Aktualności - Fabryka Tłumaczeń - Fabryka Tłumaczeń

Świadomy leadership, czyli jak amerykański biznes wykorzystuje silne kompetencje? Anna Sarnacka   Smith

Kiedy ostatnio zastanawialiście, dlaczego niektóre osoby przyciągają do siebie bardziej od innych? Czy to jest kwestia specyficznych preferencji, nietuzinkowego zachowania, prawdziwej charyzmy, zewnętrznego uroku czy może tzw. czar? Przekonywujący okazuje się inny fakt, którego tutaj nie wymieniłem. Okazuje się, że czynnikiem, który wpływa na nas najbardziej jest mentalność lidera, czyli taki zespół cech osobowości i życiowej postawy, która wzbudza w nas największe zaufanie. To czego możecie być pewni to fakt, że w społeczeństwie amerykańskim taka postawa jest krzewiona bardzo wcześnie, czego efektem jest bardzo dobre przygotowanie w zawodowym i dorosłym życiu do podejmowania szybszych i bardziej trafnych decyzji sprzyjających większej części społeczeństwa.

Silny lider

Bardzo często słyszę o tym, że nie jest łatwo budować silne zespoły. Jest to trudne szczególnie wtedy kiedy, wśród pracowników, albo grupy osób, występują na tyle duże różnice, że nie jest możliwe samoczynne poukładanie się dobrych relacji, a w efekcie sprawna realizacja wyznaczonych celów biznesowych. Każda społeczność, która ma przed sobą do wykonania jakieś zadanie, musi działać wg. reguł, które albo są narzucone w organizacji, albo powinna podlegać osobie, która umiejętnie może kierować ich pracą operacyjną. Ta druga sytuacja wymaga wyznaczenia lub zatrudnienia osoby, której mocną stroną są zdolności przywódcze. Takim właśnie aspektom oraz naturze mocnych stron u każdego z nas zajmiemy się dzisiaj.

Do tego elementu dołączymy doświadczenia naszego gościa, Polki, która od kilku lat mieszka w Ohio i prowadzi stamtąd firmę, świadczącą usługi głównie dla Polaków.
Z tej rozmowy dowiesz się m.in.:

  • dlaczego powstała książka “Everest lidera”
  • kiedy ludzie świadomie wybierają rolę lidera w firmie
  • czy każda społeczność potrzebuje mocnego lidera, czy jest nim tylko szef
  • czego można nauczyć się od amerykańskich przedsiębiorców
  • czy pojęcie leadershipu jest jest takie samo pod różnymi szerokościami

Gościem dzisiejszego odcinka jest Anna Sarmacka – Smith, która pomoże zrozumieć nam czym są mocne strony oraz jak podejść do budowania kompetencji dobrego lidera. Zapraszam serdecznie!

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Buduj dobre zespoły

Kiedy tak rozmawialiśmy o podejściu do przedsiębiorczości i budowania zespołów w głowie wyświetlały mi się moje dotychczasowe doświadczenia. Jak często w Waszym przypadku trafiliście na dobrego lidera, którym był szef, dyrektor, kierownik, przełożony, trener, kolega z drużyny lub akcji charytatywnej. Musicie przyznać, że wcale tak często nie spotykamy inspirujących i dobrych liderów. Bardzo trudno spotkać ich tam gdzie kultura organizacji jest bardzo słaba, albo podejście do budowania długofalowego celu jest znikome. Jak podkreśla Ania, amerykańskie podejście i otwartość na szukanie rozwiązań do pojawiających się problemów jest bardzo ważną cechą mentalną, która bardzo pomaga budować trwałe zespoły oraz pozytywnie wpływa na społeczność, która posiada takiego lidera. Kluczowym z jednej strony wydaje się być właśnie to mentalne podejście, ale z drugiej strony to otwartość i chęć zjednywania oraz budowania silnych zasad dają gwarancję, że dobry lider spełni swoje zadanie perfekcyjnie.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

#38 Estońska gospodarka, czyli jak wdrożyć najnowsze technologie do firmy? Artur Kuczmowski

Świat nowych technologii jest już z nami codziennie. Używamy aplikacji mobilnych, płacimy kartą, kupujemy przez smartfony, zamawiamy przejazdy mobilnie, podłączamy swoje czynności życiowe do trackowania, posługujemy się asystentem głosowym, wreszcie płacimy wirtualną walutą, której nigdy nie dotkniemy i to bez udziału banków. Świat, który oglądaliśmy kiedyś na filmach dziś puka do naszych drzwi. To czy zechcemy z niego korzystać w dużej mierze zależy od nas. Dziś przyjrzymy się, jak pomaga w tym prawo oraz, co robi Państwo, które na nowe technologie ma specjalne programy rządowe, dzięki którym firmy z całej Europy chcą zakładać tam siedziby.

Państwo protechnologiczne.

Jak zdarza Wam się zapomnieć gotówki? A kiedy ostatnio zapisaliście coś na na kartce? Kiedy spędziliście dzień nie korzystając z wiadomości z sieci? W dzisiejszym świecie, to praktycznie niemożliwe. Oczywiście mówię, tu o wszystkich aktywnych zawodowo osobach.
Kiedy ostatnio zastanawiałem się kiedy wystawiłem papierową, odręczną FV, nie mogłem sobie tego przypomnieć. Nie wiem, na ile macie ambiwalentny stosunek do digitalizacji, ale chcę Wam opowiedzieć dzisiaj historię, mojego gościa, który w bardzo dużym stopniu zajmuje się wyłącznie wirtualną rzeczywistością i do tego jest prawnikiem. Jego zawodowe losy tak się potoczyły, że bardzo dużą część swojej pracy zawodowej ma związaną z blockchainem ,wirtualnymi walutami oraz pomocą firmom, które chcą szybko się rozwijać i wykorzystywać do tego najnowsze rozwiązania technologiczne, które są zgodne z prawem. Konsekwencją takiego postępowania jest chęć otwierania swoich oddziałów w Estonii kraju, którego polityka gospodarcza wspiera i reguluje rozwój takich firm.
W dzisiejszym odcinku porozmawiam z Arturem Kuczmowskim z Thompson&Stein, który opowie Wam m.in.:

  1. Czy droga zawodowa prawnika daje szeroki wachlarz możliwości?
  2. Coraz bardziej zauważamy profesjonalizację każdej dziedziny życia
  3. zawodowego i społecznego. Dlaczego podjąłeś decyzję o takiej specjalizacji?
  4. Dzisiejszy świat jest wielkim think tunkiem – wiedza dostępna w Internecie jest bardzo szeroka. Najważniejszym elementem wydaj się być doświadczenie. Jak to jest wyspecjalizować się w temacie ostatni bardzo modnym – blockchainie?
  5. Czy świat potrzebuje rewolucyjnych technologii dla wzrostu biznesów, czy dla wygody społeczeństwa? Jak starsi ludzie mogą się w tm wszystkim odnaleźć?
  6. W swojej działalności pomagacie ludziom wchodzić biznesowo na rynek estoński. Dlaczego akurat tam?
  7. Jak wygląda gospodarka Estonii z bliska. Co jest w trendzie, a z czym ludzi sobie tam nie radzą?
  8. Skąd tak duże otwarcie na świat technologii w Państwie, które poza kapitałem ludzkim, nie wyróżnia się znacząco na tle innych krajów Europejskich?
  9. Jakie podejście do biznesu mają Estończycy? Podaj ich mocne i słabe strony.
  10. Co możemy realnie zyskać zakładając swój biznes w Estonii?
  11. Jakie potrzeby mają aktualnie Estończycy i jak zyskać na współpracy z nimi?

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Zadbaj o regulacje prawne.

Jeśli, ktokolwiek z Was po tym odcinku zaczął zastanawiać się, o co rzeczywiście chodzi z tym blockchainem i jakie ma zastosowanie, to osiągnęliśmy sukces. Chciałem Wam przybliżyć tę tematykę, gdyż jak mogliście się już przekonać w rozmowie z Arturem, technologia na jest z dużym potencjałem wykorzystywana na różne sposoby. Możliwości transakcji finansowych to jedno, a całe bezpieczeństwo systemów i pracy to drugie. Myślę, że warto jeszcze dostrzec inny pozytyw wynikający z tej rozmowy. Wiedza o tym jak rozwija się świat finansowy i jakie są możliwości prawne funkcjonowania firmy w innym kraju to drugie. Często z gośćmi poruszam aspekty kulturowe, a dzisiaj myślę, że dobrą praktyką było poruszenie kwestii regulacyjnych i prawnych funkcjonowania w innym kraju. Jeśli już szykujecie się, by szybciej wykorzystać nowe możliwości technologii, to Estonia będzie niewątpliwie dobrym wyborem.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

#37 Organiczne kosmetyki, czyli jak oczarować kobiecy, azjatycki rynek? Ewelina Kwit   Betlej

Australia. Japonia. Hongkong. To nie wszystko. To tylko kilka dalekowschodnich krajów, do których docierają kosmetyki organiczne marki stworzonej przez Ewelinę Kwit – Betlej. Budowanie marki w świecie tak konkurencyjnym jak branża beauty jest dzisiaj jeszcze możliwe. Nie trzeba mieć poteżnego zaplecza marketingowego, by klienci zaczęli Cię kochać. W dzisiejszym odcinku poznacie przepis na kreaowanie wyjątkowej marki, która coraz lepiej  sobie radzi na rynkach całego świata.

Organiczne kosmetyki.

To jest kolejny odcinek, gdzie mam przyjemność porozmawiać z osobą, która postanowiła po swoich doświadczeniach na etacie założyć własną firmę, ale nie stało się to tak z dnia na dzień. Mówiąc wprost, zanim stworzyła własną markę kosmetyczną, któregoś dnia przygotowała niesamowity prezent dla swoich znajomych i bliskich. Kosmetyk domowej roboty, został przetestowany przez najbliższe jej otoczeniu osoby. Jak się jednak później okazało, ku jej zaskoczeniu dostała bardzo dużo pozytywnych komentarzy zwrotnych z informacją i pytaniem skąd ty masz ten kosmetyk, gdzie ty go kupiłaś? Po tym jak w informacji zwrotnej usłyszała, o tym że jest to naprawdę bardzo dobry produkt oraz po długich rozmowach z mężem postanowiła stworzyć własną markę kosmetyczną. Okazuje się, żę  już po kilku latach działalności  marka zyskuje coraz większe grono fanek i ambasadorek i odosi coraz więcej sukcesów  w rankingach biznesowych. Pomyślałem sobie, że ta dzisiejsza rozmowa nie może być tylko skupiona na tej stronie biznesu, ale jednocześnie na tym, w jaki sposób to przedsiębiorstwo rozwijało się i  jak doszło do momentu, w którym zaczęło myśleć, że nie będzie działać  tylko lokalnie – w Polsce, ale będzie chciało sprzedawać swoje produkty na rynkach zagranicznych. Tak powstała koncepcja i myśl, żeby znaleźć dystrybutorów na kolejnych rynkach zagranicznych. Udaje się to z sukcesem, czego dowiecie się w szczegółach w tej rozmowie.

Zapraszam bardzo serdecznie, ponieważ ta rozmowa moim zdaniem jest nie tylko i wyłącznie dla kobiet. Mimo, że będziemy rozmawiać dużo o branży kosmetycznej, branży beauty. Bardzo duża część męskiej publiczności też może wyciągnąć dla siebie ciekawe wnioski. Zapraszam zatem do mojej rozmowy z twórcą marki Resibo – Eweliną Kwit-Betlej.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Znajdź pasję i ciężko pracuj.

Muszę wam się przyznać, że bardzo cenię rozmowę z młodymi przedsiębiorcami, ponieważ patrząc na ich ryzyko, na ich odpowiedzialność, na ich ambicje i na ich zaparcie –  jeśli chodzi o budowanie swoich biznesów – i rezygnację ze stabilnych posad w firmie, potrafią tworzyć zupełnie nową jakość. Wydaje mi się, że też historia Eweliny pokazuje to, że jeżeli naprawdę mamy ogromną pasję i serce do tego, co robimy, to nie jest tak, jak w stwierdzeniu: “że jeżeli masz pasję, to nie pracujesz” pracujesz i pracujesz tak naprawdę bardzo ciężko, ale masz to poczucie, że produkty które oddajesz do swoich klientów, usługi, które realizujesz dla swoich klientów naprawdę są na najwyższym poziomie i dostarczasz tym osobom właśnie największą wartość, ponieważ robisz, to z pełnym zaangażowaniem. To jest pierwsza lekcja, która mam nadzieję, też Wam utkwi po tej rozmowie.

Druga lekcja do której zawsze Was zachęcam to przyjrzenie się tak naprawdę swojemu biznesowi i sprawdzenie, jak wasze produkty bądź wasze usługi byłyby w stanie wesprzeć rynki zagraniczne. Nie mówię tutaj tylko i wyłącznie, o tym ze względu na to, że na przykład wasz biznes w Polsce nie rozwija się tak, jakbyście tego oczekiwali, ale otwieranie nowych możliwości biznesowych na rynkach zagranicznych naprawdę pozwala z szerszej perspektywy spojrzeć na wiele problemów biznesowych i bardzo szybko możecie zorientować się, że to, co tutaj jest problemem, to na rynkach zagranicznych, to jest mówiąc kolokwialnie tak zwane “małe piwo”. Poszerzanie tych horyzontów biznesowych, poznawanie nowych kultur, poznawanie nowych możliwości, które daje współpraca biznesowa i pokonywanie różnych barier, które związane są z budowaniem nowego biznesu i przełamywaniu schematów myślowych, jest według mnie bardzo inspirujące i daje naprawdę bardzo dużo ciekawych możliwości. Jeśli chodzi o rozwój marki w perspektywie globalnego wzrostu, choć oczywiście nie musi to oznaczać tego, że jeżeli chcecie się rozwijać na rynku zagranicznym, to od razu zaraz będzie firmą globalną, ponieważ możecie dostarczyć tylko swoje produkty na kilka rynków zagranicznych i tam bezpośrednio też je spersonalizować. Każdy kraj, każdy rynek ma naprawdę bardzo dużą specyfikę.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Latające taksówki, czyli jak zrealizować marzenia o brazylijskim startupie? Paul Malicki

Ameryka Południowa. Kontynent pełen ekspresji i sprzeczności. Bogactwo i bieda. Żywiołowość i niebezpieczeństwo. Czy w takim miejscu można tworzyć stabilnie rozwijającą się firmę? A może jeszcze tworzyć spółkę technologiczną i w dodatku być Polakiem? To wszystko możliwe, jeśli tylko w Waszym biznesowym DNA znajduje się upór, otwartość na inną kulturę, chęć nauczenia się nowego języka i naturalny pęd do rozwoju.

Samolot na telefon.

Jeśli nie słyszeliście jeszcze o rankingu Forbesa 30under30, to.po.dzisiejszym odcinku koniecznie do niego zajrzycie. Ponad półtora roku temu trafiłem na niego po raz pierwszy i tam właśnie dostrzegłem człowieka, który swoim uporem i siła ducha stworzyl niesamowita firmę całkowicie na obcym lądzie. Tym miejscem okazała się Brazylia, jeden z największych rynków w Ameryce Południowej. Właśnie wtedy pomyślałem sobie, że koniecznie muszę zaprosić go do jednego z odcinków. Jak się okazało po szybkim kontakcie, Paul okazał się bardzo otwartym człowiekiem, ale jednocześnie bardzo zajętym. I tak przez te kilkanaście miesięcy nasze kalendarze sie rozmijały, aż do pewnego styczniowego dnia, kiedy to udało nam się zgrać na półgodzinną rozmowę. Rozmowa, którą za chwilę usłyszycie jest pełna emocji i tempa, które zostało nam narzucone przez ogrom pracy i ilość spotkań mojego gościa.

W tym odcinku poznacie między innymi odpowiedzi na pytania:

  • czym jest Flapper
  • dlaczego Paul zdecydował się na drogę przedsiębiorcy
  • jak to się stało, że wybrał międzynarodową karierę zawodową
  • skąd pomysł  na taki  biznes o to jeszcze w Brazylii
  • czy każdy biznes można wyskalować globalnie
  • jak do biznesu podchodzą Brazylijczycy

Zapraszam bardzo serdecznie do 36 odcinka podcastu #InnaKulturaBiznesu, w którym porozmawiam z Pawłem Mailckim, twórcą Flappera, aplikacji do zamawiania latających taksówek oraz jednym z wyróżnionych w rankingu Forbes’a 30 under 30.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Zbuduj produkt dopasowany do rynku.

Musicie przyznać, że Paul ma bardzo silną osobowość i potrafi z dużą świadomością przekazywac wiedzę oparta na swoich doświadczeniach. Chciałbym wskazać na dwie lekcje, które utkwiły mi po naszej rozmowie. Po pierwsze, to fakt, o którym powinni pamiętać każdy twórcy nowych startupów technologicznych czy klasycznych firm. Bez względu jaką ostatecznie sprzedajemy produkt lub usługę, musimy zadbać o to by biznes przynosił pieniądze. One są motorem napędowym jego rozwoju i jeśli sami klienci nie zostawiają u nas pieniędzy, to nawet porządny inwestor nie wystarczy. Po drugie firmy, które działają globalnie muszą spełniać pewne warunki, które wpływają na powodzenie takiej formy działalności. Jak się okazuje specyfika danego kraju może być na tyle duża, że nie da się danej usługi lub produktu sprzedać lub świadczyć w takiej formie pod różnymi szerokościami geograficznymi. Wybierając dany kraj trzeba po prostu zbadać jego specyfikę i sprawdzić na ile nasz tzw. product market fit jest w stanie zaspokoić potrzeby danego rynku.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Hiszpański temperament, czyli budowanie relacji w świecie technologii   Angelique Toque

Hiszpański biznes jest zgoła inny od tego, który jest w naszych głowach. Mimo tego, że to kraj europejski to sposób podejścia do wielu elementów biznesowej układanki jest czasami, aż nadto zadziwiający. Szybka egzekucja, produktywność, efektywność – to słowa obce. Zastanawiające  przygotowanie do międzynarodwej współpracy pod kątem językowym może być w pierwszej chwili czynnikiem utrudniającym współpracę. Hiszpanie mają jednak w sobie ten czar, który sprawia, że zostajesz przez nich zauważony i wiesz, że jako rozmówca jesteś w centrum uwagi.

Prawdziwe relacje w świecie technologii.

W najnowszym odcinku naszego biznesowego cyklu poruszymy tematy odkrywania swojej zawodowej lub biznesowe drogi, w połączeniu z doświadczeniami nowych technologii, relacji międzyludzkich i hiszpańskiego podejścia do budowania relacji.
Do tego odcinka zaprosiłem kobietę, która jest chyba jedną z najmłodszych gości w tym odcinku, ale bardzo zdecydowanie prowadzi swoją ścieżkę zawodową. Ma a swoim koncie współtworzenie kilku aplikacji, gdzie jedna z nich osiągnęła 1 krótkim czasie ponad 120k pobrań, była rentowna i podbiła serca klientów z USA Jednak jak to w życiu bywa projekt nie wytrzymał silnej konkurencji i obecnie nie ma już go na rynku. Nasz gość wierzy jednak, że wszystkie doświadczenia pomagają jej budować silne przekonanie, że idzie dobrą drogą.
Zapraszam serdecznie do 35 odcinka i rozmowy z Angelique Toque.

W dzisiejszym odcinku usłyszysz między innymi:

  1. Kim jesteś i czym zajmujesz się zawodowo?
  2. Dlaczego rzuciłaś studia i postanowiłaś tworzyć technologiczne produkty? Czy dyplom nie jest w dzisiejszym świecie jakimś argumentem dla potencjalnych zatrudniających?
  3. Jesteś z pokolenia Z, czyli posiadasz umiejętności i sposób myślenia inny do ludzi, którzy z komputerem spotkali się dopiero na pierwszych lekcjach informatyki w podstawówce?
  4. Jak to wpłynęło na Twoje zainteresowania?
  5. Jak zaczęły się Twoje pierwsze doświadczenia a tworzeniem aplikacji i do jakiego etapu udało się Tobie dotrzeć?
  6. Co jest najważniejsze w procesie tworzenia takich produktów/ usług? Jak zbudować coś, z czego będą chcieli korzystać miliony osób?
  7. Ostatnio często przebywasz w Hiszpanii. Jaki jest to kraj patrząc z perspektywy zwykłego użytkownika? Bardzo się różnimy od siebie w kwestii korzystania z zasobów internetu, codziennego życia, podejścia do edukacji i przedsiębiorczości?
  8. Jak Hiszpanie podchodzą do nawiązywania nowych relacji biznesowych? Internet, spotkania osobiste, kluby biznesowe, konferencje?
  9. Jakie są ich ulubione sposoby budowania sieci kontaktów? Które media społecznościowe w biznesie wiodą tam prym?

Zapraszam, bardzo serdecznie!

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Edukuj hiszpański rynek i buduj dobre relacje.

Podejrzewam, że część z Was była nieco zaskoczona, że osoba należąca do pokolenia Z, w taki sposób odnosi się do korzystania z nowych technologii. Pełna świadomość wpływu na rozwój człowieka, szczególnie tego najmłodszego, pokazuje, że dzisiejsze społeczeństwo potrzebuje silnego głosu w sprawie nadmiernego wykorzystania ekranów. Musicie też przyznać, że hiszpańskie doświadczenia naszego gościa, pokazują, różnice mentalne i życiowe w wielu aspektach. Warto o tym pamiętać, jeśli planujecie bliżej przyjrzeć się temu rynkowi i dystrybuować tam swoje produkty. Nie jest bowiem powiedziane, że na wszystkich elementach trzeba się skupić jednakowo, ale w tym przypadku trzeba zastanowić się nad dwoma aspektami – gotowością do świadczenia usług o wysokim poziomie technologicznym oraz odpowiednim przygotowaniu językowym, Jeśli chcecie z powodzeniem pobijać obcy rynek umiejętność rozmowy po hiszpańsku, będzie niemalże konieczna.

Marketing to CHINA

Jeśli chcesz pojeachać na konferencję, by poznać trendy panujące w poaństwie środka, czyli Chinach – koniecznie zgłoś się po bonusowy bilet – dla pierwszych pięciu osób.
Na konferecji wystepują goście naszego podcastu: Elijah Whaley i tutaj nasza rozmowa:  oraz Ashley G. Duanerock, a tutaj nasz rozmowa:

Sprawdź szczegóły wydarzenia pod linkiem:

https://marketing2china.eu/

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Marketing strategiczny, czyli co trzeba wiedzieć przed globalną ekspansją? Mariusz Łodyga

Doświadczenia moich ostatnich miesięcy pokazują, że w trudnej sztuce budowania wartościowych firm jest szereg czynników, o które musimy zadbać, by marka jaką chcemy tworzyć dowoziła wartość rynkowi. Rozmawiamy tutaj bardzo często, o tym jak zdobywać zagraniczne rynki oraz jak docierać do klientów w najdalszych zakątkach świata. To był rok świetnych rozmów i przyjdzie jeszcze czas na podsumowania. Dzisiaj postanowiłem zaprosić Was do wysłuchania rozmowy z człowiekiem, który z marketingiem jest związany od klkunastu lat.

Wysokie standardy, gwarancja dobrych relacji.

Postaramy się przybliżyć Wam historie, które pokazują jak należy podejść do budowania firmy bez względu na to, czy już teraz jesteśmy na rynku zagranicznym, czy do tego wyzwania się przygotowujemy. Działając jako firma trzeba bowiem budować wysokie standardy tam, gdzie tworzy się pierwsze relacje z klientem i tak naprawdę od tych relacji zależy bardzo dużo. Nie przedłużając tego wstępu zapraszam do 34 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Mariusz Łodyga,  CEO i twórca marki Premium Consulting. w której doradza klientom, jak efektywnie wykorzystywać działania marketingowe, by przełożyły się na ich biznes.

W dzisiejszym odcinku usłyszysz między innymi:

  1. Kim jesteś i czym się zajmujesz zawodowo?
  2. Dlaczego wybrałeś drogę przedsiębiorcy?
  3. Czy marketing to dziedzina niedocenina przez managerów  i CEO?
  4. Czy wg. Ciebie marketing powinien się różnić targetując lokalnie, krajowo i globalnie?
  5. Czy wprowadzanie nowego produktu na rynek różni się tym czy robimy to  w Polsce, czy innym krju świata?
  6. Czy możesz podać ciekawe benchmarki udanych wejść zagranicznych marek na rynek globalny?
  7. Jakie wg. Ciebie są naczelne zasady budowania silnych firm i marek – czy te drugie bardziej liczą się na rynku konsumeckim?
  8. Od czego polscy managerowie powinni zacząć, myśląc o ekspansji zagranicznej? Czy ważniejsza jest sama sprzedaż, czy budowanie marki?
  9. Czy personal branding to dobra droga dla większości przedsiębiorców?
  10. Inspiracje – książka, osobowość oraz film –  co rekomendujesz słuchaczom?

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Myśl strategicznie – wykorzystaj wiedzę ekspertów.

Mam nadzieję, że dzięki tej rozmowie uświadomiliście sobie, że nie należy lekceważyć siły strategicznych decyzji w firmie. Oczywiście zawsze trudno jest takie decyzje podjąć samemu, bo ocena status qou zawsze jest trudnym wyzwanie. Najlepiej w takiej sytuacji przeprowadzić ją z zewnętrzną firmą lub konsultantem, który wie w jaki sposób oceniać jakość naszych procesów biznesowych. Po drugie trzeba zawsze pamiętać, że właściwa diagnoza nie może zostać potraktowana jako subiektywna ocena, tylko jest to zbiór faktów, do których należy się odnieść, Jeśli nie czujecie się na siłach, by zmiany wdrożyć samemu konieczna będzie kolejna pomoc innych ekspertów, którzy z chirurgiczną precyzją zaimplementują rekomendacje w Waszej firmie. Pewne jest jedno, jako przedsiębiorcy zawsze musimy patrzeć w perspektywie przyszłości i szans jakie możemy zrealizować. To o czym nie można zapominać to strategia małych kroków i zmian w filozofii kaizen – małe uproszczenia i udoskonalenia mogą dawać ogromne rezultaty. Aha i jeszcze jedno – konkurencja – to słowo często przywołuje w nas dreszcze, warto jednak włożyć do głowy sobie takie hasło: Konkurencja jest dla mnie ważna, bo nie patrzę co robi, ale zastanawiam się co zrobić, by ona powtórzyła to po mnie.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

 

Agent IT od Brytyjczyków, czyli jak podbić europejską stolicę finansów? Konrad Weiske

Jak już pewnie zorientowaliście się po tytule dzisiaj będziemy przenosić się do królestwa jej wysokości, czyli na wyspy brytyjskie, gdzie porozmawiamy, o tym jak prowadzić biznes w kulturze anglosaskiej. Jak się okazuje nie jest to rynek wcale taki łatwy, bo ze względu na wysoki poziom kultury osobistej i ogromny kapitał eksperckiej wiedzy musimy być czujnymi obserwatorami. Dlaczego? Wystarczy zadać sobie pytanie, jakie elementy biznesowego savoir vivre’u wpływają na Was w największym stopniu. Jeśli myślicie, że znajomość samego języka wystarczy, to może się okazać, że jesteście jednak w błędzie.

Gospodarka nasycona, wymagający Klient.

Dzisiejszy odcinek zmusi trochę Was, do tego by zacząć poważnie myśleć o tym, z kim właściwie chcemy rozmawiać prowadząc własny biznes. Nie zawsze jest bowiem tak, że po drugiej stronie siedzi partner, któremu możemy wprost powiedzieć, o co nam chodzi. Społeczeństwo Wielkiej Brytanii, to ludzie trochę skupieni na tym, jakie chcą osiągnąć wyniki i nie interesuje ich droga jaką trzeba pokonać. Trzeba tutaj wykazać się dobrą wolą oraz skoncentrować bardziej na operacyjnych rzeczach, które patrząc z punktu widzenia klienta są istotnym czynnikiem.

Jak zatem należy obchodzić się z takim klientem? Z odpowiedzią przychodzi nasz dzisiejszy gość, który od kilku lat prowadzi firmę z obszaru IT. Upodobali sobie szczególnie rynek brytyjski i tam też prowadzą bardzo aktywne działania sprzedażowo promocyjne. Z tego odcinka dowiecie się również.

W dzisiejszym odcinku usłyszysz między innymi:

  1. Kim jest i czym się zajmuje Konrad?
  2. Dlaczego wybrał drogę przedsiębiorcy?
  3. Czy firmy z poczuciem misji mają większe szanse na przetrwanie?
  4. Czy Konrad miał doświadczenie w sprzedaży usług?
  5. Skąd pomysł na to by zacząć pracować z Klientami z rynku brytyjskiego?
  6. Czy w Twoim odczuciu firmy z tego rynku mają jakiekolwiek obiekcje do firm z Polski?
  7. Jak Brytyjczycy podchodzą do współpracy z całkowicie nowymi firmami? Czy działają tam polecenia?
  8. Jakie są mocne punkty dające przewagę lokalnym firmom nad napływowymi firmami?
  9. Jak podchodzicie do świadczenia usług na tym rynku? Czy warto wyznaczyć sobie niszę, w której chce się działać?
  10. Jakie trzeba zrobić pierwsze kroki, by z powodzeniem myśleć o rynku brytyjskim?
  11. Jak można podejść do skalowana SH?
  12. Rekomendacje książkowe, osobiste?

Zapraszam do 33 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Konrad Weiske, CEO i Cofounder software house SPYROSOFT.

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Zbuduj silne więzi lub wykorzystaj lokalne społeczności.

Czy Waszym zdaniem rynek brytyjski należy do wymagających? Wg. mnie do wyciągnięcia są dwie lekcje, które najbardziej przykuły moją uwagę. Po pierwsze: zbudowanie bardzo dobrej oferty usługowej skupiającej się na niszy. Rynek ten jest bardzo wyedukowany i nie ma sensu tworzyć nowych akcji edukacyjnych, Trzeba zwyczajnie wejść na ten rynek i zacząć sprzedawać. I tutaj trzeba pobrać lekcję drugą. Jeśli chcecie by efekty były widoczne w szybkim czasie trzeba posłużyć się lokalnymi pracownikami. Oni najlepiej znają rynek, zwyczaje i mentalność klientów. Bez tego nasza inicjatywa może spotkać się z niezrozumieniem ze strony potencjalnych klientów. Więc do dzieła!.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

 

Tajemniczy analityk, czyli jak znaleźć niszę na globalym rynku? Piotr Korzeniowski

Normą w dzisiejszym świecie jest darmowy dostęp do wielu usług. Patrząc na perspektywę klienta jest to sytuacja wręcz idealna. Korzystam z czegoś, co jest darmowe, a co podnosi jakość mojego życia. Zostaliśmy nauczeni przez wieczne promocje do zaniżania prawdziwych wartości usług czy produktów. Właśnie dzisiejszy odcinek będzie tego dotyczył. Na ile jesteśmy w stanie sprzedać swoją wolność, tak by dostać wartościowe usług? Nie dostajemy bowiem wszystkiego za darmo jak nam się wydaje. Jest jednak coś jeszcze, to zaplecze internetu i dane jakie są przetwarzane za pomocą analityki. To one pozwalają oceniać potencjał całego rynku, globalnego rynku.

Analityka, dane, technologie – niszowy rynek.

Bardzo często myślę, o tym kiedy i co kliknąć spędzając dużo czasu w internecie. Jak marketer wiem, co się kryje za danym kliknięciem i zdaje sobie sprawę jaką machinę uruchamiamy takim jednym klikiem TO jak klocek domina jak już się ułoży to wtedy leci samo. W tej sytuacji warto zastanowić się na ile my pozwalamy mieć wgląd w nasze życie prywatne czy osobiste,
Problem,który dzisiaj poruszymy w podcaście wiąże się jednocześnie z bezpieczeństwem danych. Dlaczego trzeba być świadomym użytkownikiem sieci i jak korzystać z niego w firmie.
Porozmawiamy dzisiaj też o tym jak budować silny zespół, który można rozwijać na rynkach zagranicznych.
Z tego podcastu dowiecie się również:

  1. Kim jets i czym się zajmuje zawodowo Piotr?
  2. Czym się zajmuje Wasza firma i na jakich rynkach prowadzicie swoją działalność?
  3. Mówi się, że dobry lider umiejętnie dobiera zespół uzupelniając swoje braki kompetencji innymi członkami zespołu. Jak to jest w wTowim przypadku?
  4. Jak oceniasz miękkie kompetencje w firmie technologicznej? Czy to prawda, że nie jest łatwo znaleć tutaj takiego człowieka renesansu?
  5. Wasza firma od kilku lat nabrała sporego rozpędu. traifiliście w niszę, którą jak się okazało sprawiła, że staliście się bezkonkurencyjni w sowej kategorii. co wg. Ciebie zaważyło na Waszym sukcesie?
  6.  Jak rozpoczęliście współpracę z pierwszym Klietem zagracznicznym?
  7. Jak oceniłbyś amerykański rynek? Czy cała Ameryka – jej mieszkańcy są mentalnie tay sami?
  8. Co oceniłbyś jako największe wyzwania na kolejne 5 lat dla Waszego prodkuktu?
  9. Co doradziłbyś  firmom, nie tylko technologicznym, które chcą rozpocząć współpracę z rynkiem zagrniacnzym?
  10. Inspiracje książkowe oraz osobowe? 

Zapraszam do 32 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Piotr Korzeniowski, CFO spółkii Piwik PRO oraz  software house CLEARCODE.

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Poznaj dogłębnie rynek. Zdobądź zaufanie klientów.

Przyznacie,żę Piotr ma naprawdę bardzo dobrze rozpracwane schematy współpracy z klientami. Wie doskonale jak oceniać ryzyko oraz siły , względem tao jak rokują na przyszłość. Wiedza o tym jak wchodzić na rynek USA, DACH oraz BeNELUX, całą pewnością Wam się przyda. Trzeb przyznać też, że rozwiązania które sugeruje Piotr są bardzo przemyślane. Jedyne czego nie robią zgodnego z zaleceniami to przeprowadzki.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

 

Amerykański sen, czyli jak zdobyć Klientów na pierwszym rynku świata   Kaya Stattmiller

Amerykański  sen, czyli jak zdobyć Klientów na pierwszym rynku świata?

W dzisiejszym świecie, to co najbardziej napędza biznes to  nie sprzedaż. Wszyscy skupiamy się na sprzedaży tak bardzo, że bardzo często zapominamy o tym, jak bardzo liczy się, to co my chcemy przedstawić Klientom, a nie to zego klienci realnie potrzeują. Tak jest też właśnie z amerykańskim rynkiem, który z jednej strony jest najwięszym rynkiem świata, ale jets tez rynkiem najbardziej wymagającym. Właśnie dzisiaj dowiecie się jak przygotować się do pracy z klientami pochodzącymi z USA. 

Cześć, witajcie w 31 odcinku InnaKulturaBiznesu. To jest ten odcinek, w którym wszystko, czego dowiecie się dzisiaj będzie dotyczyło rozwoju firmy na rynku zagranicznym.

Te 30 odcinków, które już za mną pozwalają mi spojrzeć z szerszej perspektywy na dotychczasowe tematy. W najbliższym czasie będę chciał przybliżyć Wam strategie i taktyki, wchodzenia na rynki zagraniczne w możliwie szybki sposób. To co liczy się w prowadzeniu firmy to pragmatyczne podejście i silne poczucie wpływu na tempo rozwoju biznesu. Z pewnością wiecie, że aby zdobywać nowe rynki trzeba podbijać serca nowych Klientów, albo wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom w najbardziej odpowiednim czasie.  Dodatkowo, to co jest jeszcze bardzo istotne, to zrozumienie tego jak ważny jest proces obsługi klienta na etapie ofertowania. Jest to element, na który wpływ mają czynniki społeczne i kulturowe w danym kraju. By skutecznie docierać do Klientów trzeba poznać nie tylko ich naturalne potrzeby biznesowe, ale wiedzieć jakie procesy myślowe nimi kierują, by umieć prowadzić z nimi zrozumiały dialog.

Dzisiejszy odcinek podcastu będzie poświęcony w największym stopniu skutecznym taktykom zdobywania nowych kontraktów na rynku amerykańskim. Zmartwić jednak muszę tych słuchaczy, którzy oczekują kompleksowej wiedzy o całym rynku. Jak pewnie wiecie gospodarka USA jest najbardziej rozwiniętym rynkiem świata i mnogość usług oraz produktów, które na nim występują nie dają możliwości przedstawienia złotego środka, który pozwoli na wyznaczenie złotych zasad sprzedaży. Usłyszycie dzisiaj przede wszystkim jak rozpoczynać współpracę w sektorem b2b. W dużej mierze będą to też rady dla osób, ktróre realnie myślą o budowaniu swojego rynku w tym kraju. Pominiemy jednak aspekty logistyczne, bo mój gość zajmuje się głównie obszarem usługowym i kwestie eksportu nie w tej sytuacji nie mają racji bytu.

Ponadto będziecie mogli usłyszeć:

  1. Jak to się stało, że mój gość zamieszkał w USA i skąd pomysł na tego typu działalność?
  2. Co w jest najtrudniejsze w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania dla Klientów?
  3. Kim są jej klienci i z jakim potrzebami się do Ciebie zwracają?
  4. Czy otwieranie firmy w USA, jest dla obcokrajowców dużo większym wyzwaniem niż  otwieranie firm dla normalnych mieszkańców USA?
  5. Rynek w USA jest ogromny, jak w prosty sposób zbadać potencjał naszego pomysłu?
  6. Co dla założycieli okazuje się największym wyzwaniem na  rynku amerykańskim?
  7. Jak w kilku krokach rozpocząć budowanie firmy  USA? Na ile są ważne relacje personalne, a na ile wiedza o produkcie i rynku?
  8. Jaka wg. Twoich doświadczeń branża jest najłatwiejsza do osiągnięcia szybkiego ROI, a jaka jest najbardziej wymagająca?
  9. Jak często młodzi ludzie zakładają firmę w USA? Czy marzenie o technologicznych projektach z Sillicon Valley, to  realne osiągnięcie dla młodych founderów?
  10. Czego najczęściej poszukują Amerykanie na linii współpracy z zagranicznymi podmiotami?
    Jakie są największe różnice w biznesowej etykiecie, porównując europejskie podejście?
  11. Inspiracje książkowe oraz osobowe?

Zapraszam do 31 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Kaya Stattmiller, z Polka, która od 6 lat mieszka  w San Francisco i pracuje na rzecz Klientów z cąłego świata.

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Zacznij sprzedawać. To najlepszy model sprawdzenia rynku.

Rynek amerykański to marzenie, co drugiego przedsiębiorcy. To taki ideał, do którego dąży się, by zbudować stabilne i przewidywalne przychody. Mam nadzieję, że strategie, które poruszyliśmy     w dzisiejszym odcinku będą dla Was przydatne we wprowadzaniu Waszych pomysłów na amerykański rynek. Ze swojej perspektywy muszę Wam powiedzieć, że dwie rzeczy utkwiły mi najbardziej w pamięci. Lekcja pierwsza, czyli myślenie o realnych potrzebach Klientów i wskazywanie im tego w jaki sposób nasza usługa bądź produkt jest w stanie pomóc w rozwoju  ich biznesu. Uważam, że to kluczowy aspekt na każdym rynku i w każdej, i to co rzeczywiście blokuje firmy przed sprzedażą, to właśnie brak przedstawionych korzyści podcza oferowania naszego rozwiązania. Lekcja druga. Zacznij sprzedawać i powtarzać dobre nawyki ze swojego rynku i przenoś je na rynek zagraniczny. Nie sprawdzisz w inny sposób, czy Klienci będą chcieli Twoją usługę w takiej formule, czy ej dopóki tego im nie zaoferujesz.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

Szybki wzrost, czyli jak zaprojektować  biznes i przyciągnąć inwestorów? Sergey Butko

Projektowanie biznesu, czyli tworzenie wartości

Bardzo często w ostatnim czasie spotykałem się z opiniami dotyczącymi tego, jak podchodzić do kwestii budowania pozytywnych przekonań u Klientów. Chodzi o to by maksymalnie skrócić czas potencjalnego Klienta na weryfikację naszej wartości, jako firm, którą dajemy rynkowi. Jak się okazuje nie jest to wcale takie proste w dzisiejszym otoczeniu konkurencyjnym. Oferta, którą mamy jako firma najprawdopodobniej jest propozycją, którą mają inni, i potrzeba tylko kilka godzin czasu na to by znaleźć podobne usługi. Kluczowy moment zaczyna się wtedy, kiedy Klient podejmuje ryzyko oparte na zebranych opiniach i faktach dostarczonych przez firmę i rozpoczyna współpracę z daną firmą. Czy wiecie jak bardzo wymagający jest ten proces? A czy zdawaliście sobie sprawę co może przyspieszyć weryfikację i wpłynąć na zbudowanie zaufania?

Cieszę się, że rozpoczynam ten odcinek, bo jest w nim sporo dobrych emocji oraz informacji, które mogą Wam przybliżyć ten format jeszcze bardziej. Kiedy prawie dwa lata temu powstał pomysł na ten format, bałem się trochę czy uda mi się dowieźć prawdziwą wartość dla słuchaczy. Trochę intuicyjnie, trochę na podstawie researchu budowałem świadomość tego czego możecie jako słuchacze oczekiwać. Po kilku odcinkach już przekonałem się, jak będzie wyglądał ten format – i tak zostało do dzisiaj. tempo powstawania odcinków w tym roku wzrosło do dwóch miesięcznie i sprawiło to, że podcastem urósł dotychczas o 5 razy do roku poprzedniego. Cieszy mnie ten fakt, bo wdać, że tematy nieoczywiste i trudniejsze do przyswojenia też mają rację bytu. Jest to trochę jeszcze awangardowa grupa słuchaczy, ale zaangażowana w poznawanie coraz to nowszych faktów. Mam nadzieję, że kiedy dobrniemy do 50 nagrania, będziemy mogli rzeczywiście być dumni z wkładu w budowanie edukacji o polskiej gospodarce.

A o czym będzie dzisiaj? Jak zdążyliście we wstępie usłyszeć, przybliżymy dzisiaj temat budowania wartościowych firm, które muszą w dobie dzisiejszej konkurencyjności walczyć o uwagę Klienta. Tak naprawdę, jedyne czego musicie być pewni to fakt, że to nie prowadzicie firmę, ale o Wasi klienci ją prowadzą dostarczając Wam środków finansowych na realizację Waszych planów. Jeśli szybko przekonacie się w jaką grę trzeba dzisiaj grać szybko uznacie, że dialog z Klientem jest o wiele cenniejszy niż narzucanie mu swojego zdania.

Dzisiejszy odcinek będzie połączeniem wiedzy jak budować firmę od podstaw,, z takim zaangażowaniem i mocną analizą, dzięki której liczenie wzrostów firmy odbywać może się kwartalnie z satysfakcjonującymi wynikami. Porozmawiamy też, o tym skąd u osób, które kilka lat są dopiero w Polsce potrzeba budowana nowej firmy i jak się odnaleźli w polskich realiach. Będzie też o tym jak budować technologiczne firmy i dbać o zespół ludzi, którzy ją tworzą oraz czy marketing jest realnie pogrzebny wszystkim firmom?

 

W tej rozmowie będziecie mieli okazję usłyszeć m.in.:

  1. Dlaczego postanowił przyjechać do Polski i skąd pomysł na to, by tutaj tworzyć zupełnie nowa firmę, od podstaw?
  2. Czy uważa, że droga przedsiębiorcy, osoby, która realnie wpływa na rozwój firmy to miejsce dla Ciebie?
  3. Jest takie przekonanie w społeczeństwie, przynajmniej polskim, że skoro mniej
    mas zdo stracenia to zaczynasz działać. Jak było Ciebie?
  4. Czy Polska to dla Ciebie lub dla Was kraj przejściowy? Rozpoczynacie poważną drogę na rynkach zagranicznych. Jakie macie konkretnie plany?
  5. Jak szybko nauczył się języka polskiego? Czy uważasz, że temat komunikacji w biznesie jest kluczowym czynnikiem, dzięki którym firmy mogą się rozwijać?
  6. Dlaczego USP jest bardzo ważne w dzisiejszym otoczeniu konkurencyjnym?
  7. Jakie wg. Ciebie są najbardziej pożądane cechy dobrego “CHIEFA”. Jak to wpływa na firmę?
  8. Dlaczego, budowanie Saas’u nie jest przysłowiowym barszczem? Rozumiesz to stwierdzenie?
  9. Jak kulturalne aspekty mieszkania w Polsce wpływają na Twoje i znajomych postrzeganie nas Polaków?
  10. Czy Wasz biznes, to droga po coś większego? Co robicie, by konkurencja Was nie dogoniła?
  11. Jakie macie rokowania na biznes w USA lub innych krajach Europejskich?
  12. Czy Twoim zdaniem marketing jest potrzebny, jeśli tak to kiedy i od którego momentu musimy myśleć o profesjonalizacji takich działań?

Zapraszam do 30 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Sergey Butko, z pochodzenia Ukrainiec, który w Polsce współtworzy , jako founder i CMO zespół callpage.io, usługę w Saas, która umożliwia szybki kontakt klienta z firmą.

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Tworzenie firmy technologicznej jest trudne.

Często w mediach możecie spotkać informacje o coraz to nowszych firmach, które zaczynają wchodzić w nowe projekty biznesowe. Określają się jako firmy technologiczne. Ich wizja to bycie founderem lub prezesem firmy, która będzie dostarczała wyjątkowe rozwiązania dla niezliczonej rzeszy Klientów. Firmy takie określają się mianem start-upów. jak pokazują doświadczenia nie jest łatwo zbudować firmę, która z fazy prototypowania wejdzie w fazę zarabiania na swoich usługach. Jedynym i najważniejszym przesłaniem jest proste hasło: zacznij sprzedawać swoje usługi lub produkt do jak największej liczby Klientów. Sprzedawaj i sprzedawaj, Niech Klienci dowiedzą się jak dobry jest Twój produkt, a im większa liczba klientów się przekona tym szybciej zdobędzie firm ewangelistów, którzy będą promować za darmo firmę i poleca ją wszystkim dookoła strategii jest można by rzec prosta, ale realizacja tego systematycznego i żmudnego zadania już taka łatwa nie jest.

Dzisiejszy odcinek powinien Wam moim zdaniem uświadomić, że nie ma czegoś takiego jak trudny rynek. Jest on po prostu złożony i trzeba się dostosować do zasad gry, które na nim panują. Im szybciej nauczymy się jak w te grę grać tym łatwiej będzie nam zaliczać kolejne poziomy doświadczenia i będziemy mogli chwalić się dobrymi efektami tej pracy. Druga lekcja może być ważniejsza. Buduj swoją firmę z ludźmi, którzy wiedzą jaki jest Twój cel oraz jak bardzo im ufasz. Daj im się realizować i wyznacz im pole odpowiedzialności. Zobaczysz jak szybko docenią Twoje zaufanie.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com