Strategie lidera, czyli jak myśleć skutecznie, by stworzyć globalny biznes – odpowiada Greg Albrecht

Strategie lidera, czyli jak myśleć skutecznie, by stworzyć globalny biznes   odpowiada Greg Albrecht

Wyobraźcie sobie, swoją osobę na skraju dorosłości. Część z Was musi cofnąć się sporo w  czasie, inni trochę mniej. Z całą jednak pewnością możecie chwilami poczuć te emocje, które towarzyszyły Wam przy dokonywaniu pierwszych trudnych decyzji życiowych. Nie jest to komfortowa sytuacja dla każdego człowieka, ale każdy musi się z nią mierzyć bez względu na wiek, w którym jest. Te decyzje, które podejmujemy na poszczególnych etapach swojego życia pomagają lub utrudniają nam realizację dalszych planów. Jak zatem skutecznie zacząć myśleć, by podejmować słuszne działania w swoim życiu? Jak tworzyć globalny biznes?

Przełóżmy może nieco bardziej tory myślenia na grunt biznesu. Jak często stajemy przed wyborami naturalnymi, które sami podejmujemy, a jak często musimy postawieni pod murem wybrać  mniejsze zło? Jak wybieramy w biznesie swoich partnerów i co nas motywuje do tego by prowadzić biznes w określonej branży?

Z jednej strony to trochę filozoficzne pytania, ale z drugiej strony czysty pragmatyzm, który w biznesie jest niezbędny.
Czy spotkałeś na swojej drodze osobę, która pomogła Ci zrozumieć strategiczne pojmowanie biznesu i jego roli w Twoim życiu? Czy każde przedsięwzięcie jest poprzedzone mocnymi analizami trendów rynkowych, analizami biznesowymi, czy podejmujesz ryzyko oparte na doświadczeniu i emocjach? Kiedy zadać sobie dobre pytanie czy nasz biznes może urosnąć więcej i jak to sprawdzić?  Czy skuteczność podejmowania działań biznesowych jest uzależniona od tego czy swój biznes opierać będziemy na działań tylko w świecie offline, czy środowisko on-line jest w stanie nam w tym pomóc? Co w budowie biznesu jest ważniejsze na samym początku czy są to relacje z  ludźmi, czy pieniądze, które możemy zainwestować? Co jest potrzebne w budowaniu  zasięgu biznesu na rynku globalnym i kiedy podejmować decyzję o wyjściu poza Polskę? Dlaczego duże firmy nie mogą skutecznie konkurować ze start-upami lub małymi firmami?   Z kim należy budować relacje w biznesie by móc szybciej i skuteczniej się rozwijać? Jakie są największe ograniczenia w rozwoju na rynku międzynarodowym  oraz czy w biznesie jest czas i miejsce na oddech i poukładane życie?

Gościem dzisiejszego odcinka jest Greg Albrecht, którego doświadczenie można by podzielić na kilka osób. Od 19 roku życia zaangażowany w profesjonalne budowanie swojej ścieżki zawodowej, na której spotkać możemy go jako Ma praktyczne doświadczenie w budowaniu firm od zera. Po odejściu z korporacji zbudował jedną z pierwszych agencji interaktywnych w Polsce.  Był także jednym ze współtwórców pierwszego kanału telewizyjnego skierowanego do rolników, dostępnego w ośmiu milionach gospodarstw domowych. Stworzył i sprzedał platformę e-commerce sprzedającą ekskluzywne akcesoria wyposażenia wnętrz. Doradza liderom przy tworzeniu i uruchamianiu nowych modeli biznesowych, zwiększających konkurencyjność firm. Pomaga także w przygotowaniu komunikacji strategicznych momentów w życiu firmy. Pracował dla ponad 200 przedsiębiorstw z Europy, Azji i Ameryki Północnej.
Jest venture partnerem w funduszu VC Data Ventures specjalizującym się w inwestycjach w startupy B2B oparte o analizę danych. Wspiera wybór i rozwój projektów inwestycyjnych. Zainwestował jako anioł biznesu w kilka projektów m.in. w Sundose – spersonalizowane suplementy diety, projekt zdobył uznanie i grant PARP.

Zapraszam Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

W dziewiątym odcinku podcastu uzyskasz odpowiedzi m.in. na pytania:

  1. Dlaczego Greg Albrecht zajmuje się doradzaniem biznesom?
  2. Czego firmy mogą spodziewać się po takich usługach?
  3. Jak podejść do budowania modelu biznesowego?
  4. Czy rozwój technologii internetowej pozwala szybciej skalować biznes? Jaki ma ona wpływ na tradycyjny biznes?
  5. Jak ludzie na świecie podchodzą do zagadnienia przedsiębiorczości?
  6. Czy istnieją efektywne metody przenoszenia firmy na kolejny poziom?
  7. Czy rozpoczynając nowe przedsięwzięcie biznesowe musimy myśleć już w kategorii online i offline?
  8. Jak język wpływa na rozwój produktów i usług na rynkach zagranicznych?
  9. Czy konieczne jest otwieranie siedziby firmy w kraju, którym chcemy sprzedawać produkty lub usługi?
  10. Co jest ważniejsze w biznesie, pieniądze czy ludzie?
  11. Jak Greg budował swoje pierwsze relacje biznesowe?
  12. Czy nie znając personalnie interesujących nas osób możemy skutecznie budować swoje relacje biznesowe przez media społecznościowe?
  13. Co powoduje, że start-upy przegrywają z korporacjami i odwrotnie?
  14. Czy prowadząc własny biznes jest “czas na oddech”?
  15. Jaką książkę poleca Greg?
  16. Kto Go inspiruje?
  17. Jaki serial/ film ostatnio oglądał?

Jaka jest IDEA podcastu?

#innakulturabiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com