rozwoju swojej firmy idziemy w daleko pojęte strategie ekspansji, które są oparte na skutecznych rozwiązaniach, ale wypracowanych głównie przez liderów rynku i to jakiś czas temu. A jeśli jesteśmy firmą technologiczną możemy na takich opracowaniach polegać?  Czy rozwiązaniem jest szukanie własnej ścieżki?

Zaczynając prowadzenie firmy, nie myślimy często o tym jak ją budować w perspektywie lat, nie pracujemy nad biznesem tylko w biznesie, szczególnie w przypadku mniejszych firm. Większość czasu spędzamy na poszukiwaniu klientów i pracy nad bieżącymi zleceniami.  Jak zatem podejść do tematu rozwoju firmy? Zarówno od strony budowy zespołu, rozwoju know-how oraz możliwości poszerzania rynku, na którym działamy?

Prowadząc firmę wykorzystujemy coraz bardziej Internet i jego zasoby. Wysyłamy maile, tworzymy strony internetowe, korzystamy z aplikacji Saas oraz możemy monetyzować swój biznes tworząc platformy e-commerce.  Czy poruszając się w świecie digital mamy coraz bardziej obawiać się takich pojęć jak big data oraz AI? Czym są gigantyczne zbiory danych oraz jak sztuczna inteligencja ma pomagać rozwijać oparty o model e-commerce.?

Zapraszam do wysłuchania 8 odcinka podcastu Inna kultura biznesu, w którym rozmawiam z Rahimem Blak, artystą social media oraz współtwórcą click community oraz edrone.

POSŁUCHAJ:

W ósmym odcinku podcastu uzyskasz odpowiedzi m.in. na pytania:

  1. Kim jest Rahim Blak i czym się zajmuje?
  2. Czym jest e-crm oraz czym różni się od klasycznych crm-ów?
  3. Czy właściciele sklepów internetowych potrafią budować relacje z klientem?
  4. Jak od zera budować świadomość i przewagę w sektorze b2b, jako startup?
  5. Jak różnice kulturowe oraz ograniczenia np. językowe wpływają na rozwój firm na rynku międzynarodowym?
  6. Czy podobne ograniczenia występują zarówno w branży b2c oraz b2b, czy występują jakieś różnice?
  7. Jak w kilku korkach zaplanować wyjście na rynek zagraniczny? Czy potrzebne są środki inwestora, czy można rozwijać się organicznie?
  8. W jaki sposób warto podejść do promowania firmy, czy marka osobista może w tym pomóc?
  9. Czym jest big data, sztuczna inteligencja i jak one pomagają w biznesie? Czy ich możliwości są w jakiś sposób ograniczone?
  10. Czy sztuczna inteligencja może naruszyć dobre osobiste internautów? Gdzie postawić zdrowe granice?
  11. Czym jest RODO i jakie ma konsekwencje dla właścicieli sklepów internetowych?
  12. Jak budować przewagę konkurencyjną w spółkach technologicznych?
  13. Czy w dostarczanych rozwiązaniach IT, usługa może być dostępna tylko w języku angielskim, czy warto tłumaczyć też na inne języki?
  14. Jakie trendy będą obecne w branży e-commerce i big data?
  15. Jak jest rola chatbotów w procesie zakupów komunikacji z Klientem i w perspektywie możliwości zakupów przez Messengera?
  16. Jakie książki, które wywarły na nim wrażenie poleca Rahim Blak?

PRAKTYCZNA WIEDZA

W każdym odcinku usłyszysz nagranie całej rozmowy zawierające PRAKTYCZNĄ wiedzę biznesową. Jeśli będziesz chciał słuchać więcej biznesowych tipów i być na bieżąco, koniecznie zapisz się do naszego Newslettera tutaj:

[FM_form id=”1″]

Jaka jest IDEA podcastu?

#innakulturabiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Ekonomia szczęścia, czyli życie w Indiach i Birmie   wywiad z Karolem Kopańko

Zagadnienia ekonomiczne nie spędzają snu z powiek zwyczajnemu obywatelowi. Gdybyśmy mieli jednak spytać o poziom szczęścia i zadowolenia to ten temat mógłby zyskać bardzo duże zainteresowanie. Ekonomia szczęścia jest pojęciem, które poruszamy w tym odcinku celowo. Chcemy pokazać jak do biznesu i rozwoju firm pochodzą gospodarki Dalekiego Wschodu. Mowa tutaj o Indiach i Birmie, które odgrywają tam rolę drugorzędną. Czy porównywanie ich z zachodnimi gospodarkami jest słuszne?

Indie są drugim, pod względem liczby ludności państwem świata po Chinach i 7 pod względem gospodarki świata po USA, Chinach, Japonii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji (dane z 2016 roku). Na 29 stanów, 6 terytoriów związkowych oraz 1 terytorium stołeczne występują tam 22 oficjalne języki. PKB (PSN) w 2015 roku wyniosło 7965,1 mld dolarów, jednak w przeliczeniu na mieszkańca wynosiło ono tylko 6161 dolarów – na podstawie danych z World Economic Outlook Database, April 2016. Ze względu na swoją liczebność jest to kraj wielu różnic, gdzie każdy stan ma swój język oraz tradycje, które w dużym stopniu poddane są wpływom hinduizmu. Wielkie aglomeracje miejskie ściągają rzesze społeczeństwa, gdyż tam najbardziej rozwija się sfera coraz to bardziej liberalnego podejścia do tworzenia biznesu.

Birma jest  40 krajem na świecie pod względem powierzchni oraz 24 pod względem liczby ludności – 56 890 418 mieszkańców.  Kraj podzielony jest na 7 stanów oraz 7 prowincji.  PKB(PSN) w 2015 roku wyniosło 269, 996 mld  dolarów, z czego na mieszkańca przypadło 5207 dolarów – na podstawie danych z World Economic Outlook Database, April 2016. Kraj  ten jest w dużym stopniu poddany wpływom religii buddyjskiej, a mnisi stanowiący tam zaplecze duchowe społeczeństwa, wymadlają spokojny  byt. Ze względu na bardzo słabo rozbudowaną gospodarkę kraj ten musi opierać się w dużej mierze na współpracy z sąsiadami m.in. w zakresie produkcji i przetwarzania własnych dóbr.

Zapraszam do wysłuchania 7 odcinka podcastu Inna kultura biznesu, w którym rozmawiam z Karolem Kopańko, pasjonatem podróżowania oraz redaktorem serwisu spidersweb.pl

Z tego podcastu dowiesz się:

  • jak podróżować po dalekich krajach?
  • czy ekonomia wdzięczności jest uniwersalna?
  • jak rozwijają się kraje dalekiej Azji?
  • czym jest ekonomia szczęścia?

POSŁUCHAJ:

W siódmym odcinku podcastu uzyskasz odpowiedzi m.in. na pytania:

  1. 11:55 Skąd wzięło się Twoje zainteresowanie krajami dalekiego Wschodu?
  2. 15:55 Jak i za ile podróżować po Indiach i Birmie?
  3. 19:50  Czy pojęcie ekonomii wdzięczności nabiera w krajach ubogich dużego znaczenia?
  4. 22:20 Czy emigracja zarobkowa jest w tych krajach widoczna jak w przypadku Europy?
  5. 23:20 Jak rolę ekonomii postrzegają kraje z silną mentalnością religijną i filozofią wschodu?
  6. 28:45 Jakie znaczenie mają Indie i Birma we wschodniej części Azji?
  7. 34:30 Jak wygląda sytuacja outsourcingu w Indiach? Światowe koncerny bardzo chętnie, szukają tam sił personalnych. Jakie są Twoje spostrzeżenia w tym temacie?
  8. 39:20 Jak wygląda życie przeciętnego Indusa?
  9. 43:30 Czy spotkałeś się z globalnymi markami ze świata fashion, hi-tech, fmcg?
  10. 47:25 Jak wygląda popkultura? Jak się spędza wolny czas?
  11. 51:40 Czy sport jest również obecny w ich życiu. Jeśli tak, to jaki?
  12. 53:40 Czy religia wpływa na ich życie codzienne?
  13. 58:30 Ze względu na dużą różnicę statusu społecznego jak wygląda poziom bezpieczeństwa?
  14. 1:10:30 Jak podejście buddyjskie wpływa na funkcjonowanie gospodarki Birmy?
  15. 1:12:40  Jaka jest różnica pomiędzy mieszkańcami Indii oraz  Birmy?
  16. 1:17:40 Jakie jest podejście do edukacji i wykształcenia społeczeństwa?
  17. 1:25:55  Jakie są Twoje główne przemyślenia  dotyczące pobytu w Indiach i Birmie?

PRAKTYCZNA WIEDZA

W każdym odcinku usłyszysz nagranie całej rozmowy zawierające PRAKTYCZNĄ wiedzę biznesową. Jeśli będziesz chciał słuchać więcej biznesowych tipów i być na bieżąco, koniecznie zapisz się do naszego Newslettera tutaj:

[FM_form id=”1″]

Jaka jest IDEA podcastu?

#innakulturabiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

12 prawd o budowaniu marki, czyli wywiad z Jackiem Kotarbińskim

Marka dla wielu z nas oznacza symbol luksusu, wyjątkowości i autentyczności. Kupujemy markowe produkty, bo ufamy, że dostarczą nam najwyższą jakość. Korzystamy ze znanych biur podróży, banków, ubezpieczalni, bo wierzymy, że nasze oczekiwania są dobrze zrozumiane. Czy podobnie jest w świecie biznesu? Czy skupiamy uwagę na znanych markach wybierając dostawców usług i produktów do swojej firmy? Co decyduje o tym, jak klienci postrzegają nasze propozycje?

Polskie firmy coraz bardziej i coraz częściej zastanawiają się nad ekspansją na rynki zagraniczne.  Są tacy, którzy pozostają na tym etapie, bo brakuje im przekonywujących argumentów, które będą katalizatorem do rozpoczęcia działań. A to właśnie działania są istotne z punktu widzenia biznesu. Jest jeszcze coś bardzo ważnego. Jeśli damy sobie zielone światło na ekspansję zagraniczną warto przeanalizować czy chcemy być poddostawcą, czy budować raczej własną markę. To istotny czynnik, który identyfikuje firmę w umysłach konsumentów. Kolejno jest pytanie o, to czy Twoja marka ma być typowo polska czy globalna.  Czy znasz za i przeciw dla jednego i drugiego?  Kiedy globalne podejście to must have dla biznesowego być, albo nie być. Czym są właściwie marki?

W dzisiejszym odcinku poruszymy zagadnienia związane właśnie z marką i jej świadomym rozwojem, a wnioski z niej płynące mają skłonić Was do szybkiej analizy sytuacji obecnej oraz podjęcia  odpowiednich decyzji. Gościem dzisiejszego odcinka jest ekonomista, człowiek marketingu, który popularyzuje na polskim podwórku słowo rynkologia. Zjawisko to opisuje w swojej książce, o tym samy tytule. W swoim dorobku ma prawie 30 –letnią  praktykę w doradzaniu przedsiębiorstwom na polskim rynku, a w ostatnim czasie bardzo mocno zajął się działaniami wspierającymi rozwój spółek technologicznych, start-upów. Zapraszam zatem gorąco na ponad 60 minutową rozmowę z Jackiem Kotarbińskim.

Rozgość się w szóstym odcinku podcastu INNA KULTURA BIZNESU.

Z tego podcastu dowiesz się:

  • czym jest marka?
  • jak rozpoznawalność marki wpływa na decyzje zakupowe?
  • co to jest marka osobista i jak pozwala promować firmę?
  • jak  budować markę na globalnym rynku?

POSŁUCHAJ:

W szóstym odcinku podcastu uzyskasz odpowiedzi m.in. na pytania:

  1. Czy budowanie marki jest potrzebne, w jakich sektorach ma to znaczenie, a gdzie nie jest to istotne?
  2. Czy korzystamy bardziej z marek produktów, czy usług?
  3. Czy przy wyborze usług bądź produktów biznesowych bierzemy pod uwagę rozpoznawalność marki, czy znaczeni mają inne aspekty. Jeśli to drugie to jakie?
  4. Czy marka osobista może pomagać w budowaniu firmy, w momencie, którym firma jest nierozpoznawalna?
  5. Kto buduje prawdziwą wartość marki? Czy jest to osoba, zespół ludzi, czy tylko i wyłącznie sam produkt?
  6. Czy zmiana wizerunku jest zabiegiem pożądanym i jak wpływa na pozycjonowanie samej marki?
  7. Czy marka osobista może pomóc w budowaniu firmy na rynkach zagranicznych?
  8. Czy polskie marki maja na świecie dobrą opinię?
  9. Czy wychodząc na rynek zagraniczny firmy powinny budować zupełnie nowy wizerunek, czy mogą kontynuować  strategie obrane w danym kraju?
  10. Na co zwracać uwagę przy projektowaniu marki cyfrowej? Jakie są pierwsze kroki?
  11. Czy otworzenie się rynku globalnego poprzez dostęp do usług digitalowych jest zagrożeniem dla rynku rodzimego?
  12. Wizja rozwoju przyszłości świata digitalowego oraz książki, które mogą pomagać przedsiębiorcom rozwijać się na globalnym rynku.

PRAKTYCZNA WIEDZA

W każdym odcinku usłyszysz nagranie całej rozmowy zawierające PRAKTYCZNĄ wiedzę biznesową. Jeśli będziesz chciał słuchać więcej biznesowych tipów i być na bieżąco, koniecznie zapisz się do naszego Newslettera tutaj:

[FM_form id=”1″]

Jaka jest IDEA podcastu?

#innakulturabiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Tygrysy Azji, czyli wywiad z Joanną Skubisz

Czy Wasze poczucie estetyki kiedykolwiek miało wpływ na postrzeganie innych krajów azjatyckich poprzez stylistykę mangi? Czy wiedzieliście, że miejsce obok kierowcy to nie jest zaszczytne miejsce, czy uważacie, że 40 godzinny tydzień pracy jest nadal zbyt obciążający? Posłuchajcie zatem jakie realia pracy i życia są w krajach z najbardziej rozwiniętymi gospodarkami świata.

Wiemy doskonale, że kultura krajów azjatyckich i ich kult pracy determinuje wiele decyzji życiowych, ale przyznacie, że brak inicjatyw pozwalających młodym na rozwijanie ich przedsiębiorczości nie należy do zbyt pochlebnych. Japonia z jednej strony jest krajem wysoko technologicznie rozwiniętym, ale w dużym stopniu zawdzięczają, to chyba przywiązaniu pracownika do jednej firmy i bardzo lojalnego podejścia do pracodawcy.
Z kolei Singapur jest świetnym przykładem, jak w ciągu dwóch pokoleń można zbudować prężnie działającą gospodarkę i jak inicjować działania wspierające rozwój własnych uczelni i firm, które maj budować silną gospodarkę krajową. Oczywiście jest też druga strona medalu, która pokazuje jak budowanie konkurencyjnej gospodarki wpływa na psychikę człowieka, szczególnie młodych ludzi, którzy od początku edukacji są ukierunkowani na efektywny model pracy, która ma przynosić realne korzyści dla firmy.

Rozgość się w  piątym odcinku podcastu INNA KULTURA BIZNESU.

Z tego podcastu dowiesz się:

  • jak wygląda praca w Japonii?
  • jak Japończycy budują relacje międzyludzkie?
  • jak wygląda praca w Singapurze?
  • jak Singapurczycy budują przewagę gospodarczą?

POSŁUCHAJ:

W piątym odcinku podcastu uzyskasz odpowiedzi m.in. na pytania:

a/ Skąd u Joanny pomysł na Japonię i Singapur?
b/ Jakie doświadczenia z pracą Joanna miała od czasu zakończenia studiów?
c/ Jakie różnice można dostrzec w pracy/biznesie w Japonii i Singapurze?
d/ Czy obcokrajowcy mogą przechodzić taką ścieżkę kariery jak Japończycy?
e/ Jakie są trudne zwyczaje w pracy w typowej japońskiej firmie?
f/ Czy występują trudne elementy w japońskim biznesowym savoir vievre?
g/ Kult pracy w krajach azjatyckich, jakie są realia godzin pracy w Japonii?
h/ Czy do podjęcia pracy w Japonii jest konieczna znajomość języka japońskiego?
i/ Jak wyglądają zarobki osób rozpoczynających karierę zawodową w Japonii?
j/ Czy zakładanie własnej działalności gospodarczej w Japonii jest przystępne?

k/ Jak wyglądają weekendy oraz okres urlopowy?
l/ Czy Japończycy łatwo nawiązują relacje międzyludzkie?
ł/ W jaki sposób Japończycy spędzają czas wolny oraz jak wygląda podział obowiązków w rodzinie?
m/ Jak popkultura wpływa na życie mieszkańców Japonii i Singapuru?
n/ Czy podjęcie pracy w Singapurze jest równie trudne co w Japonii?
o/ Jak na życie wpływa sąsiedztwo reżimu Korei Północnej?
p/ Czy rozmowa na temat sytuacji społecznej i politycznej jest otwarta?
r/ Czy życie Singapurczyków jest równie mocno zdeterminowane przez pracę?
s/ Jak żyją, mieszkają i ile kosztuje życie w Singapurze?
t/ Jak wygląda gospodarka Singapuru, czy obecny jest tam konsumpcjonizm?
u/ Jak Singapur buduje swoje stosunki międzynarodowe w handlu?

PRAKTYCZNA WIEDZA

W każdym odcinku usłyszysz nagranie całej rozmowy zawierające PRAKTYCZNĄ wiedzę biznesową. Jeśli będziesz chciał słuchać więcej biznesowych tipów i być na bieżąco, koniecznie zapisz się do naszego Newslettera tutaj:

[FM_form id=”1″]

Jaka jest IDEA podcastu?

#innakulturabiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Mistrzowski poziom treści, czyli wywiad z Jakubem Lebudą

Wysokiej jakości treści są w dzisiejszym świecie na wagę złota. Natłok informacji, który zewsząd do nas dociera może w szybkim czasie sprawić, że nasz komunikat może zaginąć. Sprawdzają się treści, które są atrakcyjne w odbiorze oraz takie, które przekazują nam wartościowe informacje. W rzeczywistości biznesowej jest jeszcze coś bardziej ważniejszego – korzyści. A co powiecie jeśli dochodzi do tego jeszcze obcy język i inna kultura?

Czy Dubaj jest naprawdę arabski i czy ropa napędza całą gospodarkę ZEA?

W wielu sytuacjach firmy nie posiadają przemyślanego planu komunikacji z klientami i często jedynym źródłem wiedzy o produkcie jest handlowiec. Wszechobecne przeświadczenie, że wiedza o naszym produkcie jest na wyciągnięcie ręki jest mylne. Suche podanie treści nie wystarczy. Im bardziej wejdziemy w głąb lasu tym ciemniej i mówiąc kolokwialnie jako klienci możemy czuć się zwyczajnie zagubieni.

Czy zatem sprzedaż produktów i promowanie swojej marki jest takie samo dla każdej branży? Czy komunikacja biznesowa to tylko relacje, które nawiązujemy bezpośrednio z kooperantami. Czy znaczenie mają zarówno techniczne parametry produktu, czy również formalne kwestie są istotne. A może to język, w którym się komunikujemy jest nieodpowiednio dobrany lub np. nie dostosowujemy swoich treści do globalnego rynku.

W dzisiejszej rozmowie poruszymy zagadnienia, które powinny odmienić klasyczną mentalność pracy z klientami. Każdy, kto odpowiada za kontakt z klientem wie, że za świetnie funkcjonujące relacje odpowiada nie tylko miła rozmowa czy gesty wdzięczności, a realizacja konkretnych celów, które wspólnie chcemy osiągnąć.

Rozgość się w  czwartym odcinku podcastu INNA KULTURA BIZNESU.

Z tego podcastu dowiesz się:

  • dlaczego firmy technologiczne mają problem z komunikacją
  • jak wygląda kultura biznesowa w Dubaju
  • jak budować wartość firmy na zagranicznym rynku
  • dlaczego technologia nie zrobi za nas biznesu

POSŁUCHAJ:

W czwartym odcinku podcastu uzyskasz odpowiedzi m.in. na pytania:

a/ Czym zajmuje się agencja Clipatize?
b/ Jak powstała agencja i jaka jest siła w dobrej treści?
c/ Dlaczego firmy technologiczne mają problemy z komunikacją?
d/ Co spowodowało, że rozpoczęliście działania sprzedażowe w Dubaju?
e/ Kim są klienci agencji, jakie zajmują stanowiska i jacy są od strony typowo ludzkiej?
f/ Jakie branże najlepiej funkcjonują w Zjednoczonych Emiratach Arabskich?
g/ Jak wygląda rodzimy rynek arabskich przedsiębiorstw, czy są otwarci na współpracę międzynarodową?
h/ Czy wychodząc na rynek zagraniczny zawsze trzeba robić research?
i/ Czy do rozpoczęcia współpracy z firmą w ZEA potrzebny jest kontakt bezpośredni?
j/ Jak budować zaufanie do zagranicznych partnerów jeśli masz nierozpoznawalną markę?

k/ Czy firmy powinny robić research wychodząc na rynek zagraniczny?
l/ Czy różnice kulturowe i językowe pozwalają oferować usługi dla lokalnych firm?
ł/ Jak promować swoją firmę na rynku zagranicznym?
m/ Jak budować zaufanie do zagranicznych partnerów jeśli masz nierozpoznawalną markę?
n/ Czy polecenia i referencje również są dobrym sposobem nawiązywania nowych relacji biznesowych?
o/ Jak radzić sobie ze zmieniającym się otoczeniem rynkowym?
p/ Czy myślenie o biznesie na rynku międzynarodowym musi towarzyszyć od początku założenia firmy?
r/ Jak myśleć o swojej firmie względem globalnej konkurencji?
s/ Jak rozwój nowej technologii  zmieni podejście do procesu sprzedaży i działań marketingowych?
t/ Jakie książki poleca Jakub Lebuda?

PRAKTYCZNA WIEDZA

W każdym odcinku usłyszysz nagranie całej rozmowy zawierające PRAKTYCZNĄ wiedzę biznesową. Jeśli będziesz chciał słuchać więcej biznesowych tipów i być na bieżąco, koniecznie zapisz się do naszego Newslettera tutaj:

[FM_form id=”1″]

Jaka jest IDEA podcastu?

#innakulturabiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com