Marketing strategiczny, czyli co trzeba wiedzieć przed globalną ekspansją? Mariusz Łodyga

Marketing strategiczny, czyli co trzeba wiedzieć przed globalną ekspansją? Mariusz Łodyga

Doświadczenia moich ostatnich miesięcy pokazują, że w trudnej sztuce budowania wartościowych firm jest szereg czynników, o które musimy zadbać, by marka jaką chcemy tworzyć dowoziła wartość rynkowi. Rozmawiamy tutaj bardzo często, o tym jak zdobywać zagraniczne rynki oraz jak docierać do klientów w najdalszych zakątkach świata. To był rok świetnych rozmów i przyjdzie jeszcze czas na podsumowania. Dzisiaj postanowiłem zaprosić Was do wysłuchania rozmowy z człowiekiem, który z marketingiem jest związany od klkunastu lat.

Wysokie standardy, gwarancja dobrych relacji.

Postaramy się przybliżyć Wam historie, które pokazują jak należy podejść do budowania firmy bez względu na to, czy już teraz jesteśmy na rynku zagranicznym, czy do tego wyzwania się przygotowujemy. Działając jako firma trzeba bowiem budować wysokie standardy tam, gdzie tworzy się pierwsze relacje z klientem i tak naprawdę od tych relacji zależy bardzo dużo. Nie przedłużając tego wstępu zapraszam do 34 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu. Moim i Waszym gościem  jest Mariusz Łodyga,  CEO i twórca marki Premium Consulting. w której doradza klientom, jak efektywnie wykorzystywać działania marketingowe, by przełożyły się na ich biznes.

W dzisiejszym odcinku usłyszysz między innymi:

  1. Kim jesteś i czym się zajmujesz zawodowo?
  2. Dlaczego wybrałeś drogę przedsiębiorcy?
  3. Czy marketing to dziedzina niedocenina przez managerów  i CEO?
  4. Czy wg. Ciebie marketing powinien się różnić targetując lokalnie, krajowo i globalnie?
  5. Czy wprowadzanie nowego produktu na rynek różni się tym czy robimy to  w Polsce, czy innym krju świata?
  6. Czy możesz podać ciekawe benchmarki udanych wejść zagranicznych marek na rynek globalny?
  7. Jakie wg. Ciebie są naczelne zasady budowania silnych firm i marek – czy te drugie bardziej liczą się na rynku konsumeckim?
  8. Od czego polscy managerowie powinni zacząć, myśląc o ekspansji zagranicznej? Czy ważniejsza jest sama sprzedaż, czy budowanie marki?
  9. Czy personal branding to dobra droga dla większości przedsiębiorców?
  10. Inspiracje – książka, osobowość oraz film –  co rekomendujesz słuchaczom?

Zapraszam, bardzo serdecznie!
Pamiętaj! Jeśli to nagranie jest wartościowe – zostaw komentarz, subskrybuj lub udostępnij je dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Myśl strategicznie – wykorzystaj wiedzę ekspertów.

Mam nadzieję, że dzięki tej rozmowie uświadomiliście sobie, że nie należy lekceważyć siły strategicznych decyzji w firmie. Oczywiście zawsze trudno jest takie decyzje podjąć samemu, bo ocena status qou zawsze jest trudnym wyzwanie. Najlepiej w takiej sytuacji przeprowadzić ją z zewnętrzną firmą lub konsultantem, który wie w jaki sposób oceniać jakość naszych procesów biznesowych. Po drugie trzeba zawsze pamiętać, że właściwa diagnoza nie może zostać potraktowana jako subiektywna ocena, tylko jest to zbiór faktów, do których należy się odnieść, Jeśli nie czujecie się na siłach, by zmiany wdrożyć samemu konieczna będzie kolejna pomoc innych ekspertów, którzy z chirurgiczną precyzją zaimplementują rekomendacje w Waszej firmie. Pewne jest jedno, jako przedsiębiorcy zawsze musimy patrzeć w perspektywie przyszłości i szans jakie możemy zrealizować. To o czym nie można zapominać to strategia małych kroków i zmian w filozofii kaizen – małe uproszczenia i udoskonalenia mogą dawać ogromne rezultaty. Aha i jeszcze jedno – konkurencja – to słowo często przywołuje w nas dreszcze, warto jednak włożyć do głowy sobie takie hasło: Konkurencja jest dla mnie ważna, bo nie patrzę co robi, ale zastanawiam się co zrobić, by ona powtórzyła to po mnie.

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału:

Soundcloud lub na iTunes

Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com