Sprzedaj wszystko, czyli jak nie handlować w biznesie – Barbara Piasek

Sprzedaj wszystko, czyli jak nie handlować w biznesie   Barbara Piasek

Dzisiaj zaczniemy od ludzi i łączących ich relacji między sobą. Nie będzie to, co prawda psychologiczna analiza relacji, tylko subiektywna ocena naszych zdolności do osiągania wzajemnie ustalonych celów. Do ich realizacji potrzebne są dwie strony, które łączyć je będą negocjacje. Będzie bowiem o sprzedaży, czyli jednej z najtrudniejszych kompetencji obecnych czasów. Dlaczego jest taka wymagająca i skąd w tym temacie tyle nieporozumień.

Czy wynika, to tylko i wyłącznie z chęci osiągnięcia szybkich rezultatów, czy  może braku umiejętności słuchania siebie nawzajem?

Z moich doświadczeń wynika, że nie lubimy sprzedawać, bo boimy się odmowy i to nie dlatego, że dzwonimy z produktem czy usługą, której ktoś nie potrzebuje. Nie chcemy w ogóle usłyszeć słowa: “nie” bo wiemy, że aby drugi raz zapukać do tych samych drzwi, trzeba będzie zrobić to podstępem, a tego nie mamy w praktyce. Czy jednak to “przełamywanie lodów” jest najtrudniejsze?  Oczywiście, że…. Nie. Słowo. To może paść w rozmowie kilkanaście razy. I każde może być równie bolesne…chyba, że…

O tym już w dzisiejszym odcinku. Porozmawiam w nim z ekspertką od sprzedaży, dla której stanowi ona codzienną dawkę niezastąpionych emocji i wielu interesujących doświadczeń. Barbara Piasek jest m.in.  współtwórcą Wolves Summit, największego meetingu w Polsce dla wpływowych ludzi internetu See Blogers. Sprzedaje swoje usługi do ponad 60 krajów i wie, dlaczego w negocjacjach z Japończykami, nie można za bardzo naciskać.

Z tego odcinka dowiesz się:

  1. Kim jest i czym się zajmuje Barbara Piasek?
  2. Skąd się wzięło zaangażowanie w sprzedaż, edukację oraz rozwój tylu projektów jednocześnie?
  3. Jak rozpoznać dobrego handlowca lub jak poznać osobę, z którą negocjacje będą konstruktywne?
  4. Jak przygotować się do dobrej sprzedaży? Jakie są skuteczne metody budowania dobrych relacji biznesowych?
  5. Jak sprzedawać jeśli nie jesteśmy przekonania do produktu lub usługi?
  6. Czy dobry prezes to handlowiec, analityk, innowator, marketer, a może ktoś inny?
  7. Jak zacząć sprzedawać na rynki zagraniczne? Co jest ważne: język, produkt, marketing, relacje?
  8. Jakie są największe ograniczenia w handlowaniu z ludźmi spoza Polski?
  9. Na ile technologia może wyprzeć tradycyjną sprzedaż relacyjną?

Oczywiście jak zawsze zachęcam do pozostawienia  komentarza, udostępnienia dalej oraz do wystawienia recenzji na itunes: wyszukując nasz podcast jako innakulturabiznesu, wpisania kilku słów oraz gwiazdek za cały cykl. A jeśli zawsze na bieżąco chcecie otrzymywać nowe odcinki zapraszam do subskrypcji w aplikacjach: itunes na iphone’a czy np. Podcast addict  na androida.

Dziękuję serdecznie, że coraz liczniej słuchacie naszego podcast. Od momentu ukazania się naszego podcastu przybywa słuchaczy i  do tej pory mamy ponad 3500 odsłuchań, co daje nam ok 270 słuchaczy miesięcznie. Nasz podcast poza Polską słuchany był w USA, UK, Japonii, Danii, Francji, Turcji, Singapurze, Holandii, Kanadzie, Niemczech oraz innych 25 krajach całego świata. Dziękujemy raz jeszcze. I pozdrawiam wszystkich Polaków, bo to pewnie oni słuchali, rozsianych po całym świecie.

Już teraz bardzo serdecznie zapraszam do przyszłego odcinka specjalnego. Będzie w nim wywiad ze specjalnym gościem z samego Nowego Jorku dotyczący budowania marki silnego lidera i biznesowej osobowości. 

Zapraszam Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

 

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com