Chinese copyright, or how to grow the market in the second global economy – A. G. Dudanerok

Chinese copyright, or how to grow the market in the second global economy   A. G. Dudanerok

Chińskie prawo własności, czyli jak Chiny wyprzedzają Zachód?

Jako właściciele firm, menagerowie nie zadajemy sobie pytania o możliwości  jakie stoją przed nami w zmieniającym się technologicznie świecie.  To, co było kiedyś  istotne w prowadzeniu biznesu dzisiaj może mieć już o wiele mniejsze znaczenie. Przykład jest bardzo prosty. Technologia dostępu do dystrybucji  produktów cyfrowych jest nieograniczona geograficznie, sprzedaż przez platformy e-commerce  poza aspektami  prawnymi jest nieograniczona, promocja produktu w sieci może być realizowana na setki sposobów. Co nas powstrzymuje przed realizowaniem pomysłu na nowy biznes, nowe rynki zbytu?

Okazuje się, że wielkie zachodnie korporacje próbują wdrażać coraz to bardziej innowacyjne  rozwiązania technologiczne. Gonią za Klientami, albo za wizją wspaniałej przyszłości, która może ułatwić nam życie, sprawić byśmy byli zdrowsi, piękniejsi bardziej wydajni, szybciej się ze sobą komunikowali. Prawda jest jednak taka, że to rynek chiński w ostatniej dekadzie nabrał takiego rozpędu, który pozwala na wiele autorskich rozwiązań. Ni tylko nie kopiuje tego co tworzy Zachód, ale nadaje własny rytm rozwoju i pokazuje nowe standardy, które jeszcze szybciej, lepiej i wygodniej pozwalają żyć w społeczeństwie. Są jednak też takie obszary rynku, z którymi Chiny nie radzą sobie już tak dobrze.

Chiński biznes czy biznes w Chinach?

Dzisiejszy odcinek będzie o tyle interesujący, że po raz kolejny będzie poruszał zagadnienia związane z chińską kulturą biznesu, którą można w dużym stopniu przełożyć, na wiele relacji biznesowych, które tworzy się mając potrzebę współpracy przy imporcie wielu towarów. Nie będziemy się jednak skupiać na technicznych kwestiach związanych z tym jak budować  logistyczne zaplecze, ale opowiemy o tym czy jedyną formą współpracy z chińskimi partnerami jest tylko import. To będzie odcinek, w którym będę chciał przybliżyć:

  • jak zacząć rozwój firmy na rynku chińskim,
  • jak Chińczycy dokonują zakupów,
  • czy słabe, chińskie produkty to mit,
  • jakie branże w Chinach rozwijają się najlepiej, a które potrzebują dodatkowego wsparcia,
  • czy Chiny to producent benchmarków, podróbek, a może tworzą zupełnie nową jakość,
  • jak Internet oraz media społecznościowe pomagają budować biznesowe relacje,
  • jak negocjować z Chińczykami oraz
  • jakie są największe ograniczenia i różnice w komunikacji biznesowej.

Zapraszam zatem do kolejnego odcinka podcastu #InnaKulturaBiznesu oraz rozmowy z założycielką agencji marketingowej  ChoZan, autorką bestsellerowej książki o  rozwoju biznesowym na rynku chińskim  oraz o vlogerką i podcasterką, Ashley Galina Dudanerok.

Włącz 20 odcinek podcastu.

Pamiętaj! Zostaw komentarz lub udostępnij to nagranie dalej.

Pozdrawiam,
Kamil Zarębski

POSŁUCHAJ:

Jaka jest IDEA podcastu?

#InnaKulturaBiznesu to podcast biznesowy, którego celem jest pokazywanie różnic w aspekcie ekonomii, społeczeństwa i kultur różnych krajów naszego świata. Nie skupiamy się jednak na budowaniu przekonania, która kultura jest lepsza. Szukamy wspólnego pola działania do rozwoju biznesu poprzez budowanie relacji ludzkich. W nich bowiem odnajdujemy sens tworzenia modelu biznesowego opartego na koncepcji WIN-WIN.

Gdzie nas możesz znaleźć?

Jeśli chcesz pobrać ten odcinek lub na bieżąco śledzić nasze działania to dołącz do naszego
fanpage’a: www.facebook.com/Fabryka.Tlumaczen lub
profilu na linkedin:www.linkedin.com/company/fabryka-t-umacze-

Gdzie możesz jeszcze słuchać tego PODCASTU?

Bądź z nami na bieżąco poprzez subskrypcję kanału: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen
lub na iTunes
https://itunes.apple.com/pl/podcast/innakulturabiznesu/id1190533289?l=pl&mt=2
Wystarczy, że pobierzesz wybraną aplikację w iStore lub Google Play i możesz nas słuchać tak jak lubisz.

Jeśli szukasz:

– praktycznej wiedzy na temat biznesu międzynarodowego
– sprawdzonych rozwiązań biznesowych od managerów
– tłumaczeń pisemnych lub ustnych w handlu międzynarodowym
to jesteś w NAJLEPSZYM miejscu!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją wiedzą skontaktuj się z nami: biuro@fabrykatlumaczen.pl
——————————————
Music by audionautix.com
Voice & postproduction: kuzniaglosu/ed/gmail.com

ZOBACZ TEŻ:

Chinese copyright, or how to grow the market in the second global economy   A. G. Dudanerok
Chinese copyright, or how to grow the market in the second global economy   A. G. Dudanerok