Dziki, czarny ląd, czyli jak odkrywać popyt na rosnącym rynku Afryki? Marek Zmysłowski

Dziki, czarny ląd, czyli jak odkrywać popyt na rosnącym rynku Afryki? Marek Zmysłowski

Mówi się wśród przedsiębiorców, o tym, że aby zacząć działać na innym rynku musisz najpierw poznać rynek dogłębnie. Najlepiej sprawdzić jak pracuje nasza potencjalna konkurencja, zrobić benchmarking i zaproponować nowe, lepsze rozwiązanie. Wydaje się to być bardzo prostym zabiegiem. Jak pokazują fakty nie zawsze tak można i nigdy nie jest, aż tak łatwo. Jeszcze inaczej wygląda sytuacja, kiedy wchodzisz na rynek, którego nie ma. Po prostu budujesz go od zera. Wiesz jednak, że to nie brak potrzeb, spowodował taki stan rzeczy, a po prostu rynek wcześniej nie był gotowy na Twój produkt bądź usługę.

Afryka – kraj potencjału

Tak pokrótce zaczęła historia naszego dzisiejszego gościa, kiedy zdecydował  o tym, że chce rozpocząć prowadzenie swojego biznesu na czarnym lądzie. Po szeregu analiz, rozmów i zapoznaniu się z trendami postanowił wybrać jeden z krajów subsaharyjskich, którym okazała się Nigeria. Po wcześniejszych doświadczeniach na polskim rynku, spotkaniach z największymi inwestorami, tworzącymi jedne z rozpoznawalnych portali ecommerce’owych postanowił stworzyć portal a’la booking.com, który będzie działał tylko lokalnie w Afryce i będzie wyróżniał się mocnym dopasowaniem do grupy docelowej.

Tworzenie firmy w cywilizacji, która odbiega od europejskiej okazała się niemałym wyzwaniem i ze względu na mnogość problemów, które pojawiały się na początku  nasz gość wiedział, że jego wcześniejsze doświadczenia, były po to, by teraz zrealizować coś na miarę małej rewolucji technologicznej z apetytem na rynkowego lidera.

Z tej rozmowy dowiesz się m.in.:

  • skąd pomysł na afrykański kraj,
  • jakie były początki i pierwsze kroki na nigeryjskiej ziemi,
  • co było najważniejsze w budowaniu pierwszych relacji biznesowych,
  • jak udawało się pokonywać trudności technologiczne,
  • gdzie warto inwestować swój czas w zdobywanie wiedzy o rynku afrykańskim,
  • jaka jest specyfika spotkań biznesowych prowadzonych  w Nigerii,
  • jakie przeszkody utrudniały rozwijać firmę szybciej,
  • który z obszarów gospodarki nigeryjskiej jest najbardziej chłonny,
  • gdzie zdobywać sprawdzone informacje o kontrahentach,
  • inspiracje Marka – książka, film i osobowość?

Zapraszam serdecznie na premierowy 40 odcinek podcastu #InnaKulturaBiznesu, którego gościem jest seryjny przedsiębiorca i autor ostatnio wydanej książki “Goniąc czarne jednorożce” Marek Zmysłowski.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Relacje ponad wszystko

Musicie przyznać, że historie, jakie miały miejsce w biznesowym życiorysie  mojego gościa mogą z jednej strony szokować, a z drugiej dawać niesamowite wrażenie uporu w dążeniu do celu. Trzeba powiedzieć wprost Afryka to nie jest kontynent dla ludzi o słabej woli. Trzeba mieć naprawdę grubą skórę oraz wiedzieć, czego się chce by rozpocząć tam swoje działania. Pierwsza lekcja, jaka pozostanie mi po tej rozmowie to przekonanie, że to nie rozwój technologiczny blokuje budowanie nowego rynku, a mentalne podejście ludzi, którzy mieliby zacząć korzystać z nowej drogi zakupowej. Nieznane zawsze niesie za sobą niewiadome. Po drugie, to czy  będziemy potrafili dobrze ocenić ryzyko i mieć wprawę do budowania swojej pozycji na rynku zależy w dużym stopniu od nas, ale są zawsze czynniki zewnętrzne, zazwyczaj w postaci ludzi , których i tak nigdy nie obejdziemy. Mam nadzieję, że ten odcinek przyniósł Wam sporą dawkę inspiracji oraz zarys wiedzy, jak rozpocząć odkrywanie nieznanego lądu. Może to być tuż za rogiem, może w innym mieście, a może na drugiej półkuli. Tak czy inaczej rozwijaj swój biznes!

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com