12 prawd o budowaniu marki, czyli wywiad z Jackiem Kotarbińskim

12 prawd o budowaniu marki, czyli wywiad z Jackiem Kotarbińskim

Marka dla wielu z nas oznacza symbol luksusu, wyjątkowości i autentyczności. Kupujemy markowe produkty, bo ufamy, że dostarczą nam najwyższą jakość. Korzystamy ze znanych biur podróży, banków, ubezpieczalni, bo wierzymy, że nasze oczekiwania są dobrze zrozumiane. Czy podobnie jest w świecie biznesu? Czy skupiamy uwagę na znanych markach wybierając dostawców usług i produktów do swojej firmy? Co decyduje o tym, jak klienci postrzegają nasze propozycje?

Polskie firmy coraz bardziej i coraz częściej zastanawiają się nad ekspansją na rynki zagraniczne.  Są tacy, którzy pozostają na tym etapie, bo brakuje im przekonywujących argumentów, które będą katalizatorem do rozpoczęcia działań. A to właśnie działania są istotne z punktu widzenia biznesu. Jest jeszcze coś bardzo ważnego. Jeśli damy sobie zielone światło na ekspansję zagraniczną warto przeanalizować czy chcemy być poddostawcą, czy budować raczej własną markę. To istotny czynnik, który identyfikuje firmę w umysłach konsumentów. Kolejno jest pytanie o, to czy Twoja marka ma być typowo polska czy globalna.  Czy znasz za i przeciw dla jednego i drugiego?  Kiedy globalne podejście to must have dla biznesowego być, albo nie być. Czym są właściwie marki?

W dzisiejszym odcinku poruszymy zagadnienia związane właśnie z marką i jej świadomym rozwojem, a wnioski z niej płynące mają skłonić Was do szybkiej analizy sytuacji obecnej oraz podjęcia  odpowiednich decyzji. Gościem dzisiejszego odcinka jest ekonomista, człowiek marketingu, który popularyzuje na polskim podwórku słowo rynkologia. Zjawisko to opisuje w swojej książce, o tym samy tytule. W swoim dorobku ma prawie 30 –letnią  praktykę w doradzaniu przedsiębiorstwom na polskim rynku, a w ostatnim czasie bardzo mocno zajął się działaniami wspierającymi rozwój spółek technologicznych, start-upów. Zapraszam zatem gorąco na ponad 60 minutową rozmowę z Jackiem Kotarbińskim.

Rozgość się w szóstym odcinku podcastu INNA KULTURA BIZNESU.

Z tego podcastu dowiesz się:

  • czym jest marka?
  • jak rozpoznawalność marki wpływa na decyzje zakupowe?
  • co to jest marka osobista i jak pozwala promować firmę?
  • jak  budować markę na globalnym rynku?

POSŁUCHAJ:

W szóstym odcinku podcastu uzyskasz odpowiedzi m.in. na pytania:

  1. Czy budowanie marki jest potrzebne, w jakich sektorach ma to znaczenie, a gdzie nie jest to istotne?
  2. Czy korzystamy bardziej z marek produktów, czy usług?
  3. Czy przy wyborze usług bądź produktów biznesowych bierzemy pod uwagę rozpoznawalność marki, czy znaczeni mają inne aspekty. Jeśli to drugie to jakie?
  4. Czy marka osobista może pomagać w budowaniu firmy, w momencie, którym firma jest nierozpoznawalna?
  5. Kto buduje prawdziwą wartość marki? Czy jest to osoba, zespół ludzi, czy tylko i wyłącznie sam produkt?
  6. Czy zmiana wizerunku jest zabiegiem pożądanym i jak wpływa na pozycjonowanie samej marki?
  7. Czy marka osobista może pomóc w budowaniu firmy na rynkach zagranicznych?
  8. Czy polskie marki maja na świecie dobrą opinię?
  9. Czy wychodząc na rynek zagraniczny firmy powinny budować zupełnie nowy wizerunek, czy mogą kontynuować  strategie obrane w danym kraju?
  10. Na co zwracać uwagę przy projektowaniu marki cyfrowej? Jakie są pierwsze kroki?
  11. Czy otworzenie się rynku globalnego poprzez dostęp do usług digitalowych jest zagrożeniem dla rynku rodzimego?
  12. Wizja rozwoju przyszłości świata digitalowego oraz książki, które mogą pomagać przedsiębiorcom rozwijać się na globalnym rynku.

PRAKTYCZNA WIEDZA

W każdym odcinku usłyszysz nagranie całej rozmowy zawierające PRAKTYCZNĄ wiedzę biznesową. Jeśli będziesz chciał słuchać więcej biznesowych tipów i być na bieżąco, koniecznie zapisz się do naszego Newslettera tutaj:

[FM_form id=”1″]

Jaka jest IDEA podcastu?

#innakulturabiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com