Taktyki dyplomacji, czyli jak powinien myśleć przedsiębiorca o globalizacji? Katarzyna Rybka-Iwańska

Taktyki dyplomacji, czyli jak powinien myśleć przedsiębiorca o globalizacji? Katarzyna Rybka Iwańska

Dyplomacja i globalizacja – czym są w rzeczywistości?

Jak często zastanawialiście się nad tym, czy budowanie silnych relacji ma wymiar większy niż tylko personalne kontakty z innymi osobami? Kiedy ostatnio poza życiem biznesowym świadomie staraliście się zbudować jakąś relację w niewymuszony sposób?  Dla doświadczonych właścicieli biznesów temat jest bardzo oczywisty, jednak Ci którzy dopiero wchodzą w tematy biznesowe muszą wiedzieć, że długofalowa praca nad biznesem wymaga również skupienia uwagi na relacjach w szerszej perspektywie.

Przyznam się Wam szczerze, że już dawno chodził mi po głowie właśnie taki odcinek. Chciałem jednak trochę odczekać i zbudować na tyle biznesowy styl, by część słuchaczy, która czeka na kolejne odcinki czuła, że to nie jest bardzo ciężki i nieatrakcyjny temat. Kiedy jakiejś pół roku temu trafiłem na jedną ze słuchaczek tego podcastu i wymieniliśmy się kilkoma opiniami od razu wiedziałem, że prędzej czy później trafi ona na łamy tego podcastu. Jak się później okazało, moje przekonania, co do wyboru osoby były strzałem w dziesiątkę.
Dzięki temu w pewien lipcowy dzień nagraliśmy świetną rozmowę którą za chwilę będziecie mieli okazję posłuchać.

Poruszyliśmy tematy z obszaru globanej gospodarki, wpływu międzynarodowych konfliktów na przedsięwzięcia biznesowe, współpracy instytucji rządowych z pomysłami biznesowymi oraz kwestie zmian jakie zachodzą w procesach rozwoju technologicznego i ich odniesienia do społeczeństwa.
Dowiecie się również z tej rozmowy,

Jak wiedza o międzynarodowych wydarzeniach pomaga budować lepszy biznes, co potrzebne jest do zbudowania strategii rozwoju Państwa na arenie globalnej i kto ma wpływ na jej kształt, jak wpływać na makro gospodarkę, jak globalizacja wpływa realnie na lokalne przedsiębiorstwa, zy są sektory gospodarki wolne od zmiennych globalnych, co daje prowadzenie międzynarodowych rozmów handlowych, jakie powinno być nasze podejście w sytuacji poważnych inwestycji zagranicznych w naszym kraju?

W tej rozmowie będziecie mieli okazję usłyszeć m.in.:

  1. Kim jesteś i czym się zajmujesz zawodowo?
  2.  Dlaczego postanowiłaś stworzyć bloga w języku angielskim?
  3. Czy wiedza o funkcjonowaniu danego kraju  w przestrzeni międzynarodowej interesuje zwykłego Kowalskiego? Może bardziej przedsiębiorców? A może tylko polityków?
  4. Co trzeba wiedzieć wg. Ciebie, by stworzyć spójną strategię rozwoju Państwa na arenie globalnej? Ilu jest potrzebnych partnerów instytucjonalnych? Na jaką skalę są to działania?
  5. Czy przedsiębiorcy mogą lobbować za działaniami, które są dla nich ważne? Np. chcą zacząć eksportować  więcej mięsa. Co mogą osiągnąć rozmawiając z rządami?
  6. Jak wg. Ciebie wpływa bezpośrednio globalna gospodarka na działania w obszarze krajowej przedsiębiorczości? Czy znaczenie mają bardziej np. europejskie regulacje?
  7. Jakie sektory gospodarki są w dużym stopniu wolne od zawirowań globalnej polityki?
  8. Dlaczego w dzisiejszym świecie warto prowadzić międzynarodowe rozmowy handlowe?  Jak szybko możemy uzyskać efekty? I jakie są to efekty?
  9. Czy większość państw na świecie ceni bardziej inwestycje zagraniczne u siebie i w dłuższej perspektywie wyprowadzanie kapitału poza swoje granice, czy woli prowadzić np. wzmożony eksport swoich produktów?
  10. Inspiracje – książka, osobowość i filmy.

Zapraszam do 29 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Katarzyna Rybka – Iwańska, aktualnie pracująca w Ambasadzie Polski w Izraelu, pracownik polskiego MSZ -tu, wykładowczyni akademicka, oraz blogerka i początkująca podkasterka.

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Światowe wydarzenia zmieniają lokalne firmy.

Myślę,że ta rozmowa powinna dać Wam sporo nowych przemyśleń, dotyczących wielu spraw związanych z budowaniem globalnego biznesu. Dla mnie nigdy nie wydawało się to prostym wyzwaniem, ale jak mogliście usłyszeć, już niejednokrotnie budowanie globalnych marek ma miejsce w Polskiej rzeczywistości, Tu teraz. Mój gość potwierdza, że wiele sytuacji międzynarodowych nie musi nas bezpośrednio dotykać byśmy musieli odczuwać skutki działań na drugiej półkuli. Czasami prawo wspólnoty ekonomiczno gospodarczej jaką jest UE bardzo mocno daje się nam we znaki, ale świadczy to o tym, że nie żyjemy w odosobnionym na szerszą skalę świecie. Budowanie skutecznej strategii rozwoju firmy na rynkach zagranicznych to proces wieloetapowy i jego charakter uzależniony jest w dużym stopniu od branży w jakiej działamy. Pamiętać trzeba również o tym, że nie każdy biznes ma rację bytu w innym państwie. Nie tylko zależy to od lokalnego prawa, ale również wpływów politycznych, poziomu  lokalnej gospodarki oraz tradycji, która w niektórych państwach mono ogranicza budowanie trwałych relacji handlowych.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com