Dzisiejszy odcinek podcastu to rozmowa, o tym jak podejść do ekspansji na rynek wschodni. Nie będziemy się tutaj jednak skupiać na technicznych aspektach i typowo poradnikowym podejściu, co zrobić krok po kroku. Większość z Was z pewnością wie jakie kroki trzeba podjąć by rozwijać rynek. Tutaj porozmawiamy bardziej o mentalnym podejściu do relacji biznesowych, poznamy sposób myślenia oraz miejsca, w których możemy pozyskiwać cenne i unikatowe informacje zarówno na temat trendów zakupowych Ukraińców, Białorusinów oraz Rosjan.
Na początku, chciałbym się z Wami czymś podzielić. Od dłuższego czasu obserwuję zmieniające się trendy rynkowe, w młodym pokoleniu, które wynikają z poszukiwania coraz to lepszych jakościowo produktów. Oczywiście patrzymy też na cenę, ale odchodzimy częściej od klasycznego wyboru względem ceny. Jesteśmy inteligentni i wiemy, by mieć dobre produkty lub usługi, musimy za nie zapłacić. Oczywiście czasami płacimy za luksus, wyjątkowość, unikalność znacznie więcej, ale to już inna sprawa. Coraz bardziej przywiązujemy się do marek niszowych, z charakterem. Stawiamy na jakość oraz indywidualne podejście. Odchodzimy od sieciowych marek, no chyba, że korzystamy z danych produktów tylko pod względem ich funkcjonalności, przydatności. I tutaj powstaje pytanie. Jeśli jesteśmy przedsiębiorcami i szukamy partnerów biznesowych, co w największym stopniu decyduje o wyborze danej oferty, dlaczego podejmujemy rozmowy z danym kontrahentem, a unikamy kontaktu z innymi. Na jakie czynniki zwracamy szczególną uwagę? Za co jesteśmy w stanie zapłacić więcej i dlaczego? Czy płacąc więcej stajemy się frajerami, przepłacamy? Bo negocjacje, to standard, który mamy w dna naszego stanowiska? W wielu sytuacjach okazuje się, że wygrywają tanie oferty, bo są tanie i dopuszczalne. Prawda jest taka, że sami dopłacamy, swoim czasem, nerwami, złymi emocjami, a często niepewnością, czy otrzymaliśmy zdecydowanie najlepszy produkt, czy najlepiej wykonaną usługę.
Zapraszam do rozmowy z ekspertem od Runetu, przedsiębiorcą i marketerem Konstatninem Kaninem, z pochodzenia Białorusinem, wychowywanym w kulturze rosyjskiej.
Porozmawiamy m.in.:
– gdzie najlepiej poznawać realia i życie, jakie prowadzą przedsiębiorcy
– jak wygląda edukacja wyższa, jaka jest struktura firm państwowych i prywatnych,
– czy młodzi ludzie chętnie otwierają własne firmy,
– jakie są różnice w podejściu do rozwijania firmy,
– w jakim języku najlepiej prowadzić rozmowy, przez jakie platformy internetowe/ media społecznościowe najlepiej się kontaktować,
– jak funkcjonuje runet oraz jak wpływa na niego chiński potentat BAIDU,
– jak mocno Yandex konkurujez Chromem?
Zapraszam już teraz na 16 odcinek podcastu.
Pamiętaj! Zostaw komentarz lub udostępnij to nagranie dalej.
Pozdrawiam,
Kamil Zarębski
#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.
Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-
Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.
– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com