#37 Organiczne kosmetyki, czyli jak oczarować kobiecy, azjatycki rynek? Ewelina Kwit – Betlej

#37 Organiczne kosmetyki, czyli jak oczarować kobiecy, azjatycki rynek? Ewelina Kwit   Betlej

Australia. Japonia. Hongkong. To nie wszystko. To tylko kilka dalekowschodnich krajów, do których docierają kosmetyki organiczne marki stworzonej przez Ewelinę Kwit – Betlej. Budowanie marki w świecie tak konkurencyjnym jak branża beauty jest dzisiaj jeszcze możliwe. Nie trzeba mieć poteżnego zaplecza marketingowego, by klienci zaczęli Cię kochać. W dzisiejszym odcinku poznacie przepis na kreaowanie wyjątkowej marki, która coraz lepiej  sobie radzi na rynkach całego świata.

Organiczne kosmetyki.

To jest kolejny odcinek, gdzie mam przyjemność porozmawiać z osobą, która postanowiła po swoich doświadczeniach na etacie założyć własną firmę, ale nie stało się to tak z dnia na dzień. Mówiąc wprost, zanim stworzyła własną markę kosmetyczną, któregoś dnia przygotowała niesamowity prezent dla swoich znajomych i bliskich. Kosmetyk domowej roboty, został przetestowany przez najbliższe jej otoczeniu osoby. Jak się jednak później okazało, ku jej zaskoczeniu dostała bardzo dużo pozytywnych komentarzy zwrotnych z informacją i pytaniem skąd ty masz ten kosmetyk, gdzie ty go kupiłaś? Po tym jak w informacji zwrotnej usłyszała, o tym że jest to naprawdę bardzo dobry produkt oraz po długich rozmowach z mężem postanowiła stworzyć własną markę kosmetyczną. Okazuje się, żę  już po kilku latach działalności  marka zyskuje coraz większe grono fanek i ambasadorek i odosi coraz więcej sukcesów  w rankingach biznesowych. Pomyślałem sobie, że ta dzisiejsza rozmowa nie może być tylko skupiona na tej stronie biznesu, ale jednocześnie na tym, w jaki sposób to przedsiębiorstwo rozwijało się i  jak doszło do momentu, w którym zaczęło myśleć, że nie będzie działać  tylko lokalnie – w Polsce, ale będzie chciało sprzedawać swoje produkty na rynkach zagranicznych. Tak powstała koncepcja i myśl, żeby znaleźć dystrybutorów na kolejnych rynkach zagranicznych. Udaje się to z sukcesem, czego dowiecie się w szczegółach w tej rozmowie.

Zapraszam bardzo serdecznie, ponieważ ta rozmowa moim zdaniem jest nie tylko i wyłącznie dla kobiet. Mimo, że będziemy rozmawiać dużo o branży kosmetycznej, branży beauty. Bardzo duża część męskiej publiczności też może wyciągnąć dla siebie ciekawe wnioski. Zapraszam zatem do mojej rozmowy z twórcą marki Resibo – Eweliną Kwit-Betlej.

Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Znajdź pasję i ciężko pracuj.

Muszę wam się przyznać, że bardzo cenię rozmowę z młodymi przedsiębiorcami, ponieważ patrząc na ich ryzyko, na ich odpowiedzialność, na ich ambicje i na ich zaparcie –  jeśli chodzi o budowanie swoich biznesów – i rezygnację ze stabilnych posad w firmie, potrafią tworzyć zupełnie nową jakość. Wydaje mi się, że też historia Eweliny pokazuje to, że jeżeli naprawdę mamy ogromną pasję i serce do tego, co robimy, to nie jest tak, jak w stwierdzeniu: “że jeżeli masz pasję, to nie pracujesz” pracujesz i pracujesz tak naprawdę bardzo ciężko, ale masz to poczucie, że produkty które oddajesz do swoich klientów, usługi, które realizujesz dla swoich klientów naprawdę są na najwyższym poziomie i dostarczasz tym osobom właśnie największą wartość, ponieważ robisz, to z pełnym zaangażowaniem. To jest pierwsza lekcja, która mam nadzieję, też Wam utkwi po tej rozmowie.

Druga lekcja do której zawsze Was zachęcam to przyjrzenie się tak naprawdę swojemu biznesowi i sprawdzenie, jak wasze produkty bądź wasze usługi byłyby w stanie wesprzeć rynki zagraniczne. Nie mówię tutaj tylko i wyłącznie, o tym ze względu na to, że na przykład wasz biznes w Polsce nie rozwija się tak, jakbyście tego oczekiwali, ale otwieranie nowych możliwości biznesowych na rynkach zagranicznych naprawdę pozwala z szerszej perspektywy spojrzeć na wiele problemów biznesowych i bardzo szybko możecie zorientować się, że to, co tutaj jest problemem, to na rynkach zagranicznych, to jest mówiąc kolokwialnie tak zwane “małe piwo”. Poszerzanie tych horyzontów biznesowych, poznawanie nowych kultur, poznawanie nowych możliwości, które daje współpraca biznesowa i pokonywanie różnych barier, które związane są z budowaniem nowego biznesu i przełamywaniu schematów myślowych, jest według mnie bardzo inspirujące i daje naprawdę bardzo dużo ciekawych możliwości. Jeśli chodzi o rozwój marki w perspektywie globalnego wzrostu, choć oczywiście nie musi to oznaczać tego, że jeżeli chcecie się rozwijać na rynku zagranicznym, to od razu zaraz będzie firmą globalną, ponieważ możecie dostarczyć tylko swoje produkty na kilka rynków zagranicznych i tam bezpośrednio też je spersonalizować. Każdy kraj, każdy rynek ma naprawdę bardzo dużą specyfikę.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com