Aura Doliny Krzemowej, czyli jak przetrwać startupową szkołę biznesu? Sylwia Górajek

Aura Doliny Krzemowej, czyli jak  przetrwać startupową szkołę biznesu? Sylwia Górajek

Dolina Krzemowa, San Francisco, Kalifornia – marzenie, czy ciężka praca?

Jako  przedsiębiorcy zastanawiamy się czasami jak prowadzilibyśmy biznes w innym otoczeniu gospodarczym i ekonomicznym. I właśnie dzisiaj w taką podróż Was zabiorę. Będzie to bowiem historia o tym jak zamieszkać w Kalifornii i żyć na co dzień wśród ludzi, dla których technologia, którą przyniósł Internet jest całym życiem oraz jak rozwija się tam przedsiębiorczość oraz  nowe genialne i te zupełnie nietrafione pomysły na startupy.

Dzisiaj  usłyszycie rozmowę o tym jak na co dzień żyje się w Dolinie Krzemowej, jak umiejętności biznesowe z Polski  mogą pomóc rozwinąć firmę w USA, od czego warto zacząć zakładając nową firmę w USA, jak zbudować zaufanie do Amerykanów oraz jak pozyskać pierwszych klientów, jak stworzyć program z cyklu “talks”, do którego dobijały się dziesiątki firm tygodniowo, czy będąc imigrantem trudno jest w USA budować firmę, jak podejść do budowania firmy, traktując USA jako kolejny rynek,  czy w USA są widoczne trendy, w którym będą podążać kolejny pomysły na innowacyjne usługi, co jest największym ograniczeniem w tworzeniu nowej firmy w samej Dolinie Krzemowej, jak przedsiębiorcy traktują video jako formę komunikacji?

O czym rozmawiam z Sylwią:

  1. Dlaczego została przedsiębiorca i czy ma na to długofalową strategię?
  2. Skąd pomysł na USA i jak wybrać miejsce do mieszkania, pracy? Jak się do tego przygotować?
  3. Jak background z Polski pomógł Wam wystartować z biznesem w USA?
  4. Jak wyglądały pierwsze kroki w budowie biznesu? Czy trudno jest zbudować u Amerykanów zaufanie do obcokrajowców? Jakie były Wasze odczucia?
  5. Czy mieliście pomysł na pozyskiwanie nowych Klientów? Wyjątkowe formy promocji?
  6. Jak zacząć produkować niemalże od zera nowy format video i tworzyć cykl wywiadów – Valley Talks?
  7. Jak budować firmę w USA będąc imigrantem lub traktować ten kraj jak kolejny rynek? Jaka jest kultura biznesowa w USA?
  8. Jakie są największe ograniczenia w budowaniu nowej firmy/ startupu?
  9. Jakie trendy dyktuje amerykański rynek. Czy powodzenie mogą mieć rozwiązania dla b2b czy b2c?
  10. Video zmienia świat biznesu. Media społecznościowe są naszpikowane coraz większą ilością tego formatu. Jak oceniasz przygotowanie przedsiębiorców do tej formy komunikacji?
  11. Czy przedsiębiorcy oraz managerowie wyższego szczebla też chętnie wykorzystują video?
  12. Gary Vee, jak jest postrzegany w USA?
  13. Czym się inspirujecie jako twórcy VIDEO?
  14. Inspiracje książkowe, osobowość oraz film/serial?

Już teraz zapraszam do 21 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, w którym porozmawiam z Sylwią Górajek, prowadzącą video show nie tylko dla startupów – Valley Talks oraz założycielką bloga jaion.pl na łamach, którego pisze o życiu i pracy w USA, z perspektywy Silicon Valley.

Pamiętaj! Zostaw komentarz lub udostępnij to nagranie dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

American dream czy polish small business?:D

Czy myślicie, że powstanie jeszcze coś tak bardzo rewolucyjnego jak Apple, Google czy Facebook? Co będzie kolejnym kultowym wynalazkiem na miarę naszych czasów? Osobiście myślę, że zmierzamy w kierunku przełomu, który dzisiaj może być jeszcze dla wielu osób być mętnym obrazem naszej codzienności za kolejną dekadę. Nieśmiało mogę przypuszczać, że technologia blockchaina, która eksperci opisują na równi z powstaniem internetu. Jeśli ta technologia zostanie przez społeczeństwo zrozumiana i zaakceptowana to możemy się spodziewać rozwiązań, które zdecydowanie będą następcami nowych produktów. Czy to się stanie w USA, czy innym kraju zależy w dużym stopniu od wielu czynników. O ile znaczenie mają  względy ekonomiczne, to w UE na pewno regulują również elementy prawne i tutaj wiele pomysłów, które mają zielone światło na starym kontynencie mogą się nie udać. Jak mieliście okazję usłyszeć Dolina Krzemowa z jednej strony daje tzw kopa do działania, ale przebicie się z innowacyjnym pomysłem to kwestia ciężkiej pracy, dobrego zespołu oraz umiejętności zdobywania kapitału. Warto też zastanowić się jaka jest najlepsza forma rozwoju naszej firmy na tym rynku. Czy filia to dobre rozwiązanie, wirtualna współpraca, czy jednak kolejna siedziba, która pozwoli nam zupełnie inaczej zarządzać rozwojem.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

ZOBACZ TEŻ:

Aura Doliny Krzemowej, czyli jak  przetrwać startupową szkołę biznesu? Sylwia Górajek
Aura Doliny Krzemowej, czyli jak  przetrwać startupową szkołę biznesu? Sylwia Górajek